הפייסבוק של המדינה: קבוצת ידיעות אחרונות בפול גז – דירוג עמודי הפייסבוק לחודש אוגוסט 2016

דירוג עמודי הפייסבוק
דירוג עמודי הפייסבוק

המזבלה וחברת הניטור SpyTheNet מציגות כמדי חודש את דירוג עמודי הפייסבוק הישראלים הפופולארים ביותר. דירוג העמודים מאפשר למשרדי הפרסום, למפרסמים ולגולשים, לקבל תשקיף מדוייק על סצינת הפייסבוק הישראלית – מי פופולארי יותר ומי פופולארי פחות וחושף מגמות שונות ברשת החברתית.

הפרמטר העיקרי בדירוג הוא מספר האינטראקציות (לייק, תגובה, שיתוף) שמצליח לייצר כל עמוד ביחס למספר האוהדים. כאשר תנאי הכניסה הוא מינימום 8 סטטוסים בחודש. במקביל מתפרסם גם דירוג ייעודי ונפרד שסוקר את אושיות הפייסבוק הפופולאריות ביותר על פי פרופיל אישי. לצד כל דירוג, ניתן להוריד קובץ PDF מלא ואינטראקטיבי שמכיל לינקים קליקבילים, נתונים על ביצועי העמודים ובדירוגי הנישה והמותגים גם את רשימת הסטטוסים הפופולארים ביותר שעלו באותו החודש. דירוג אוגוסט 2016 כולל החודש גם תת דירוג שמתמקד באתרי וגופי החדשות.

יוצר הוידאו דניס צ'רקוב ממשיך לשלוט על הרשת החברתית ומתברג זה החודש השני במקום הראשון עם למעלה מ-13.5 אלף אינטראקציות ממוצעות. במקום השני מתברג ראש הממשלה בנימין נתניהו שנמצא במגמת התחזקות משמעותית למרות גל הביקורות.

במקום השלישי מתברג עמוד הפייסבוק 'ישראלים מצייצים' של דניאל שטרית, אף הוא מציג עליה חדה באינטראקציה. במקום הרביעי הקומיקאי חן מזרחי עם 10 אלף אינטראקציות ממוצעות. עמוד 'הצינור' שציין באחרונה מיליון לייקים, נחלש מעט ומתברג במקום החמישי עם כ-7.7 אלף אינטראקציות. פשפשוק של אהוד פורת שומר על מיקום יציב ומתברג במקום השישי. הקומיקאי חנוך דאום מתברג במקום השביעי עם עליה של כ-800 אינטראקציות בהשוואה לחודש קודם.

במקום השמיני נכנס עמוד הפייסבוק של אתר ynet שבחודשים האחרונים מזכיר לכולם שהוא לא רק אתר החדשות של המדינה אלא גם עמוד הפייסבוק של המדינה. משה פרץ ממשיך לשמור על מיצובו כאמן הישראלי המדובר ביותר בפייסבוק ומתברג במקום התשיעי. את העשירייה הראשונה חותם עמוד הפייסבוק של חבר הכנסת יאיר לפיד.

עוד ברשימת 100 העמודים: חבר הכנסת משה כחלון (11), היגיון של אישה של אלי אליהו (12), ידיעות אחרונות (13), חיילים מצייצים של נדב פריד (14), חברת הכנסת שלי יחימוביץ (15), שמעון פרס (16), הצל (17), חוכמת הפרפר (18), חברת הכנסת מירי רגב (19), סמיון גרפמן (20).

דירוג 100 העמודים | להורדת PDF מלא

רשימת 100 הדפים הפופולארים
רשימת 100 הדפים הפופולארים

בדירוג עמודי החדשות, ניתן לראות את בבירור את מגמת ההתחזקות או יותר נכון ההשתלטות של עמודי קבוצת ידיעות אחרונות. במקום הראשון מתברג כאמור עמוד הפייסבוק של ynet, במקום השני עמוד הפייסבוק של 'ידיעות אחרונות', במקום השלישי עמוד הפייסבוק של זכיינית ערוץ 2 'רשת', במקום הרביעי עמוד 'כיכר השבת' אף הוא מקבוצת ידיעות, במקום החמישי nrg, במקום השישי וואלה! חדשות ובמקום השביעי עמוד החדשות 'באזזנט' של אודי קירשנבאום. יש לציין לטובה את הזכיינית 'רשת', שהצליחה לעקוף בסיבוב את המתחרה 'קשת'.

למרות התחזקות עמודי החדשות במספר האינטראקציות שאלה מצליחים לייצר ולעיתים לסחוט מהעוקבים, נראה שהמגמה של פייסבוק בהחלשת עמודי הטראפיק ממשיכה, ולא רק בפרמטר החשיפה אלא גם במספר האינטראקציות. לשם הבנה, עמוד הפייסבוק של דניס צ'רקוב שבעיקר מכיל תכני וידאו מקוריים, מצליח לייצר מספר אינטראקציות שדומה לשלושת עמודי ידיעות אחרונות יחדיו.

דירוג עמודי החדשות | להורדת PDF מלא

עמודי החדשות
עמודי החדשות

פרשת הסלמונלה של יוניליוור ישראל ותלמה לא עשתה טוב לעמודי הפייסבוק של המותג. המפסיד העיקרי לפחות במניין הלייקים הוא עמוד הפייסבוק של 'קליק' שמנוהל ע"י גרייט דיגיטל שככל הנראה הוריד את הרגל מהגז במהלך חודש אוגוסט ופירסם בסך הכול 7 סטטוסים. קליק שנחשב לעמוד הפייסבוק המסחרי הפופולארי בישראל, לראשונה מפנה את מקומו ואינו מדורג החודש. כידוע, נדרשים לפחות 8 סטטוסים בכדי להיכנס לדירוג. באותה נשימה, יש לציין כי שני סטטוסים של קליק נכנסו לרשימת הסטטוסים המותגיים האינטראקטיבים ביותר לחודש אוגוסט.

במקום הראשון ברשימת המותגים מתברג עמוד הפייסבוק של גלידות נסטלה, במקום השני עמוד הפייסבוק של נסקפה. עמוד הפייסבוק של גלידות שטראוס שמנוהל על ידי גרייט דיגיטל מתברג במקום השלישי, בזק בינלאומי במקום הרביעי, מטרנה במקום החמישי, חברת התעופה הלאומית אל על במקום השישי ואת רשימת המותגים חותם עמוד הפייסבוק של אדידס ריצה.

דירוג עמודי המותגים | להורדת PDF מלא

דירוג המותגים
דירוג המותגים

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

הוספת תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים