לא לגזענות, כן לגניבה: הקרן החדשה לישראל העתיקה פרסומת של אדידס

compare_adidkeren

הקרן החדשה לישראל הפועלת לחיזוק הדמוקרטיה, קידום החופש, הצדק והשיוויון השיקה לפני מספר ימים ובשיתוף פעולה עם ההתאחדות לכדורגל, פרסומת ויראלית בכיכובם של כוכבי הכדורגל הישראלי בעבר ובהווה וזאת במטרה לתקשר את המסר: "בועטים את הגזענות מהמגרש" והעלאת המודעות סביב הגזענות והאלימות במגרשי הכדורגל בפרט ובענף הספורט הישראלי ככלל.

אלא שבקרן החדשה לישראל ובהתאחדות לכדורגל, כנראה לקחו את נושא 'קידום החופש' צעד אחד קדימה, ופשוט העתיקו את התסריט והקונספט אשר מוביל את הפרסומת הנוכחית, מקמפיין חברתי של מותג הספורט אדידס (Adidas) אשר הושק בשנת 2006 במטרה לחזק את אג'נדת 'Impossible Is Nothing' של המותג ונחשב עד היום לאחד הקמפיינים המדוברים והמעוטרים ביותר בענף הפרסום העולמי.

בדומה לסרטון של אדידס, גם בסרטון של הקרן החדשה לישראל נראים שני ילדים בתחילת משחק כדורגל הדדי, כאשר כל אחד בתורו בוחר את השחקנים אשר להפתעת הצופים נמנים על נבחרת שחקני העל של הכדורגל. וכך בסרטון הישראלי משתתפים: ערן זהבי, טאלב טוואטחה, גילי ורמוט, מאור בוזגלו, אלי דסה, דור מיכה, סלים טועמה, גדי קינדה, שי פרל, לביאה ואן אוורקרק, שיר לבו, אריאל הרוש, בוני גינצבורג, משה סיני וזאהי ארמלי. ובסרטון של אדידס משתתפים: זינדין זידאן, דייוויד בקהאם, ליאונל מסי, מישל פלאטיני ונוספים.

מוטי גולדברג, קופירייטר פרילאנס אשר עלה על ההעתקה הבוטה של הקרן החדשה, אף יצר סרטון השוואה בין שתי הפרסומות אשר ממחיש באופן שאינו משתמע לשתי פנים את התנהלותה הלקויה של הקרן החדשה. גולדברג גם הרחיב וכתב: "יושב לו איש קריאייטיב אחד, מקבל בריף, נזכר בפרסומת מעולה שמלמדים אותה בבתי ספר לפרסום. מראה אותה ללקוח, משכנע אותו שהוא בסך הכל לוקח השראה. ובום! אותה פרסומת בדיוק."

הקרן החדשה לישראל מסר בתגובה: "מטרת הסרטון היא נטו חברתית נגד הגזענות, נושא מאודחשוב במיוחד בימים אלה ובכלל. ראינו את הרעיון שהיה בעבר בחו"ל ושאבנו ממנו השראה בשביל לקדם את המטרה החשובה הזו. אנחנו מודים להתאחדות לכדורגל שהתגייסו איתנו למטרה הזאת והביאו את השחקנים. אגב, ניסינו לגייס גם את זידאן ובקהאם אבל הם היו עסוקים".

סרטון מפוצל המשווה בין שתי הפרסומות – צפו במלואן מטה

הסרטון הלא מקורי של הקרן החדשה לישראל

הסרטון המקורי של אדידס משנת 2006

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

4 תגובות לפוסט

4 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים