קבוצת הפייסבוק שתמצא לכם עבודה: משרות הייטק ושיווק ללא ניסיון

קבוצת הפייסבוק שתמצא לכם עבודה: משרות הייטק ושיווק ללא ניסיון
קבוצת הפייסבוק שתמצא לכם עבודה: משרות הייטק ושיווק ללא ניסיון

סמסטר ב' באוניברסיטאות ובמכללות נמצא בעיצומו, ומאות אלפי סטודנטים כבר רואים את הסוף. אחרי שיחגגו את תום לימודיהם, יצאו מתוכם רבבות בוגרים טריים מתחומי ההייטק והשיווק השונים למציאות חדשה ומדאיגה, של שוק רווי במובטלים. עיקר המעסיקים ידרשו לפחות שנת ניסיון אחת כתנאי סף למועמדות למשרה שהם מציעים, מלבד מקרים מיוחדים של הצטיינות יתרה.

במטרה להילחם בתופעה המדאיגה, במסגרתה צעירים לא זוכים להזדמנות ראויה ובכך נמנעת מהם משרה התחלתית ללא ניסיון, הקים יואב מלמד, מנהל סטודיו בחברת הפרסום Say Media Group, את קבוצת הפייסבוק הראשונה למשרות ללא ניסיון לאקדמאים. "מדובר בתופעה חברתית-כלכלית מטרידה במיוחד", הוא מספר. "במקום לקחת אנשים עם אפס שחיקה, מוטיבציה בשמיים וראש פתוח ללמידה שאפשר להכשיר בקלות בהתאם לצרכי המערכת, מעסיקים מעדיפים להיות מקובעים ולהעסיק עובדים עם ניסיון מאוד ממוקד בשכר יותר מכפול מזה שיכולים היו לשלם".

מחפשים עבודה בענף? כנסו ללוח הדרושים של המזבלה // או לייקקו בפייסבוק

קבוצת הפייסבוק, אותה מנהל מלמד מדי יום ביומו במשך שעות כמיזם חברתי נטול הכנסות, מונה כיום למעלה מ-35 אלף חברים, ומתפרסמות בה בכל יום לפחות 50 הצעות עבודה חדשות ללא דרישה לניסיון. זאת במקביל לכ-20 דיונים וכתבות מעשירים בסוגיות תעסוקה וקריירה, אשר עולים כפוסטים ייעודיים בכל יום. "בשנה שהקבוצה פעילה, היא הפכה למקום מוכר לכל בוגר נחוש ולכל מעסיק גמיש. ידוע לי על מעל 1,000 אנשים, שמצאו עבודה בקבוצה לאחר חודשים ארוכים ומתסכלים של חיפוש משרה לשווא בכל פלטפורמה אחרת. זהו שינוי תפיסתי של ממש, שאני גאה להוביל מול מעסיקים ומגייסים רבים". קליק לביקור בקבוצת הפייסבוק "משרות הייטק ושיווק ללא ניסיון".

צפו גם: גיוס עובדים בפייסבוק, הרצאה של אדם שוב

קבוצת הפייסבוק שתמצא לכם עבודה: משרות הייטק ושיווק ללא ניסיון
קבוצת הפייסבוק שתמצא לכם עבודה: משרות הייטק ושיווק ללא ניסיון

מתוך קבוצת הפייסבוק: "יש לכם השכלה רלוונטית, יכולות מקצועיות, אינטליגנציה גבוהה, יחסי אנוש ומוסר עבודה? אין סיבה שחוסר ניסיון ימנע מכם הזדמנויות תעסוקה בתחומי ההייטק והשיווק. עם זאת, ברוב הגדול של המשרות מעדיפים לשלם הרבה יותר לבעלי ניסיון מועט מלהכשיר בזמן קצר מועמדים איכותיים וראויים לא פחות, שיסכימו לעבוד בשכר נמוך משמעותית.

כאן המקום וזאת השעה לשנות את הקיבעון התפיסתי הזה – ולאפשר למחפשי משרה ראשונה הזדמנות אמיתית למצוא את מקומם בשוק ולהתפרנס בכבוד. אז אם אתם מחפשים עבודה או מציעים עבודה ומסכימים עם הרעיון של הקבוצה, הנכם מוזמנים לפרסם (לא את עצמכם) ולהגיב פה בחופשיות. מכירים חברים שיתעניינו בתכני הקבוצה? צרפו ושתפו אותם.

לצערי, רבים מהמצטרפים החדשים לקבוצה מעלים פוסט על הקיר, בו הם מציגים עצמם בקצרה ומזמינים מציעי עבודה לפנות אליהם. בלי לדון האם זה יעיל ונכון, הדבר פוגע בצורה גורפת בטובת הכלל. מתפרסמות כאן מדי יום עשרות משרות, ורוב החברים נכנסים לעתים קרובות כדי לקרוא אותן ולשלוח קו"ח.

אלא שכשנאלצים לפלס את הדרך למודעות הללו בין מספר כפול של פוסטים לשיווק עצמי, זה הופך למייגע, מעצבן ובעיקר איטי מדי. אז בשורה התחתונה, היו אנשים טובים, חשבו גם על הזולת – והפסיקו לאלתר להעלות פוסטים כאלה. החל מרגע זה, כל פוסט חדש סטייל "היי לכולם … קוראים לי X Y… מתגורר ב-Z… למדתי A ב-B… תציעו לי עבודה!" יימחק מיידית.

מי שיפרסמו עצמם כמחפשי עבודה בניגוד לאיסור הקיים ובהמשך יעלו את הפוסט שוב לאחר שמחקתיו, ימצאו עצמם מחוץ לקבוצה לתמיד. מעסיקים/מגייסים שיפרסמו משרה, שדורשת ניסיון תעסוקתי קודם, ימצאו עצמם מחוץ לקבוצה מיידית. להם תינתן אפשרות להביע חרטה והתנצלות בהודעה פרטית, בעקבותיה יקבלו הזדמנות אחרונה.

כללים נוספים: 1. אין לפרסם על קיר הקבוצה שום קישור לאתר דרושים כלשהו, אלא אם כן מדובר בקישור ממוקד למשרה מסוימת, שרלוונטית לפרסום בקבוצה. 2. אין לפרסם בקבוצה ארגונים, חברות או עסקים בשום צורה. הפרה של הכלל תוביל לחסימת המפרסם מהקבוצה לאלתר. 3. אין לפרסם בקבוצה בקשה לקבלת מוצר או שירות כלשהו בחינם מיתר החברים, גם אם זה אכן מצוי ברשות חלק מהם."

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

2 תגובות לפוסט

2 תגובות

  1. הרבה אנשים מגיעים לקבוצה רק אחרי שמגלים לבד כמה קשה למצוא עבודה. כדאי לדעת עליה מראש ולא אחרי חודשים שאבדו לשווא.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים