צב מסכנון: מפסיקים את הנסיעה על החוף

rashut2teva

בסוף השבוע יעלה לאוויר קמפיין משותף של רשות הטבע והגנים ועמותת 'אור ירוק', במסגרתו יחולקו לשוהים בחוף ולמתרחצים חומרי הסברה, כובעים מדבקות ודגלונים, במטרה להעלות לסדר היום הציבורי את הסכנה שבנהיגת כלי רכב על חופי הים ו"לעשות סוף לנהיגה בחוף", נהיגה שהינה מפגע בטיחותי, הפוגעת במתרחצים בים ובערכי הטבע והנוף.

אלדד פלד, מנהל אגף פיקוח ואכיפה של רשות הטבע והגנים: "במרכז הארץ בכלל ולאורך חופי הים התיכון בפרט נותרו רק מספר חופים פתוחים ושמורות טבע ערכיות, אשר מבקשים לשמר את הטבע שנדחק בשל פיתוח עירוני ותשתיות. שטחים אלו משמשים רבות את תושבי האזור לפעילות נופש ונסיעת הרכבים על קו החוף מסכנת אותם וכמובן שמנוגדת לחוק- כשם שחציית קו לבן מנוגדת לחוק. בנוסף, רבים מבעלי החיים והצמחים באזור מתקיימים רק בזכות השמירה על השטחים הללו, וביניהם ניתן למצוא צבאים, חתולי ביצות, שועלים, צבי ים, מינים שונים של זוחלים ודו- חיים, עופות מים ועופות דורסים וכמובן צמחיית בר עשירה שמקיימת את כל אלו. באלו וגם באלו פוגעת תנועת הרכבים, שכאמור מסכנת גם את עשרות אלפי הרוחצים והנופשים בחוף ופוגעת בהנאה שלהם מחוף הים של כולנו. במרבית המקרים הרכבים שנתפסו לא רק שנסעו היכן שאסור- גם עשו זאת בפרעות. חשוב שנהגים ידעו שאין דרך להתחמק היום- אנחנו מפעילים היום פקחים ייעודיים לנושא, משתמשים במצלמות בעלות טווח גדול ואפילו מעלים מטוס לסיוע אווירי לפקחים, כל זאת על מנת לחסל את התופעה המכוערת הזו. אני מקווה שלא נאלץ להמשיך ולתת קנסות וכי הנהגים יבינו שיש לנהוג לפי החוק על מנת להגן על הנכסים הזה, למען הדורות הבאים. אנחנו בכול מקרה מזמינים את כולם לבוא ולבקר את פנינות הטבע האלו, וכמובן- לנהוג ע"פ חוק ולשמור על הטבע הנדיר הזה שהתברכנו בו."

שמואל אבואב, מנכ"ל "אור ירוק": בשנים האחרונות התפתחה בישראל תופעה מסוכנת – נסיעה פרועה ברכבי שטח אופנועים וטרקטורונים בחופי הרחצה. התופעה הזו אינה רק מרגיזה אלא גם מאוד מסוכנת ובלתי חוקית. ציבור המתרחצים בים כולל תינוקות, פעוטות וילדים- חלקם מתרוצצים, זוחלים או יושבים וקשה להבחין בהם. גם במתרחצים הבוגרים, השוכבים בחול קשה לעיתים להבחין מכסא הנהג. רק אכיפה מוגברת של הרשויות תמנע את האסון הבא."

קרדיטים
הפקה: רשות הטבע והגנים קידום הקמפיין: AndromediA

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

1 תגובות לפוסט

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים