חשיפה: כך פייסבוק גובה "פרוטקשן" ממפרסמים ישראלים

Mark_Zuckerberg
עדי סופר תאני
עדי סופר תאני

אחרי שנחשף לראשונה במזבלה כי בימים אלה מוגשות מספר תביעות, חלקן יצוגיות כנגד נציגות של הרשת החברתית 'פייסבוק' בישראל וזאת לאחר שבאמצע חודש מרץ, מונתה עדי סופר תאני כמנכ"לית לנציגות הישראלית של פייסבוק, ממידע ראשוני שהגיע למזבלה ממספר מפרסמים קטנים וגדולים במשק הישראלי, עולה כי הרשת החברתית שינתה את האסטרטגיה המכירתית שלה בצורה אשר מזכירה את פעילותה של המאפיה, וזו החלה להציע למפרסמים לשלם "דמי הגנה" חודשיים וקבועים בעבור החזרת החשיפה האורגנית לעמודי הפייסבוק שלהם.

וכך מתנהלת שיחה טלפונית בין הנציגים הישראלים של פייסבוק למפרסמים השונים:

"שלום, מדבר/ת XYZ מפייסבוק ישראל, כפי ששמת לב אחוזי החשיפה בעמוד הפייסבוק ירדו אל מתחת ל-10/5% (משתנה), רצינו להציע לך להחזיר את החשיפה ל-20% קבועים בעלות קבועה של 1500 דולר בחודש (גם הסכום משתנה בהתאם לגודל העמוד)".

אחד מבעלי העסקים שקיבל שיחת טלפון מפייסבוק סיפר למזבלה: "הרגשתי כאילו טוני סופרנו התקשר אלי, שם את ההצעה על השולחן ואין לי שום יכולת לסרב. אם אני אומר 'לא' אני קובר את העסק שלי".

אז מה המחירון של פייסבוק לעמודים שרוצים לחזור לאחוזי החשיפה כבעבר? אם בעמוד הפייסבוק שלכם יש פחות מ-10,000 אוהדים, תדרשו לשלם כ-1,500 דולר לחודש, עמודי פייסבוק של 50,000 אוהדים כ-5,000 דולר ועמודי הפייסבוק של מותגי העל החל מ-20,000 דולר לחודש.

מעצם הצעתם של נציגי פייסבוק עולה עובדה נוספת ומרגיזה לא פחות. אלגוריתם ה-EdgeRank של הרשת החברתית אשר אמור להעניק באופן אוטומטי את הדירוג לעמודים וזאת על פי כמות האינטראקציה והיחס בין הגולשים לעמוד ובהתאם גם לנהל את החשיפה האורגנית שלהם, מושפע ומוטה לכיוון כזה או אחר באופן תמידי על ידי התערבות פנימית של עובדי החברה – שילמתם? קיבלתם חשיפה, לא שילמתם? חכו עוד קצת והחשיפה האורגנית תרד גם ל-1%.

מנציגות פייסבוק EMEA (אירופה, המזרח התיכון ואפריקה) לא נתקבלה תגובה עד למועד הפרסום.

קראו גם:
>> אז איך עוקפים את הבאג המעצבן בפייסבוק שמשנה את תאריך הפרסום של התמונה בעת עידכונה?
>> כך הרשת החברתית עובדת על המפרסמים: הונאת ה-get more likes של פייסבוק נחשפת
>> עוברים לגוגל+? יוצרי התוכן העצמאי ברשת – פייסבוק כופה עלינו לקדם תכנים בתשלום

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

6 תגובות לפוסט

6 תגובות

  1. גם אני קיבלתי את הטלפון הנ"ל סרבתי בתקיפות להצעה . מאז אני נענשת על ידיהם בשיטתיות. 1. פתאום מנעו ממני להזמין חברים חדשים ויותר מפעם ולתקופה ארוכה. 2. שזה נגמר הפסיקו לי את היכולת להזמין חברים שלי לארועים כולל את הבן שלי המשפחה שלי החברים הכי קרובים שלי וגם אלו שרחחוקים שבחרו להיות חברי שהצטרפו מיוזמתם לקבוצת טיולים שפתחתי שביקשו לקבל מידע.. ולהלן מה שאני מקבלת שרוצה להזמין לארוע: "אנו מצטערים, אך נראה שאת שולחת הזמנות לאנשים שאינם מעוניינים לקבלן. אנא הקפידי להזמין רק אנשים שאת מכירה ושאת סבורה שייהנו מאירוע זה. תוכלי שוב לשלוח הזמנות לאחר שאנשים רבים יותר יאשרו אותן.
    אם את חושבת שאת רואה את זה בטעות, ‏הודיעי לנו‏." אז שלחתי להם מלא הודעות וכלום …אני הוקפאתי, עזקו אותי חישוקו אותי… ופגעו בי תרתי משמע… בנוסף יש לי דף אוהדים עם מעל 4000 אנשים שעשו לייק החשיפה שם של פוסט היא פחות בהרבה מ 1% היום פרסמתי פוסט על קישור של ארוע החשיפה ל- 12 אנשים מתוך 4161 … נשאר רק לתקשר אין ליין עם אנשים כל השאר ללא ערך … זוהי גרידיות ופרוטקשן היא מילה קלה . מה הפלא שכל הצעירים בורחים משם… זה הפך לפיכסבוק .

  2. גם בגוגל, אומרים שאין קשר בין האורגני לבין הממומן,
    הפלא ופלא, כאשר מפרסמים בסכומים גדולים בממומן, פתאום גם האורגני עולה.

  3. גם אני קיבלתי שיחת טלפון מהם לא בזו הלשון אבל בזה הסכון מדובר.
    הם הבטיחו שאנשי מקצוע של פייסבוק יריצו קמפיינים בסכום הזה… אבל הם לא יכולים להתחייב לשום תוצאה:)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים