גרייט דיגיטל וגלידת שטראוס פוררו את פייסבוק עם עוגת הקרמבו – דירוג נוב' 2016

המון לייקים ומוצרי יוניליוור-גלידת שטראוס
המון לייקים ומוצרי יוניליוור-גלידת שטראוס

גלידת שטראוס היא המפרסם הראשון בישראל שנכנס לרשימת 5 העמודים הפופולארים במדינה ■ ישראלים מצייצים ממשיך לשמור על המקום הראשון זה החודש השלישי ברציפות ■ קבוצת 'ידיעות אחרונות' היא קבוצת החדשות האינטראקטיבית ביותר ■ ולמרות הביקורת התקשורתית הנרחבת – בנימין נתניהו עדיין אימפריית פייסבוק

כמדי חודש, המזבלה וחברת הניטור SpyTheNet מציגות את דירוג עמודי הפייסבוק האינטראקטיבים ביותר בישראל. רגע לפני סיומה של השנה האזרחית, דירוג חודש נובמבר מציג כמה תהפוכות משמעותיות בזירת העמודים החזקים ביותר בישראל ומציף רף חדש לפעילות המפרסמים בזירת התוכן ב-2017.

דירוג 100 העמודים | להורדת PDF
עמוד הפייסבוק 'ישראלים מצייצים' של דניאל שטרית ממשיך לשמור על מיצובו כעמוד החזק במדינה זה החודש השלישי ברציפות עם ממוצע אינטראקציות יציב וגבוה במיוחד של כ-16K. ראש הממשלה בנימין נתניהו נחלש מעט אולם מתברג במקום השני עם 8.1K אינטראקציות. הביקורת הנרחבת של קואליציית גופי התקשורת הישראלים שהתאגדו יחדיו כנגד רוה"מ מרגישה כמו תקליט חוזר של מה שחווינו במערכת הבחירות בארצות הברית.

ההפתעה של החודש מגיעה דווקא מכיוון מותג. גלידת שטראוס שפעילות הסושייאל שלה מנוהלת ע"י גרייט דיגיטל מתברגת במקום השלישי בישראל עם למעלה מ-7.8K אינטראקציות ממוצעות. זוהי הכניסה הראשונה של מותג למיקום גבוה כל כך בדירוג וזאת תודות לפעילות תוכן וידאו ויראלית של גרייט דיגיטל, שהגיעה לשיאה עם המתכון המצולם לעוגת הקרמבו, שזכה ללמעלה מ-1.5 מיליון צפיות אורגניות. בגרייט חסכו למותג הגלידות עשרות אלפי שקלים רבים בקידום הסרטון. עלות ההגעה לכמיליון צפיות בפייסבוק מוערכת בכ-24 אלף ש"ח, תוסיפו לכך את מספר התגובות, השיתופים והלייקים הגבוה ואת מספר האוהדים שהצטרפו לעמוד ומדובר בסכום שמגיע ללמעלה מ-60K ש"ח לביצועים דומים.

העמודים האינטראקטיבים של החודש
העמודים האינטראקטיבים של החודש

בפייסבוק ישראל אולי פחות יהיו מרוצים מהביצועים האורגנים, אולם הרף הגבוה שמציבים גרייט ליתר המותגים והמפרסמים, יכול לעצב מחדש את מודל הפעילות של משרדי הסושייאל והדיגיטל ואת מערכת היחסים שלהם עם המפרסמים; תשלום ראוי יותר עבור קריאייטיב, ביצועים והפקות ויראליות במקום גזירת עמלות נסתרות וגלויות ממדיה וקידומים אגרסיבים שרק מציפים את הגולשים במסרים פרסומיים חסרי תועלת.

במקום הרביעי מתברג דניס צ'רקוב שממשיך לשמור על מיצובו כיוצר הוידאו המקורי הויראלי והפופולארי בישראל. הקומיקאי חן מזרחי ממשיך לשמר את האימפריה ומתברג במקום החמישי עם 7.4K אינטראקציות. חברת הכנסת שלי יחימוביץ היא "שרת הפייסבוק" של רובנו ומתברגת במקום ה-6 עם 7.1K אינטראקציות. יחימוביץ היא הפוליטיקאית הפופולאריות ביותר ברשת הישראלית ואם נקזז לרגע את מספר האינטראקציות של גולשים זרים מעמוד הפייסבוק של רוה"מ היא אפילו עוקפת אותו. אנשי הסושיאל של יחימוביץ חשפו בפני המזבלה כמה מנתוני העמוד של יחימוביץ, מהם עולה כי הסטטוסים שלה זוכים לאהדה אורגנית גבוהה במיוחד עם מאות אלפי גולשים שנחשפים לתכניה.

היי זאת שלי
היי זאת שלי

עמוד 'פשפשוק' של אהוד פורת שציין בשבוע שעבר 400 אלף חברים והשיק גם אתר חדש, מתברג במקום השביעי והוא אחד העמודים היציבים בדירוג. 'היגיון של אישה' של אלי אליהו ממשיך להתחזק ומתברג במקום השמיני עם 6.1 אלף אינטראקציות. את העשירייה הראשונה חותמים חנוך דאום (מקום 9) ועמוד 'הצינור' (10) עם כ-5.8 אינטראקציות ממוצעות. דאום שנחלש מעט לאחר שעבר לפורמט של Share במקום העלאה פיזית של תכנים, החל בחודש האחרון לשלב בין לבין ובכך התחזק בדירוג.

משה פרץ הוא הזמר הפופולארי בישראל ומתברג במקום ה-11. החודש גם מצורף דירוג ייעודי לקטגוריית הזמרים. את העמוד של פרץ מנהל דניאל שטרית, מי שעומד מאחורי 'ישראלים מצייצים'. עמוד 'הומור מוגזם' מתברג במקום ה-12 עם מספר תגובות ממוצעות גבוה במיוחד שעומד על כ-1.9K. 'חיילים מצייצים' של נדב פריד היא קהילת החיילים הפופולארית בפייסבוק (ובאינסטגרם) עם 4.8K אינטראקציות. עמוד הסאטירה 'כשאבא ואמא בני דודים' מתברג במקום ה-14, חה"כ יאיר לפיד במקום ה-15, עמוד "ההסברה הישראלית" במקום ה-16, חה"כ אחמד טיבי במקום ה-17, 'בואו ראו' במקום ה-18, השר נפתלי בנט המקום ה-19 ואת רשימת ה-20 חותם סניה ולדברג.

רגע לפני תחילת עונת 'האח הגדול', עמוד הפייסבוק של תוכנית הריאליטי מחמם מנועים ומתברג במקום ה-21. עמוד הפייסבוק של ynet ממשיך לשמור על מיצובו כעמוד החדשות המוביל במדינה ומתברג במקום ה-27, לצד עמוד הפייסבוק הראשי של ידיעות אחרונות שמתברג במקום ה-32 וחדשות 'כיכר השבת' שמתברג במקום ה-44. סה"כ קבוצת ידיעות אחרונות היא החזקה ביותר בתקשורת הישראלית.

עמודי החדשות | להורדת PDF
בגיזרת עמודי החדשות, כאמור קבוצת ידיעות אחרונות חולשת על שלושת המקומות הראשונים עם ynet, ידיעות אחרונות וחדשות כיכר השבת. עמוד הפייסבוק של זכיינית ערוץ 2 'רשת' ממשיך לשמור על יתרון משמעותי מעל פני יתר הערוצים/זכיינים. עמוד nrg ואפליקציית 360 מתברג במקום חמישי בקרב עמודי החדשות, לאחריו וואלה! חדשות, ערוץ 20, חדשות 2, ישראל היום, דה מרקר, רוטר, ערוץ 7, ערוץ 10, באזזנט וחדשות 0404.

עמודי חדשות
עמודי חדשות

עמודי המותגים | להורדת PDF
עמוד 'גלידת שטראוס' כאמור במקום הראשון עם 7.8 אלף אינטראקציות ממוצעות. מטרנה במקום השני וה-22 בישראל, עמוד 'קליק' שמנוהל אף הוא ע"י גרייט דיגיטל במקום ה-3 ברשימת המותגים וה-51 בישראל, לאחריהם אדידס כדורגל, גנטלמן, צבר עושים באהבה ואסתי לאודר ישראל. בגיזרת הסטטוסים המותגיים, גלידת שטראוס עם עוגת מוס קרמבו ויראלית, בזק במקום השני עם סטטוס ממומן שזכה לכ-10K לייקים, מטרנה, יילו, שוב מטרנה, שוב גלידת שטראוס ושוב מטרנה!

עמודי מותגים
עמודי מותגים

עמודי הזמרים | להורדת PDF
החודש בדירוגי הנישה מוצג דירוג הזמרים. משה פרץ כאמור במקום הראשון עם 5.3K אינטראקציות. אייל גולן במקום השני, לאחריהם שרית חדד, שלמה ארצי, ליאור נרקיס, שירי מימון וקובי פרץ. במהלך נובמבר שני סטטוסים של אייל גולן וחמישה של משה פרץ הפכו למגה ויראלים כאשר בשיא הצליח סטטוס של משה פרץ לגרוף למעלה מ-16 אלף לייקים.

עמודי זמרים
עמודי זמרים

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

הוספת תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים