קמפיין הבחירות האינטנסיבי של 2015 מזמן לנו שיעור חשוב בפרסום מדויק בעולם הדיגיטלי

בחירות 2015, תמונה: וואלה!
בחירות 2015, תמונה: וואלה!

כפי שוודאי שמתם לב, קמפיין הבחירות של 2015 מתנהל ברובו בזירה הדיגיטלית. הפוליטיקאים המעודכנים נמצאים שם כבר מזמן, כיוון שזיהו שפוסט מדויק עושה עבודה מהירה, יעילה וטובה יותר מכל מסיבת עיתונאים.

תם עידן הסטיקר. ימיהם היפים של הסטיקרים הסתיימו והזירה הפוליטית מדלגת מהפגוש האחורי לקדמת הטכנולוגיה. הפרסום בדיגיטל מאפשר למועמדים ליצור קשר ישיר עם הבוחר ולהעביר מסרים בנימה אישית, מהירה ומגוונת יותר. לעומת הסטיקר שיכול להכיל מילים בודדות בלבד כמו "פרס יחלק את ירושלים", הזירה הדיגיטלית מציעה מקום גם להעברה של מסרים מורכבים, ומתאימה יותר לעידן המידע של 2015. יתכן שעבור פוליטיקאים רבים, החלפת הזירות היא כאב ראש לא קטן, כיוון שהיא מחייבת אותם להתמודד ישירות מול הבוחר, האוהד והמתנגד, ולהציג מצע אמיתי של עשיה ולא רק סיסמאות.

אמור לי למי תרצה לפנות ואומר לך מהי הפלטפורמה

פייסבוק: באמצעות רשת הפייסבוק, יכול כל מועמד לעדכן את הבוחרים בפעולותיו ברמה היומית, ואפילו השעתית, לפנות אליהם בצורה ישירה, לענות על שאלות ולהגיב על דבריהם.

טוויטר: הטוויטר משרת את המפלגות בעיקר בשמירה על קשר רציף מול אנשי התקשורת המקפידים להתעדכן ברשת זו.

אינסטגרם: רשת האינסטגרם מאפשרת למועמדים ליצור תחושה של "אלבום משפחתי" המתאים למסע בחירות שבו כל מפלגה מכנה עצמה "בית". באמצעות האינסטגרם משתפים המועמדים בתמונות מרגעים מרגשים מאחורי הקלעים של הקמפיין ומאפשרים לפעילים לשתף גם בחומרים ולהגיב. מתאים יותר להידוק הקשר עם פעילי המפלגה.

רק תבחרו את הפלטפורמה
רק תבחרו את הפלטפורמה

לינקדאין: הרשת החברתית שנעדרה מהקמפיינים הקודמים עתידה לקחת חלק בבחירות אלו, בשל הפוטנציאל הטמון בה ליצירת קשר עם קהל אנשי העסקים והבכירים, והשיח המקצועי והרציני שהיא מאפשרת. בלינקדאין ניתן לנהל שיח מעמיק בנושאים קריטיים כמו המצע הכלכלי, ולטרגט אנשים העוסקים בתחום.

מה אנחנו יכולים ללמוד מקמפיין הבחירות לקידום העסק שלנו?

הגדרת מטרות ברורות לקמפיין: מה אתם מעוניינים להשיג באמצעות הפרסום ברשת: מכירות? חשיפה? תדמית? נראות? קמפיין מצליח חייב להיות מונחה מטרה, אחרת "ילך לאיבוד".

הגדרה מדוייקת של קהל היעד: הגדירו מיהו קהל היעד הרלוונטי לעסק שלכם ואפיינו אותו. "נשים וגברים בגילאי 18-50 מאזור המרכז" זו לא הגדרה מספיק מדויקת, אלא יש לאפיין את הקהל שהגדרתם: צרכיו, העדפותיו, מקומות הבילוי שלו, מה הוא רוצה לשמוע? באיזו שפה הוא מדבר? ועוד.

למה שיבחרו בעסק שלכם? מה מבדל את העסק שלכם? למה ללקוח לבחור דווקא בו? בדיוק כמו מתמודד לראשות הממשלה, עליכם להכיר היטב את המתחרים שלכם ולדעת במה אתם טובים יותר.

איפה נוח לכם שנדבר? בחרו את הפלטפורמה הרלוונטית לקהל היעד שלכם, היו שם בשבילו, ענו על שאלות, מסרו מידע עדכני, שתפו בחומרים חדשים והגיבו לפניות.

ואם אתם רוצים ליהנות מלקוחות חוזרים ושם טוב לאורך שנים, העניקו שירות מקצועי ואמין, ואל תשכחו את מה שהבטחתם בקמפיין.

יעלה לוין היא סמנכ"לית קריאייטיב בחברת Wave Digital, המתמחה בשיווק, פרסום, וקידום מכירות באינטרנט.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

הוספת תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים