קמפיין אולג פטרושקה: התשובה לקמפיין המיסתורי שסוחף את הרשת משעות הבוקר

קמפיין אולג פטרושקה: התשובה לקמפיין המיסתורי שסוחף את הרשת משעות הבוקר
קמפיין אולג פטרושקה: התשובה לקמפיין המיסתורי שסוחף את הרשת משעות הבוקר

אז מי עומד מאחורי הקמפיין של אולג פטרושקה? חיי המדף של קמפיינים כדוגמת מהלך הבחירות הטיזרי של 'אולג פטרושקה' אשר הושק הבוקר הם קצרים מאוד בעיקר בגלל שאנחנו מדינה קטנה והרצון לחשוף את הקמפיין כמה שיותר מהר חשוב למיקסום הבאזז (לפני שלא יעניין אף אחד). טובים ומוצלחים ככל שיהיו ובמקרה הזה מאוד מוצלח לטעמי – עדיין משרדי הפרסום לא לומדים להסוות באמת מהלכים שכאלו וליצור עלטה ויראלית אמיתית.

עידכון 12:07: האוליגרך המיסתורי הוא בכלל ישראלי בשם יגאל פרקש.

קמפיין אולג פטרושקה: התשובה לקמפיין המיסתורי שסוחף את הרשת משעות הבוקר
קמפיין אולג פטרושקה: התשובה לקמפיין המיסתורי שסוחף את הרשת משעות הבוקר

יוצרי קמפיין אולג פטרושקה היו מוכנים לכך שהגולשים ינסו בכל דרך לאתר את המקור ולחשוף את הסיפור ואף השאירו איסטר אגג קטן וטיזרי בקוד המקור של האתר, שם נכתב: "שמחים לראות שאולג מעניין אתכם, אתם מוזמנים לעשות סיבוב בכל האתר ולגלות את אולג פטרושקה". כלומר משרד הפרסום בחר לאתגר אתם הגולשים הסקרניים! סבבה אז סחבק קיבל את האתגר.

מה שהאחראים על המהלך שכחו וכנראה התפלק: בקוד המקור של האתר ישנה הפנייה ל-Iframe שמוטמע ליצירת הקשר, הכתובת: https://212.150.52.122/Oleg/ContactFrame.asp?jgdfglfdg / חיפוש מהיר ברשת (גוגל גם אינדקס את הכתובת הזו) אחר כתובת ה-IP וחיבור 1+1 יגלה את התשובה.

מה עומד מאחורי הקמפיין? אין לי שמץ. היות ואני יוצא מהנחה שאולג הוא לא באמת פוליטיקאי מסתורי ובאתר מוטמע קוד של מדידת הרייטינג באינטרנט בישראל (gemiusTraffic) השואב JS מאתר מאקו, אני אהיה אמיץ ואזרוק הערכה כי מדובר במהלך טיזרי כלשהו הקשור ל-MAKO/קשת. עידכון: מ-MAKO נמסר כי הם מכחישים קשר לקמפיין.

התשובה לקמפיין המיסתורי שסוחף את הרשת משעות הבוקר
התשובה לקמפיין המיסתורי שסוחף את הרשת משעות הבוקר

עידכון 11:35 / 09.12: הדומיין של פטרושקה נרשם תחת השם 'גולן מלול' (Golan Malul) אשר על פי חיפוש בפייסבוק עובד בחברת המובייל 'OnTheMob' של גורני דיגיטל.
עידכון 13:20 / 09.12: גורני הכחישו קשר לקמפיין.
עידכון 19:20 / 09.12: ואיך MAKO קשור לקמפיין הזה?.
עידכון 12:07 / 10.12: האוליגרך המיסתורי הוא בכלל ישראלי בשם יגאל פרקש.
עידכון 11:20 / 10.12: MAKO מכחישים קשר לקמפיין.

קרדיטים
משרד: די סיי אינטראקטיב מנכ"ל: תמיר יולביץ' סמנכ"ל לקוחות: סיון משען סמנכ"ל מדיה: תימור בר-און מנהל קריאייטיב טכנולוגיה: מרקו מיקיאלי קריאייטיב פלנינג ומחקר: גילי ארג'נטרו קריאייטיב: אדי גרצמן ארט ווידאו: תומר אלי, דימה שיפר מנהל מדיה: ישי פריד מנהלת סטודיו: מיכל מינקין תקציבאי: ליאור משה בלום מדיה חברתית: וויולט רודשטיין, ליבנת שרויט הפקה: ברק קסלר – ריינבו הפקות ג'ינגל: ישראל כסיף – סטודיו קלמנטינה

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

18 תגובות לפוסט

18 תגובות

  1. לדעתי זה סגנון פרסום של פרסום כדי להראות שפרסום ויראלי עובד. כמו שעשו בזמנו ברדיו פרסום של מותג שלא קיים ואף אחד לא מכיר, כדי להראות את כוח פרסום המדיה. מי שעומד מאחורי הקמפיין הזה כנראה משרד פרסום כלשהו שמטרתו למשוך לקוחות של פרסום פוליטי.

  2. אולג מוכר לנו אשליות שזהות להבטחות שיש במצע הכלכלי של מיפלגת העבודה.

    אז למי יש אינטרס להגחיך (ובצדק ) את הפופוליזם המגעיל והמסוכן של מיפלגת העבודה?

    תנחשו

  3. אפשר למצוא את יגאל פרקש גם בלינקדין.
    הבנאדם בא מתחום ההייטק והיזמות.
    לא נראה לי קשור למאקו.

  4. עדיין לא קראתי כאן כיוון למי זה קשור… מבחינת המסרים לפחות.. שמעתי דיבורים על שואב אבק רוסי שעושה סדר

  5. יש בצילום שהבאת קישור לקובץ javascript באתר מאקו. ניחוש שלי שאכן מדובר בתשובה מתחרה לאתר הבחירות של וואלה!. קמפיין אידיוטי אבל ויראלי.

  6. תחליטו.. אני שמעתי שזה בכלל איזה מורה מחולון בשם בוריס משהו שמשתתף בפרוייקט חינוכי אזרחי וזה חלק מהקמפיין שלהם…

  7. קודם כל, זה זבל טהור ולכן זה מדהים- שנית, השמועה מספרת ששמו האמיתי של האיש המכונה בוידאו ״אולג״ הוא – יגאל פרקש.

  8. בקיבוץ ובמושב בעיירת הפיתוח
    המפלגה המאוחדת לא תשקוט ולא תנוח
    נביא לשגשוג שלום ופריחה
    ביום הבחירות רק תן את קולך
    למי ?

  9. דורי אתה טועה, נראה לך שמאקו יפרסמו את הערוץ שלהם בוואינט? מה ההיגיון בזה? איך זה עולה בכל האתרים ובמאסה כזו מטורפת זו השאלה. לא חושבת שזה העיניין זה בטח קשור לאחת המפלגות שמריצות ספין על חשבון ביבי. מרצ אולי, נפתלי בנט? ימים יגידו. לפחות מעניין.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים