רץ עכשיו ברשת: צפו בתיעוד מרהיב מפסטיבל הצבעים 2013 שהסתיים בתחילת השבוע

festcolors

הולי (Holi), פסטיבל הצבעים הבינלאומי אשר מקורו בהודו, נחגג מדי שנה יום אחרי ליל ירח מלא של חודש מרץ. הפסטיבל המרכזי מתקיים במקדש הינדואי בהודו ובמדינות נוספות מסביב לעולם, כאשר הפסטיבל הפופולארי והגדול ביותר דווקא מתקיים ביוטה, ארצות הברית.

קצת על הפסטיבל מתוך ויקיפדיה: "הולי (Holi) הוא אחד הפסטיבלים המפורסמים והפופולריים בהודו ובנפאל. הוא נחוג יום אחרי ליל הירח המלא של חודש מרץ ומציין את סוף החורף. המשתתפים בפסטיבל שותים בהנג (מריחואנה מעורבבת בחלב חם), מתרוצצים ברחובות ומתיזים זה על זה אבקה בצבעים עזים (גלאל). בכל מקדש הינדואי בהודו נערך פסטיבל. בדרך כלל מוציאים החוצה ביום הפסטיבל את פסל האל הנמצא בתוככי המקדש, נושאים אותו על כפיים בתהלוכה ברחוב והמאמינים סוגדים לו. אלים ממין זכר נלקחים לעתים קרובות אל פסלי בנות זוגם, ושם משעשעים אותם בשירים, בריקודים ובמזמורי הלל. דם של קורבנות מוגש כמנחה לאלות דוגמת קאלי ודורגא."

אחד הסיפורים הקשורים לפסטיבל ההולי מספר על אודות מלך שחצן שדרש מכל נתיניו לסגוד לו. משסירב בנו להיענות לדרישה זו, גזר עליו המלך מוות. אחותו של המלך, הוליקא, הלכה עם הנסיך אל מדורה שבה נגזר דינו להישרף למוות, וישבה עמו בין הלהבות. בזכות דבקותה, יצא הנער מתוך האש ללא פגע, אך היא עצמה מתה. מאז, בכל שנה בערב פסטיבל ההולי מדליקים המאמינים מדורות ענק לזכרה.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

הוספת תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים