רץ ברשת: קבוצה של נשים ישראליות החליטה להטריד גברים ברחוב

נשים ישראליות מטרידות גברים ברחוב
נשים ישראליות מטרידות גברים ברחוב

סרטון ישראלי חדש אשר רץ בימים האחרונים ברשת, מציג היפוך תפקידים במציאות של ימינו כאשר קבוצת נשים בחרה להפוך את היוצרות ולראשונה להמחיש לגברים הישראלים כיצד הן מרגישות בכל פעם שהן מוטרדות ברחוב על ידי גברים זרים.

ענת פינטו, יוצרת הסרטון סיפרה למזבלה: "גברים רבים שאנו מדברות איתם על הנושא לא מבינים למה אנחנו לא רואות את זה בתור מחמאה – מטרת הסרטון היא להראות מצב בו את או אתה לא יכולים ללכת ברחוב ללא הפרעות, לא מחמיא בכלל. בסרטון אפשר לראות שחלק מהגברים צוחקים או מתעלמים – אך חלק גם מובכים ולא יודעים כיצד להגיב."

הסרטון: אילו נשים היו מטרידות גברים, אבל באמת [מקור YouTube]

קרדיטים
בימוי והפקה: ענת פינטו ע.הפקה: שולמית פרבר, לירון שליש שחקניות: נירית הרוש, מורן נגה, סיוון עטיה, דינה גרדשקין, שובל גביש צילום: עומר טירם, מתן גרשוביץ, איתי ג'משי, ענת פינטו סאונד: עידן נשר, לידיה מורדבינקין עריכה: אורי מידן, ענת פינטו תודות: הילה לור, מיכל אסיף, ליטל עצמון, חופית ברקת

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

10 תגובות לפוסט

10 תגובות

  1. זה מתורגם אחד לאחד מקליפ אמריקאי שרק ברשת!
    לא שומעים כלום מלבד ההערות של הבנות – שחלקן היו יציאות טובות אבל יו נואו..

  2. ענת היקרה,
    הסירטון משעשע ותו לא.
    המסר לא הועבר בסירטון.זו לא חוכמה לקחת קבוצה של בנות שמטרידות גברים על גבול החנונים.
    הטרדה אמיתית לדוגמא :מנהלת שכופה יחסי מין על אחד העובדים שלה….במשרד כלשהו אחרת תפטר אותו.

  3. כשזה קורה לגברים פעם אחת בחיים – הם אולי רואים את זה כמחמאה. כשזה יקרה להם כל יום – זאת תהיה הטרדה.
    בנוסף, זה שונה לגמרי כשזה מגיע מגבר שיכול לאנוס אותך ולהתקיף אותך, מאשר מאישה שתכלס לא תעשה לך כלום כי אתה יותר חזק.
    לגבי מה שחזי הטיפשון אמר – מה הפואנטה של התגובה? גם גברים שמתחילים עם בנות לא נראים יותר חתיכים מהגבר הממוצע ברחוב. הסרטון הזה נועד להקביל. לא לספק לך חומרים לפנטזיה. ואני מקווה שהצלחתי להסביר לך למה להתחיל בצורה המגעילה כמו בסרטון, כשאתה גבר ואת אישה ויכולה להיות מותקפת על ידיו, נחשב להטרדה.

  4. – רוב הגברים שמה צחקו מהעניין אז המסר לא ממש הועבר והם לא הרגישו מוטרדים
    – מהרושם הראשוני שלי לגביהם הם נראים רחוקים מהערסים המפגרים שמטרידים בחורות על אמת ושורקים/צופרים להן ובאמת חושבים שזה יגרום לבחורות לעשות משהו ולכן זה מטומטם לגמרי להטריד אותם דווקא, ריך לעשות סרטון שבחורה שמוטרדת הולכת למטריד ומדברת איתו "באותה שפה" ואז מסבירה לו למה זה מטריד ומציק
    – מתקשר לנקודה הקודמת אבל בין אם הבחור מטריד בחורות ביום יום או לא אני בספק שהוא הבין את הפואנטה.. במקרה הכי אופטימי הוא חושב לעצמו "וואלה הן כמוני". כנראה ברוב המקרים הם פשוט תהו "מי אלה המג'נוניות האלו"

    הרבה פרובוקציה, מעט ערך. כבר הסרטון של 10 שעות בניו יורק היה הרבה יותר איכותי ובכללי הוא היה די מטומטם (ע"ע 2 הסרטוני תגובה של זה שניתח את המצב ושל "גבר הולך 10 שעות בניו יורק")

  5. ערוך באופן נרקיסיסטי להחריד. במקום להתמקד בתגובה הגברית, לנסות לומר להם או לשמוע מהם משהו בעל משמעות על הנושא, ה"בימאית" מתמקדת אך ורק ביכולות האלתור של המופיעות. כך שמה שיש לנו פה בעצם זה שאוריל שחקניות עושות חיקויי ערסים, כשהגברים הם דמויות משועשעות החולפות על פני המסך ונעלמות. כי… את מי הן מעניינות בכלל?
    הסרטון הזה הוא הדבר הכי רחוק מאמירה כלשהי לגבי הנושא הבאמת חשוב הזה. ולכן לעולם לא ימריא וגם אם היה ממריא, לא היה משפיע ולו על אדם אחד. נראה שהדבר היחידי החשוב לאנה פינטו ביצירה הראשונה ואני מאד מקווה אחרונה שלה, הוא עיצוב הקרדיטים.
    אם תשאלו אותי לקח לה יותר זמן לערוך אותם מאשר את הסרטון עצמו.

  6. אם הן לא היו כונפות אולי זה היה נראה אחרת.
    עשוי בצורה מטופשת לגמרי ומה גם שזה לא הצליח להעביר את הפואנטה.

    וכן, כגבר אני הייתי שמח אם כל היום היו מתחילות איתי נשים. כל עוד אין הטרדה פיזית או מילולית בצורה בוטה, לא מצליח לראות היכן הבעיה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים