בלאט זו לא מילת קישור? במגזר הרוסי קצת כועסים על פרסומת פוטין של פנגו

פוטין, פנגו
פוטין, פנגו

סרטון 'צייד החניה' של משרד הפרסום Lead לאפליקציית החניה פנגו (Pango) שעלה באחרונה לרשת והציג מה פוטין עושה כשהבת שלו לא מוצאת חניה, זוכה בימים האחרונים לגל תגובות נזעמות מצד המגזר הרוסי ודוברי השפה, שפחות רואים בעין יפה שימוש במילים כמו בלאט וקללות נוספות ברוסית ומפנים טענות לחברת פנגו על קידום של הסרטון ביו טיוב לעיני צעירים.

במגזר הרוסי ישנה כנראה רגישות יתר למילה 'בלאט'. כשהם משתמשים בה זה מותר ולגיטמי – הרי מדובר במילת קישור, אלא הבעיה מתחילה, כשאחרים משתמשים בה וזו כבר הופכת למילת גנאי/קללה אסורה. בלאט. כאמור לאור השקת הפרסומת, עמוד הפייסבוק של פנגו זוכה לתגובות זועמות מצד גולשים שראו בפרסומת פוגענית, הן לאור הקללות והן לאור גיחוך נשיא רוסיה.

גם בקבוצות ובפרופילים ברחבי פייסבוק, הועלו טענות כנגד הקמפיין, כאשר חלק ניכר של הגולשים שקראו לחרם צרכני על פנגו, הביע כעס על קידום הסרטון ביו טיוב, וזאת ללא צנזורה או הגבלה לגיל.

פולינה שטרן-שלמה, כתבה בקבוצת 'מנהלי שיווק מצייצים': "יש מצב שאני סובלת לפתע מגל של רגישות תרבותית שקשורה למוצא שלי… אבל מה זה החרטא הזה?! מילא ניצול ציני ואומלל של מלחמת האזרחים ורצח העם בסוריה (זה בסדר כי הם ערבים, נכון? בואו ננסה רגע לדמיין את זה עם יהודים בשואה נגיד) מילא הלעג הגלוי וההגחכה של מנהיג של מדינה אחרת (זה בסדר כי הוא רוסי, נכון? בואו ננסה רגע לדמיין את זה עם אובמה והבת שלו) אבל הקללות הגסות (וכן, בלאט זה גס. מאוד). מה נהיה? בגלל שזה לא בעברית אז זה בסדר שילדים צריכים לשמוע את זה בכל רגע שהם נכנסים ליוטיוב (3-4 פעמים בתכנית ילדים ממוצעת)?".

מחברת פנגו נמסר בתגובה: "בימים האחרונים היינו עדים לתלונות שהגיעו מצד לקוחות פנגו ביחס לקמפיין החדש של צייד החניה. בסרטון נעשה שימוש סאטירי ומצחיק בדמותו של פוטין, אך כמובן שלא הייתה שום כוונה ולא הסמויה ביותר כדי להשליך דבר על אוכלוסיית יוצאי רוסיה בישראל! יחד עם זאת, אנחנו קשובים לביקורות, ולכן החלטנו להוריד את הסרטון וכל האלמנטים הנלווים מהרשת לאלתר ואנו נקדם את צייד החניה בדרכים אחרות. אנחנו מאחלים לכם חג שמח, גמר חתימה טובה, וכמובן – שפע חניות פנויות לאורך כל השנה".

בין התגובות:

"אין לי הרבה מילים לתאר את סדרת הפרסומות האחרונה, במילה אחת: ביזיון! פרסומת בה מופעיות קללות ברוסית, דמויות ועלילה ירודה ומבזה את הרואה ואת שומע… תגידו, מנהלי פנגו ואנשי PR – נפלתם על הראש!? פרסומות עם קללות ברוסית מוגשות בערוץ ה- youtube כאשר הילדים שמבינים רוסית רואים פתאום , באמצע סרט מצויר, את הבזיון הזה ושואלים את אמא ואבא לגבי פירוש הקללות… !?

"הקשיבו חמודים, אם הפרסומות האלו – הפוגעניות וחסרות כל – לא תעלמנה בקרוב ובקרוב מאוד (!) מצפה לכם, מנהלי פנגו פלוס, תביעה וחרם צרכנים".

"מה זה הפרסומת הסתומה הזאת? התחלקתם על השכל לגמרי?"

"לפני מספר שבועות העלתם פרסומת שנקראת "צייד החנייה" בטח שכולכם ראו אותה. (בובת הבת של פוטין צורחת "בלאט") אבל כאשר גיליתי שהפרסומת הזאת מתפרצת בזמן שידור של סרטים מצויירים בyoutube (וכל תוכן של ילדים) התפוצצתי !!! הבת שלי כל הזמן שואלת מה זה "בלאט"…….חברת פנגו היקרה מה ניסיתם ללמד את הילדים ???"

עמוד מחאה נגד פנגו:

חרם צרכנים על חברת פנגו
חרם צרכנים על חברת פנגו

תגובות נוספות:

"מה הייתם עושים אתם אם כל פרסומת שלישית הילד בן הארבע שלכם היה שומע "כוסעמק" כל הזמן? זה מה שקורה אצלי בבית, הילד שלי דו-לשוני, ובזמן שהוא רואה סרטים מצויירים ביוטיוב (רובם ברוסית אפרופו), כל פרסומת שלישית מתחילה מקללות "בלאט, בלאט"… ואז צריך להסביר לילד בן ארבע למה אסור לחזור על זה"

"פנגו ? מקווה שהמניות שלכם ימצאו את הדרך לבד. אתם בושה."

"אינני לקוחה שלהם ועכשיו גם אין מצב שיהיה, אך נחשפתי לפרסומת של החברה דרך יוטוב. הייתי בהלם. לידיעתכם, ממש אבל ממש לא מקובל להשתמש במילה "בליאד" בשיח בין אנשים נורמלים מתורבתים ובטח שלא בתקשורת. אף עיתון, ארוץ טלויזיה או מדיה אחרת ברוסיה בחיים לא היו משתמשים במילה זו. זה שווה ערך לזין, כוס, שארמוטה. האם גם את המילים האלו תכניסו לפרסומות שלהם? האם חשבתם על כך שגם ילדים רואים היום את יוטוב ונחשפים לפרסומת שלהם? האם אתם באמת רוצים להיראות כך בעיני מיליון רוסים בארץ?"

מתוך סטטוס שעלה בעמוד 'חרם צרכנים על חברת פנגו':

"ב-26.9 פנגו השיקה קמפיין חדש לשירות שלה "צייד החניה של פנגו". בסרטון שהם הציגו, יש שימוש ציני ואומלל במלחמה האכזרית בסוריה, שימוש פוגעני וגזעני בדימוי של דוברי רוסית. והכי חמור – יש שימוש נרחב בשפה בוטה וקללות ברוסית. הפרסומת רצה בכל הפלטפורמות המרכזיות – יוטיוב, מאקו, תחנות רדיו וכו, ואין שום אפשרות להגן על ילד מפני פרסומת הזו כשהוא צופה בסרט מצוייר ביוטיוב, למשל.

מלחמת אזרחים בסוריה נראה ליוצרי הגועל הזה כרקע הולם לנושא מציאת החנייה. הלא זה ריקוד על דם? נשיא רוסיה, שיש לנו יחסים דיפלומטיים והיא נחשבת לידידת ישראל, מוצג כדיקטטור משוגע בתוך טנק ובתו(!) כטיפשה אינפנטילית. אם היו יוצרים פרסומת כזו ברוסיה על ישראל – כמה האשמות באנטישמיות היינו שומעים בתקשורת הישראלית?
כל אלה הם היבטים אתיים. יש שיגידו "זה הומור והכל נעשה ברוח טובה. לא צריך להתרגש". אבל תפקידנו כחברה לבלום, לבקר ולהיות רגולטור בנושאים אתיים. תצפו שוב בפרסומת הזו, תשאלו את עצמכם – האם אתם באמת רוצים שילדיכם יצפו בפרסומות כאלה?

אבל, אם פה זה היה נגמר, לא הייתם קוראים את הטקסט הזה.

בפרסומת יש עבירה בוטה על זכויות האזרח ופגיעה במגזר דוברי רוסית – בפרסומת מקללים, מקללים ו… מקללים ברוסית. למעשה, הקללות הן העיקר בדיבור של ה"גיבורים". האם לדוברי רוסית בישראל יש זכות להגן על עצמו ועל ילדיו מפני קללות שחודרות לחייו הפרטיים בלי אישור? זה באמת מרגיז, וזה לא קשור לפוליטיקה ולפוטין. זה קשור לצורה שדוברי רוסית מוצגים בפרסומת – כבהמות ש יודעות רק לקלל. וזה במדינה שעומדת דום בשריקת שואה כל שנה! הלא מהבושה הזו חייב להתנער כל בן אדם עם כבוד עצמי.

קריאות לחרם על פנגו
קריאות לחרם על פנגו

יש לנו לא רק זכות – חובתנו להגן על עצמנו ועל ילדנו. יוצאי בריה"מ לשעבר, הם קבוצה ש"ירדו" עליה לא מעט – ואנחנו תמיד קיבלנו את זה בהבנה – קליטת עלייה הוא תהליך קשה ומורכב. אבל אחרי הפרסומת הזו… אחרי אינספור סיפורים מבנותינו ואחותנו המתלוננות על קריאות "זונה" רק כי הן ממוצא רוסי… ואיך לא לקשר בין הקריאות האלה ולבין הנראטיב המעוות שיוצרים קופירייטרים של פנגו? הגיע הזמן להראות לכולם שאנחנו פה, אנחנו מאופקים ומנסים להיות הכי תרבותיים בעולם אבל זה לא אומר שנאפשר לזבל הזה לחדור למרחב הפרטי שלנו. יש לנו כבוד עצמי, והפרסומת הזו חצתה גבול, מבזה ומשפילה אותנו כקהילה.

אנחנו קוראים להחרים את האפליקציה של חברת "פנגו" עד שהם לא יתנצלו ולא יורידו את הפרסומת ואת הקמפיין הזה. תכנסו לעמוד, שתפו אותו, תחרימו את פנגו! אם נתאחד – הם יספגו הפסדים גדולים ואנחנו נשנה את המציאות – נלחם וננצח במאבק הצודק שלנו. אנחנו יותר מ-1,000,000 אנשים בישראל. זה כוח עצום!

אנחנו קוראים לכל ישראלי לא ממוצא רוסי, להצטרף לחרם על פנגו. הפרסומת צריכה לקומם כל אדם נורמטיבי וכמובן כל אבא ואימא בבית ישראל – תחשבו שמכריחים אתכם ואת ילדיכם לראות פרסומות עם קללות. בוא נשנה את המציאות!" כך נכתב בעמוד (הטעויות במקור).

קרדיטים
מנכ"ל משותף: אריאל ברנסון משנה למנכ"ל: שלי שפילמן יערי מנהל קריאייטיב: רונן גור פונארוב ארט: דויד ברעם קופי: ניר אמבר סמנכ״ל אסטרטגיה: איתן דוידסון במאי: יובל נתן פלנרית: נטע טובים סופרוויזר: מורן הרשקוביץ תקציבאית: שלי עבוד מפיקה: סיגל נוגסי הפקה: We do productions

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

2 תגובות לפוסט

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים