מלכודות הקליקים של YNET בפייסבוק מוכיחות שהן אפקטיביות ורווחיות מאי פעם – חשיפה

מלכודות לייקים - clickbait
מלכודות לייקים – clickbait

כמעט כולנו מכירים את סגנון הכותרות הטיזריות אשר נועדו למשוך את הקוראים להקליק על הקישור ששותף בפייסבוק. אתרים רבים בדגש על אתרים ויראלים וחדשותיים בארץ ובעולם כבר הפכו את הז'אנר למדפסת טראפיק וכסף בזכות גולשים סקרנים אשר נמשכו להקליק ולהבין במה מדובר. "אתם לא תאמינו מה קרה" וכותרות דומות, אשר מספקות מידע מועט אם בכלל לגולש על הסיפור עצמו, הצליחו לאחרונה להכעיס גם את הרשת החברתית 'פייסבוק' אשר לפני כשלושה שבועות הודיעה כי תטיל סנקציות כנגד אותם עמודים אשר משתמשים במלכודות לייקים (להגדרתה) כדרך קבע (קליק להודעה הרשמית של פייסבוק).

YNET אתר החדשות של ידיעות אחרונות, כבר מזמן אימץ את השיטה המדוברת אשר בשיאה במהלך 'מבצע צוק איתן' הנחשב לתקופה הפעילה ביותר של הרשת החברתית מיום השקתה בישראל, אנשי YNET לא בחלו בשום אמצעי בשביל למשוך את הגולשים להיכנס לכתבות באתר וזאת לעיתים רבות תוך שימוש ציני בכותרות הקשורות לחיילי צה"ל שנהרגו במבצע.

מלכודת הקליקים של YNET
מלכודת הקליקים של YNET

אך עתה נראה ש-YNET שובר שיאי הקלקות חדש, לפחות ברמת עמודי הפייסבוק הישראלים, לאחר שפירסם לפני כ-3 שעות סטטוס דרמטי וטיזרי בצירוף תמונה של צביקה הדר ואייל גולן לצד קישור לכתבה והטקסט "צביקה הדר בהודעה דרמטית" (קליק לסטטוס). למעלה מ-130,000 גולשים מסך 740,000 האוהדים של YNET בפייסבוק, הקליקו על הקישור הדרמטי רק בכדי לגלות שבסך הכול מדובר בקומוניקט של זכיינית ערוץ 2 קשת המבשר על פרישתו של צביקה הדר מתוכנית הריאליטי המוזיקאלית 'הכוכב הבא'.

בזמן שלא מעט גולשים התרעמו על מלכודת הלייקים של YNET ואף ניסו להטריל את הסטטוס עצמו על ידי חשיפת הפואנטה של הסיפור בתגובות, נראה שהשיטה דווקא עובדת ועובדת מצויין. נתוני ההקלקות של YNET כפי שנחשפים לראשונה במזבלה, מדגימים את האפקטיביות האדירה של כותרות הטיזר ואיך אלה הופכות חדשות שוליות לסיפורים ויראלים מטורפים, אשר שווים גם הרבה מאוד כסף.

בזכות הכותרת הויראלית הצליחו אנשי YNET למשוך למעלה מ-130,000 גולשים לכתבה באתר. על אף כמות הכניסות האדירה הכתבה עצמה לא הפכה לויראלית ונכון למועד כתיבת הפוסט, יש לה בסך הכול כ-200 לייקים. נתון זה אולי משקף על העובדה שלמרות ש-YNET הצליחו להתל בגולשים שנכנסו לקריאת הכתבה, העניין אשר הגולשים הביעו בפועל בתוכן, ברלוונטיות שלו ובחשיבותו נמוך במיוחד.

כותרות ויראליות גם שוות מלא כסף. המזבלה ביקשה מאחד ממשרדי המדיה בישראל להעריך מהו פוטנציאל ההכנסות של YNET מכתבה של 130,000 קוראים. לאחר בדיקת עמוד הכתבה תוך שכלול כל כלי הפרסום והדיספליי אשר מופיעים בה, משרד המדיה העריך למזבלה כי פוטנציאל ההכנסות של YNET מהכתבה המדוברת מוערך בכ-6500-8000 ש"ח. בנוסף, המזבלה ביקשה גם תגובה מגורם בכיר בתחום המדיה בישראל, אשר העריך את הכנסותיה של YNET מאותה כתבה בלבד בלמעלה מ-10,000 ש"ח.

השאלה שנותרה כעת היא האם פייסבוק ישראל תקיים את הבטחת פייסבוק העולמית ותלחם בתופעה בישראל והאם גם על אתרים כדוגמת YNET יוטלו סנקציות. על אף שסביר שהתשובה לשאלה הנ"ל היא "לא" מוחלט, נראה שלפחות בישראל מלכודות הלייקים ימשיכו לפעול באין מפריע והשימוש בהן רק יגבר בקרב עמודי הפייסבוק החדשותיים ועמודי הפייסבוק המאומתים.

באם פייסבוק בכל זאת תבחר להטיל סנקציות על עמודי פייסבוק ישראלים, יותר מן הסביר שזו דווקא תעניש עמודים ואתרים קטנים יותר וזאת במסגרת מודל 'הגן הסגור' אותו היא פורסת בתקופה האחרונה.

המזבלה פנתה ל-YNET בבקשת תגובה אך זו לא הגיבה.

הנתונים הסטטיסטים של הכתבה – איך בודקים הקלקות על קישורי Bit.ly? הקליקו כאן.

 ynet צביקה הדר עוזב את
ynet צביקה הדר עוזב את "הכוכב הבא" – תרבות ובידור

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

7 תגובות לפוסט

7 תגובות

  1. אתם "חושפים" שיטה שאתם עצמכם משתמשים בה? ואוו, איזה סקופה
    ("מי הזמרת המעורבת בתקיפה והציעה דמי שתיקה" וכו')

  2. [Comment ID #114043 Will Be Quoted Here]

    תסתכל על הסטטוס של YNET – כמות הלייקים, שיתופים ותגובות שם הינה אינדיקציה לכך שלא מדובר בסטטוס ממומן אשר לרוב מתאפיין במספר לייקים גבוה במיוחד. כנראה שהפעם האורגניזם ניצח את הממומן. להביא 130,000 קליקים בפייסבוק זה עניין יקר

  3. איך בדיוק אתם יודעים אם הם לא עשו boost בכסף לפוסט ושזה הכל טראפיק אורגני?
    כדי להביא כזאת כמות של אנגייג'מנט, העלות של הboost יכולה לעלות יותר כסף מההכנסות המשוערות שרשמתם.

  4. ישראל היום למשל חוזרים על דפוס ההתנהגות של לפרסם כותרות מפציצות ומסקרנות שימשכו קוראים להיכנס לאתר הבית שלהם ,נמאס כבר מהם ומYNET ,די!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים