סטטוס ויראלי: פרופיל הפייסבוק של אבי לן מסטטוסים מצייצים נסגר – לן בסטטוס פומבי למארק צוקרברג

אבי לן - סטטוסים מצייצים
אבי לן – סטטוסים מצייצים

לא קל להיות הכוח שמאחורי 'סטטוסים מצייצים', אולי עמוד הפייסבוק המשפיע ביותר בישראל. פרופיל הפייסבוק האישי של אבי לן, מפעיל 'סטטוסים מצייצים' נסגר לפני כשבוע וחצי, וזאת כנראה לאחר ריבוי תלונות גולשים (ריפורטים) ו/או לאוהבי הקונספירציות, בעקבות פעילות מומקדת של גורם כזה או אחר אשר החליט להתנקם בלן לאחר שזה העניק במה לסטטוס אשר לא שימח אותו במיוחד.

בניסיון להחזיר את פרופיל הפייסבוק שלו, פנה לן לצמד הישראלים בפייסבוק – נמרוד הלוי ואלעד ברינדט, אולם הפרופיל נשאר חסום. עתה לן כתב סטטוס פומבי המיועד למייסד הרשת החברתית – מארק צוקרברג בתקווה שמהלך זה יסייע בהחזרת הפרופיל. הסטטוס אשר פורסם אמש (ראו מטה), זכה בתוך שעות ספורות למאות לייקים ומעל 1000 שיתופים.

עוד בנושא: ראיון עם אבי לן, צייד הסטטוסים שמאחורי עמוד הפייסבוק המשפיע ביותר בישראל

אבי לן - סטטוסים מצייצים
אבי לן – סטטוסים מצייצים

לן כתב בפרופיל הפייסבוק האישי שלו (פרופיל נוסף): "לפני כשבועיים מחקו אותי. פרופיל הפייסבוק שלי (Avi Lan) נחסם. למה אני מספר את זה רק עכשיו? אולי בגלל אותה סיבה שמעכבת אנשים שעברו התעללות להתלונן. זה כל כך משפיל.

סיבה נוספת: ידעתי שרבים מדי ישמחו. אין זה סוד שהדף שלי, סטטוסים מצייצים, המונה כיום כרבע מיליון איש ונחשב לדף המשפיע ביותר בישראל, הקים עלי שונאים רבים. לצערי לא כל אזרחי המדינה דוגלים בחופש ביטוי. אוייבי הדמוקרטיה ישמחו שסוף סוף הצליחו לסתום לי את הפה. מסכת הרדיפות נמשכה שנים. כל פעם שפרסמתי פוסט שלא מצא חן בעיני מישהו, הגיעו לפייסבוק תלונות ודיווחים. הרובוטים של פייסבוק, כמו כל רובוט טוב, עשו את המוטל עליהם: קיבלו את הדיווחים ותרגמו אותם לעונש. עשרות פעמים נחסמתי. חודשים תמימים היה הפרופיל האישי שלי מושבת.

במטה פייסבוק באירלנד עובדים שני ישראלים, נמרוד הלוי ואלעד ברינדט, שניהם בחורים מצויינים. פניתי אליהם יותר מפעם אחת וביקשתי את עזרתם. נמרוד הלוי אפילו ניסה לסדר לפרופיל שלי סוג של הגנה, ודאג שיוגדר כ"סופר יוזר", כזה שהרובוטים של פייסבוק לא יתרשמו מדיווחים שקריים לגביו. כעבור זמן קצר התברר, שזה לא עובד. נמרוד הסביר לי שהפרופיל "מוכתם מדי", יש לו רקורד עשיר מדי של דיווחים, ואת זה הוא לא יכול היה לשנות.

כשהפרופיל נמחק סופית, כבר לא פניתי אליהם. ידעתי שידם קצרה מלהושיע. הייתי בין הראשונים בישראל שפתחו חשבון פייסבוק. שנים מחיי הושקעו בו. 5,000 חברים, אלפי עוקבים. הכל נמחק. ואתם יודעים מה הכי נורא? שאין לי למי לפנות, אין אצל מי להתלונן. במדינה השלישית בגודלה בעולם שולט האח הגדול, ואם הרובוטים שלו כועסים עליך, אפילו אלוהים לא יעזור לך.

אודה לכם אם תשתפו את הפוסט הזה. אני רוצה שהוא יגיע למארק צוקרברג, לפני שימחקו לי גם את הפרופיל הנוכחי. והערה אישית אחרונה: שמחתם של שונאיי מוקדמת מדי. אני לא אתקפל. אני לא אתקרנף. אני לא אתן לאף אחד להשתיק אותי."

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

הוספת תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים