מכתב משנות ה-70 חושף שכבר בצעירותו היה יאיר לפיד פושטק לא קטן

מזבלה

ד"ר עדה בקר, מומחית להתפתחות חברתית בגיל הרך, גילתה היום בעיזבון של אימה רבקה, אשר הייתה מורה בבית ספר יסודי בשנות ה-70, מכתב התנצלות אשר נשלח על ידי שולמית לפיד, לאחר שבנה יאיר (לפיד) לא הכין את שיעורי הבית שלו בחשבון.

במכתב ששלחה לפיד למורה רבקה נכתב: "למורה רבקה שלום, אני מצטערת עד עמקי לבבי על כך שיאיר לא הכין את שעורי הבית בחשבון. הוא מתרץ את העניין בכך שרשם את השעורים בתחתית הדף ולא הבחין בו ואינני מקבלת תרוץ זה ממש כפי שאת אינך מקבלת אותו. אינני יכולה לעשות את השעורים במקומו ונותר לי רק להתבייש ולהצטער במקומו, אך זה לא יעזור, נכון? אנא קבעי לי מועד בו אוכל לבוא אליך לשוחח בעניין יאיר".

לצד הסריקה של המכתב הנוסטלגי, בקר אף העלתה השערה אישית שמא אולי יאיר עצמו הוא זה שכתב את המכתב וזאת במטרה להתחמק מענישה, אולם יותר מסביר שמדובר בעודף קרדיט לתחמנותו של יאיר הצעיר כפי שאנחנו מכירים היום כשר האוצר. בקר כתבה: "לא תאמינו מה גיליתי בעזבון של אימי, המורה רבקה! יאיר לפיד, שר האוצר שלנו, הספיק בקריירה הפוליטית הקצרה שלו לקנות לו מעריצים ומתנגדים רבים.בתור דמות שנויה במחלוקת, נשמעים עליו לא מעט דברי ביקורת. ישנו פריט ביוגרפי מפתיע שלא נעלם מעיני רבים – העובדה שאין לו תעודת בגרות!"

"ואם אתם שואלים את עצמכם למה – אני יכולה לספר לכם שזה כנראה התחיל כבר בבית הספר היסודי, עם המורה רבקה. בפתק המצורף שנשלף מעזבון הניירות של אימא שלי, המורה רבקה, נמצאת ככל הנראה ראייה "מרשיעה": פתק שנכתב לכאורה, על ידי אמו של יאיר לפיד, הלוא היא כמובן הסופרת שולמית לפיד, התנצלות עמוקה על כך שיאיר לא הכין את שיעורי הבית. מאוד ייתכן, אם לשפוט על פי ההתנצלות הגורפת, השימוש במכונת הכתיבה והחתימה בטוש סגול, שיאיר הוא זה כתב את המכתב… מה שאומר שהיה כבר אז בכיתה ה', גם בעל כישרון כתיבה וגם – תחמן לא קטן".

האם יאיר לפיד זייף אישור הורים בכיתה ה?

האם יאיר לפיד זייף אישור הורים בכיתה ה
האם יאיר לפיד זייף אישור הורים בכיתה ה

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

4 תגובות לפוסט

4 תגובות

  1. איזו עתונאות נחותה! תתקשרו לשולמית לפיד ותשאלו אותה האם היא כתבה את המכתב או שהגמד הקטן זייף אותו!

  2. נו כן, יאירקה שלנו היה שקרן פתולוגי כבר בילדותו — ומי כמו אמא שולה להבחין בזה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים