פרובוקציה בפייסבוק: ישראלי בשם סער בלילו החליף את קלפי המזוזה של שכניו בתמונות של חזיר

פרובוקציה בפייסבוק: ישראלי החליף את קלפי המזוזה של שכניו בתמונות של חזיר
פרובוקציה בפייסבוק: ישראלי החליף את קלפי המזוזה של שכניו בתמונות של חזיר

סטטוס של סער בלילו (Saar Balilo) מצליח היום להסעיר את הרשת החברתית לאחר שבלילו חשף בפרופיל הפייסבוק שלו כי החליף את כל קלפי המזוזות בבניין בו הוא גר בתמונות של חזיר. הסטטוס של בלילו, אשר נתפס בעיניו כמעין טרוליזם מהול בניסוי חברתי נגד הכפייה הדתית, מחריד לא פחות מאשר הוא פלילי וזאת בהנחה שבלילו לא סתם פיברק את הסיפור ואת הוויז'ואל בפוטושופ בשביל מנת הצומי בפייסבוק. לצד קולאז' התמונות שהועלה לפייסבוק, בלילו גם כתב:

"לפני חצי שנה נמאס לי. נשברתי! הלכתי לקנות סיגריות בפיצוציה של שלום (זה עם השפם והחולצה הקרועה). בכניסה לפיצוציה עמד דוס עם שולחן של הומלסים וריח תואם. הוא אמר לי שאני צריך לקבל את החיבוק של היהדות, שאני צריך להתחזק ולהתחבר עם אבא שלנו בשמיים ושאני צריך להניח תפילין. הנהנתי בראשי, לקחתי את התפילין ביד והנחתי על השולחן…"

פרובוקציה בפייסבוק: ישראלי החליף את קלפי המזוזה של שכניו בתמונות של חזיר
פרובוקציה בפייסבוק: ישראלי החליף את קלפי המזוזה של שכניו בתמונות של חזיר

"הנה! אמרתי לו, הנחתי תפילין. עכשיו, הנח לי. הלכתי משם. נכנסתי לבלוק שלי ובכניסה עמדה ברטה הזקנה ונישקה את המזוזה. מה קורה פה?! כולם השתגעו? מרעיון של מדינת יהודים חילונית הפכנו לעדר של מסוממי דת. פעם נשים וגברים עבדו את השדה, אחזו בנשק, חלבו תרנגולות. היום כולם מופרדים, כולן מגלחות, כולם מנשקים שום-בצל על משקופים. קופים!"

"אז לפני חצי שנה נמאס לי. נשברתי! לפני חצי שנה הדפסתי תמונות, גזרתי, גלגלתי, עברתי על כל המזוזות של הבניין שלי וכל מזוזה שנייה פתחתי, הוצאתי את הקמע-נייר-עם-לחש-בחש-OCD-שרשרת-שום-בצל ובמקומו הכנסתי נייר מגולגל עם תמונה חמודה. סגרתי יפה וחזרתי לישון. מאז אני עוקב אחרי התוצאות. באיזה בית גילו סרטן, באיזו דירה יושבים שבעה, היכן זכו בחיש גד ועוד ועוד. הניסוי עוד לא תם אבל אני ישן בלילות הרבה יותר טוב מאז".

התמונה של בלילו צברה כמה עשרות לייקים ושיתופים מאז שעלתה ביום ראשון בשעות הצהריים. אילנה ברודו, עד לא מזמן כותבת בחורים ברשת וכיום בעלת בלוג ויראלי עצמאי בשם TechSlut, ראיינה את בלילו שאמר לה כי: "בתכל'ס – עשיתי זאת על מנת טרולינג, על מנת להוכיח עד כמה עניין הדת נפיץ ולאילו רמות של שנאה ואיומים היא עלולה להביא אנשים נורמטיביים." דבריו של בלילו מחזקים את ההשערה כי אכן מדובר בונדליזם-טרוליזם אינטרנטי יותר מאשר מעשה אמיתי.

104 תגובות עד כה לפרובוקציה של בלילו:

הודיה: "אני מסתכלת כבר כמה דקות על החזיר המגולגל הזה ומנסחת בראש תגובה מתלהמת ומתנפלת, כיאה לקוף כמוך. אבל שמע, נראה לי שאני מתחרטת. שורה תחתונה, כמו שאמר אותו איש עם ריח תואם (האם גם לך יש ריח תואם של חזיר? מעניין), אתה באמת חייב חיבוק יהודי. יודע מה? עזוב. אני מתנדבת לתת לך אפילו אחד קתולי. רק כי אתה ממש חייב."

משה: "הלוואי שכל הילדים שלך יחזרו בתשובה…"

ידידייה: "אם תקפוץ מבניין גבוה. אני מבטיח להגיב לפוסט שתפרסם לפני שתעשה את זה."

נילי: "אתה איש דוחה ואלים. לא שונה מכל הבהמות שעשו פוגרומים ביהודים במהלך ההסטוריה, שרפו בתי – כנסיות וספרי תורה רק כי לא בא להם על הדת של היהודונים האלה. להיות פלורליסט זה גם לתת חופש דת ולא רק לדרוש חופש מדת. כל פגיעה ברכושו של האחר היא אלימות. אתה יודע כמה עולה קלף מזוזה כתוב בידי סופר סת"ם? מי שמך?! אם הייתי משחיתה את השלט שעל דלת הדירה שלך שעלה 20 ש"ח היית מתעצבן וזה בכלל בלי קשר לדת. אתה אדיוט אמיתי ונראה לי שאכלת הרבה מכות בילדות , את זה אגב, ניתן לגזור רק ע"פ הידיים הנשיות שלך. אומלל ועלוב נפש."

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

3 תגובות לפוסט

3 תגובות

  1. כן, כן, מר בלילו הוא אדם נורמטיבי ושפוי שמתנגד מאוד לכל כפייה שהיא, ולכן בעצם הוא מתנהג כמו חולה נפש ועושה דבר כזה, כשהוא מערב אנשים שכלל לא קשורים לעניין וכופה עליהם את השטות הזאת.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים