גם אני רוצה בייבי שנבוב!!!

nuru

תכירו את נורו השנבוב, יצור חמוד ומגניב לאללה ממשפחת השנבוביים שנולד לפני כשבועיים בגן חיות בגרמניה. שֶׁנַּבּוּב (שם מדעי: Orycteropus afer) הוא יונק שמוצאו באפריקה, מין בסוג שנבוב (Orycteropus), שהוא סוג יחיד במשפחת השנבוביים (Orycteropodidae) ובסדרת השנבובאים (Tubulidentata). אירופאים שהגיעו לאפריקה חשבו בתחילה שזהו סוג של חזיר, אך התברר שהוא כלל אינו קרוב לחזיר. באותו נושא: הכירו את לוריס >>

השנבוביים יוצאי דופן בשיניהם: הן נעדרות את חלל המוך האופייני, ובמקום זאת הן בנויות מצינורות גליליים של דנטין שמכיל מוך ומוחזק עם צמנטום. זה מקור השם העברי (שן – נבוב). לשיניים אין ציפוי אמייל והן נשחקות וגדלות מחדש ברציפות. בדומה לכלביים, השנבוב נולד עם שיניים חותכות קבועות בקדמת הלסת, אך אלו נופלות ולא מוחלפות. לבוגרים יש רק שיניים טוחנות בלסת האחורית.

השנבוב נושא דמיון חיצוני מסוים לחזיר ועל כן מכונה לעתים חזיר נמלים; על גופו של השנבוב יש פרווה מעטה; גופו גדול וכבד עם גב עקום; רגליו קצרות. רגליו הקדמיות הן חסרות אגודלים – כלומר יש לו 4 אצבעות – אך ברגליו האחוריות ישנן כל 5 האצבעות. לכל אצבע יש ציפורן גדולה ושטוחה בצורת יעה, צורת ביניים בין פרסה לטלף. האוזניים ארוכות והזנב עבה בתחילתו וצר בקצהו. לשנבוב ראש מוארך גדול וצוואר קצר ועבה. באף העגול יש נחיריים. פיו של השנבוב קטן, בדומה לבעלי חיים אחרים המתקיימים מטרמיטים. לשנבוב לשון ארוכה וצרה. (מתוך 'ויקיפדיה').

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

6 תגובות לפוסט

6 תגובות

  1. מתחרה ישיר עם תרנגול הודו בתור החיה שהכי נראית כמו משהו מסיוט של גיירמו דל טורו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים