אחרי 3 שנים: הארלם שייק ואתגר דלי הקרח מגיעים ללבנון בקמפיין לאינטרנט מהיר

אינטרנט איטי בלבנון
אינטרנט איטי בלבנון

משרד הפרסום \TBWA ריאד מנצל בצורה יצירתית למדי את העובדה שלחלק ניכר מאזרחי לבנון יש חיבור אינטרנט איטי ורותם את תופעות הרשת המדוברות של השנים האחרונות: אתגר דלי הקרח (ALS Ice Bucket Challenge) שהושק באוגוסט 2014 ו-הארלם שייק (Harlem Shake) מפברואר 2013, לקמפיין ויראלי עבור ספקית האינטרנט הלבנונית Connect, שנועד להזכיר ללקוחות פוטנציאלים של החברה, שחיבור אינטרנט איטי, כנראה יגרום להם לפספס לא מעט דברים.

במשרד הפרסום שממוקם בריאד, בירתה של ממלכת ערב הסעודית, החליטו לשמור על האותנטיות של המהלך ולצורך הסרטונים גוייסו בשלט רחוק ניצבים מלבנון שיפיקו בעצמם את הסרטונים, ללא תסריט וללא התערבות הפקתית. התוצאה משעשעת למדי וממחישה בצורה נהדרת את המסר של ספקית האינטרנט.

תופעת ההארלם שייק התפשטה באופן רשמי בפברואר 2013 לאחר שולוגר בשם פיפטי פרנק העלה את הסרטון הראשון ב-30 בינואר. סרטוני ההארלם שייק לצלילי השיר של המוזיקאי באואר, מתחילים באדם אחד, לרוב עם קסדה או מסכה כשהוא רוקד לצלילי השיר למשך מספר שניות, בזמן שהוא מוקף באנשים שעסוקים בעניינים אחרים ואינם מייחסים לו חשיבות. לאחר קטע הפתיחה של השיר, המוזיקה נקטעת ויתר האנשים מצטרפים לריקוד השטותי. בשיאה, זכתה התופעה ללמעלה מ-4,000 סרטונים שהועלו מדי יום לרשת עם מאות אלפי גירסאות ומיליארדי צפיות במשולב.

אתגר דלי הקרח שהושק באוגוסט 2014 במטרה לעורר מודעות למחלת ה-ALS, הפך תוך זמן קצר לאחד הטרנדים המשותפים ביותר עם למעלה מ-17 מיליון סרטונים, בהם לקחו חלק פוליטיקאים, ידוענים, ואישים מוכרים כמו ביל גייטס, סטיבן שפילברג ומייסד פייסבוק מארק צוקרברג. סרטוני האתגר זכו במשולב ללמעלה מ-10 מיליארד צפיות, עם למעלה מ-2.5 מיליון איזכורים בטוויטר ומספר שיא של צפיות בערך הויקיפדיה של מחלת ה-ALS שנאמדו בכ-3 מיליון כניסות.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

הוספת תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים