בנטון: אנחנו לא נספר לאיש – אבל כל העולם ידע

MVI_9310_Dropping_1

לפני כחודש נחשפתי לסוד מהלך ה-UNHATE, אשר הושק אמש על ידי בנטון העולמית. כשראיתי לראשונה את הוויז'ואל של בנימין נתניהו מנשק את אבו מאזן, היה לי די ברור שכל העולם הולך לדבר על זה, כשראיתי שהכול משתלב לתוך מהלך גלובאלי ולקרן קהילתית שהוקמה על ידי המותג, היה לי די ברור שבשבועות הקרובים נופלת בפני המזבלה הזכות (ונלווים), להיות חלק מאחד הקמפיינים הטובים והמעניינים שנעשו בשנים האחרונות.

בנימין נתניהו מתנשק עם אבו מאזן
בנימין נתניהו מתנשק עם אבו מאזן

האסטרטגיה התקשורתית של קבוצת בנטון העולמית ריתקה אותי במיוחד, 'אנחנו לא נספר לאיש – אבל כל העולם ידע'. קודקודי החברה החליטו שלא לשתף בדבר המהלך שום עיתונאי, שום גוף תקשורת ובאופן די אמיץ ואולי קצת תמוה – גם שום נציג לוקאלי של המותג במאות הערים והמדינות ברחבי העולם. הקמפיין נשמר כסוד כמוס בין כותלי משרד הפרסום הראשי, ההנהלה העולמית של המותג וחברות ההפקה במדינות השונות, סה"כ כמה מאות אנשים ידעו על מה שהולך לקרות. מאחורי ההחלטה של בנטון ישנם שיקולים רציונאליים, כנים ואמיצים – 'בנטון עושה משהו קהילתי וכנה – ולא מתוך רצון לעטוף מסחריות בקהילתיות כשם שרוב המפרסמים עושים זאת בעולם'. מהות הקמפיין – בין אם יתפס כפרובוקציה או כמשהו שיעלה חיוך או יתרה מכך יעורר מחשבה, הנו בעיני המתבונן, המטרה של בנטון היא לפייס ולאחד בין אנשים, זהו לא עוד גימיק חד פעמי שמפרסם משתמש בו ככלי ליצירת יחסי ציבור אלא כוחו של מותג ייחודי שזוהי האסטרטגיה הקיומית המובילה שלו מיום היווסדו.

באנר בנטון בישראל
באנר בנטון בישראל

הפעילות הושקה אמש בשקט יחסי אשר אינו מאפיין השקות גדולות – אך בדיוק על פי התוכנית של המותג, בתוך דקות ספורות דבר הקמפיין הגיע בצורה אורגנית לכל גוף תקשורת בעולם וזכה ביממה הראשונה למאות אלפי איזכורים בכל כלי המדיה. המכניזם מאחורי הקמפיין מרתק לא פחות, אל האתר של הקמפיין והקרן (קליק לביקור) הועלו החומרים מרחבי העולם כמעט בזמן אמת לאחר התרחשותם, כך שלאחר שעה מרגע סיום כל הפעילויות כל החומרים הוצפו בתוכו, לרבות סרטונים שנערכו במהירות ותמונות. במקביל, נוצר סקשן מורחב במיוחד שנועד לתת מענה לכל שאלות התקשרות ויחסי הציבור.

קרדיטים
משרד פרסום בינלאומי: 72 אנד סאני ישראל: קבוצת המזבלה / דורי בן ישראל סטילס: ישראל 'פודל' אגי וידאו: עידו ברלד, פלוריאן 'פלו' מאבס זיבלון האסל פרודקשן: אסף פיידר

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

12 תגובות לפוסט

12 תגובות

  1. הלוואי וההומואיות היתה הבעיה כאן… אולי גם שיעשו את בן גוריון מתנשק עם היטלר. זה אפילו יותר פרובוקטיבי ומאאאגניב. עד כמה אפשר לרדת. זוועה.

  2. האם פריסת פוסטרים זוהי הפעילות המדוברת של המזבלה, ואם כן, סלח לי על השאלה, אבל איפה הם תלויים?!

  3. [Comment ID #82163 Will Be Quoted Here]

    גיזמו, תן לי לנחש, חוץ מזה שאתה אנאלפבית (אחפש, לא יחפש) אתה גם הומופוב, נכון?

  4. אחד הקמפיינים הדוחים אם לא ה…
    מהיום כל פעם שאני אראה את הלוגו הירוק שלהם אני אחשוב על הויז'ואל הדוחה הזה ויחפש שקית הקאה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים