טרור אינטרנטי בחסות פייסבוק – כך הרשת החברתית נותנת חסות לאלימות והסתה ברשת

טרור בפייסבוק
טרור בפייסבוק
טרור בפייסבוק
טרור בפייסבוק

בשיאו של מבצע צוק איתן, חזינו כיצד הרשת החברתית פייסבוק הופכת למוקד מרכזי וראשי בהפצת ההסתה, השנאה והקריאה לפגיעה והרג ישראלים ויהודים מסביב לעולם. אוזלת ידה של פייסבוק או חוסר הרצון שלה למגר את התופעה, היו מורגשים וכואבים במיוחד, לאחר שעשרות אלפי ישראלים אשר דיווחו על מאות עמודי ההסתה בפייסבוק, נתקלו בקיר מצד הרשת החברתית שהמשיכה לאפשר לאותם עמודים לפעול באין מפריע.

ביולי 2014, כשנחשפה במזבלה הסיבה האמיתית לכך שפייסבוק בוחרת שלא להסיר עמודי הסתה ואף מסייעת לאותם עמודים להגדיל את התפוצה שלהם, לא מעט גולשים פיקפקו באמינותה של הידיעה, בעיקר בגלל חוסר הרצון להאמין שאכן הרשת החברתית מסוגלת לתת יד למעשי פשיעה שכאלו. המידע אשר בזמנו הגיע למזבלה ממקור פנימי בפייסבוק, מוכיח את עצמו כמדוייק, לאחר שעמוד הפייסבוק של אתר "החדשות" Qudsn הממוקם ברמאללה, אומת על ידי הרשת החברתית, דהיינו פייסבוק נתנה לו לגיטימציה להמשיך לפעול, וזאת על אף שהעמוד משמש כשופר בהפצת השנאה וההסתה, אשר כאמור נוגדים את תקנון השימוש של פייסבוק.

מעבר למתן הלגיטימציה לתכני העמוד, אימות עמוד האוהדים על ידי פייסבוק מגדיל את התפוצה האורגנית שלו והופך אותו לחסין כמעט לחלוטין בפני דיווחי גולשים, מה שאומר שהעמוד יכול להמשיך לפעול באין מפריע, גם אם הגולשים ילינו על תכניו.

איור שעלה לעמוד לפני כיומיים לאחר הפיגוע המחריד בבית הכנסת בירושלים, מציג וויז'ואל מזעזע של פלסטיני אשר שוחט באמצעות גרזן חייל חרדי, כל זאת על רקע מסגד אל-אקצא. לא מדובר בתוכן חריג אשר עלה באופן חד פעמי לאותו עמוד, אלא בתוכן שגרתי, מתוך שצף של תכנים המעודדים פגיעה בישראלים ויהודים, תוכן אשר זוכה לחותמת של פייסבוק כתוכן לגיטימי.

>> אופטימים? הקליקו כאן לעמוד ועשו לו ריפורט.

>> רוצים להפעיל לחץ ישיר על עובדי פייסבוק? הקליקו כאן לרשימה ושלחו להם הודעות

קראו גם:
לא בפיד שלנו – פייסבוק מטרפדת את ההסברה הישראלית
וזו הסיבה לכך שפייסבוק לא מסירה עמודים המסיתים להרג ישראלים ברשת החברתית
פייסבוק הופכת את הרשת החברתית למגרש משחקים אקסקלוסיבי

טרור מאומת
טרור מאומת
טרור אינטרנטי בחסות פייסבוק - הרשת החברתית נותנת חסות לאלימות והסתה ברשת
טרור אינטרנטי בחסות פייסבוק – הרשת החברתית נותנת חסות לאלימות והסתה ברשת

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

הוספת תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים