קיקסטארטר: ענפים שבורים – סרט אנימציה דוקומנטרי ישראלי המתאר התבגרות בצל השואה

video-224668-h264_high

בסוף השבוע הושק קמפיין לגיוס כספים באתר מימון ההמונים קיקסטארטר לסרט האנימציה הדוקומנטרי "ענפים שבורים". הסרט מספר את סיפורה של מיכל רכטר, שעלתה לישראל לבדה בגיל ארבע-עשרה ערב מלחמת העולם השנייה. משפחתה נספתה בשואה. הסרט הוא יוזמה של נכדתה של מיכל, הבמאית והאנימטורית אילה בן-נחום שרוט, והוא מתאר את סיפור התבגרותה בפנימיית בן שמן. ההתמודדות המשותפת עם האובדן הקולקטיבי העניקה להם כח ותקווה, ולאורך הסרט שבה ועולה האופטימיות של מיכל לנוכח הנסיבות הקשות. קליק לביקור בפרויקט.

הסרט, המשלב קולאז', איורי עיפרון, ציורי שמן מונפשים ואנימציה ממוחשבת, הוא באורך 25 דקות, ורובו של התקציב ממומן על ידיי קרן רבינוביץ' לקולנוע. בקמפיין מספרת במאית הסרט, אילה בן-נחום שרוט, כיצד נקודת מבטה של מיכל כילדה השפיעה על סגנון האנימציה והתקדמות העלילה. אחת הסצינות המתארות את האנטישמיות באירופה בילדותה של מיכל, מתמקדת בחיבור שכתבה בגיל תשע ושמרה במשך 80 שנה, המתאר את היטלר ככלב אנושי – דמות קומיקס מגוחכת הרודפת אחרי היהודים עם אקדח ושוט.

מטרת הקמפיין היא לגייס סכום נוסף שיאפשר לבמאית לשלב אנימטורים נוספים בפרוייקט ולסיים את הסרט בחודשים הקרובים. כנהוג באתרי מימון המונים המשקיעים בסרט יזכו לקבל שורה של מתנות שיחולקו בהתאם לגובה ההשקעה, החל מהדפסים וציורים מקוריים מתוך הסרט, וכלה במתנה אישית במיוחד: חמש הזמנות חד פעמיות לתה ועוגה עם גיבורת הסרט, מיכל בת ה-91, ונכדתה הבמאית אילה.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

הוספת תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים