מדד הקש: מדד הפרסומות של יו-טיוב וגלובס הוא מהמביכים ביותר

youmoney
מדד הפרסומות של יו-טיוב וגלובס
מדד הפרסומות של יו-טיוב וגלובס

לפני כחודשיים, גלובס וגוגל ישראל השיקו את 'מדד הפרסומות של יו טיוב' אשר מתיימר להציג מדי חודש את הפרסומות הישראליות הנצפות ביותר באתר יו טיוב. המדד של יו טיוב ישראל וגלובס מציג את הפרסומות הנצפות ביותר לאותו החודש בהתבסס על כמה פרמטרים אשר נתוניהם נאספים בין היתר על ידי חברת vidIQ הפועלת בתחום האנליטיקה והוידאו, כאשר הפרמטר המרכזי לדירוג הוא מספר הצפיות של הסרטון, לצד פרמטרים נוספים כדוגמת: לייקים ותגובות ביו טיוב, לצד תגובות, לייקים ושיתופים בפייסבוק.

בגלובס מסבירים במילים יפות את ה"מתודולוגיה" שמאחורי המדד, אולם בפועל מדובר במדד אשר נקנה בכסף ולא כזה שיכול לשקף בשום צורה על הנוף הויראלי בישראל ו/או על הצלחה אמיתית מצד המפרסמים במגרש המשחקים הדיגיטלי. הפרסומות אשר מתברגות מדי חודש במדד, מתפארות בנתוני צפייה גבוהים במיוחד, אולם באופן גורף מדובר בסרטונים אשר קודמו בתשלום בפלטפורמת הפרסום של יו טיוב, בתקציבים שונים הנעים בין עשרות אלפי שקלים בודדים למאות אלפים. שם המשחק הוא "למי יש יותר גדול" הן ברמת האגו והן ברמת התקציב.

המדד עושה עוול ונזק גדול לענף הפרסום הדיגיטלי בישראל, הוא נותן "כבוד" לאלה שלא באמת ראויים לו ומעצים את תרבות קידום הסרטונים בתשלום וזאת במקום לעודד את המשרדים והמפרסמים ליצור תכנים אשר יזכו להתייחסות ויראלית ואורגנית מצד הצופים. למרבה האירוניה, במדד חודש נובמבר אשר פורסם לפני מספר ימים בגלובס, גוגל הכתירו את עצמם במקום הראשון וזאת בזכות סרטון Shopping IL אשר הושק באמצעות באומן בר ריבנאי וצבר כ-2.1 מיליון צפיות, רובן כמובן בזכות קידום ממומן של הסרטון בפלטפורמה אשר בבעלות גוגל. מן הראוי היה שגוגל לא יכניסו את עצמם למשוואה, המשחק אינו הוגן אך כנראה שהוגנות מזמן אינה בראש האידיאלים של החברה, אשר בימים אלה נמצאת במלחמה מול פייסבוק על תחום הוידאו ברשת.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

5 תגובות לפוסט

5 תגובות

  1. לדעתי צרכנים קובעים יותר כאשר הם בוחרים לצפות כפי שקורה ביוטיוב (במאות אלפים) ולא על בסיס של פאנל מצומצם (של כמה מאות)…

  2. [Comment ID #116635 Will Be Quoted Here]

    גם ב-"מדד הפרסומות הזכורות והאהובות" כסף הוא הפקטור העיקרי, אבל לפחות שם, עוד לפחות מדובר במדד שצרכנים איכשהו קובעים אותו

  3. ומה הבעיה עם זה?
    מה לגבי מדד הפרסומות (או איך שלא קוראים לזה) של אתר ICE? אלה לא פרסומות בתשלום?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים