10 פנטזיות פרסומיות לעשור הבא

מזבלה

מאת: עמיר זינגר, (קליק לבלוג). איך יראה עולם הפרסום והשיווק בעוד עשר שנים? תחזית מנקודת מבט אישית לגמרי.

1. פנטזיה די טריוויאלית אבל בכל זאת חשובה – לא יהיו עוד פרסומות בטלוויזיה. כי לא תהיה טלוויזיה, בכל אופן לא כפי שאנו מכירים. מה שבטוח שלא יהיו פרסומות באמצע סרט, כי רוב הצפייה תהיה ב-VOD או באתרי וידאו ב-HD. המנחים יהיו דמויות תלת מימד שכל צופה יבחר על פי טעמו. זה יותר זול, לא מתבגר או משתנה עם השנים ואולי בגלל שאף מנחה לא ישרוד את אימת שידורי ה-HD שתחשוף בגדול וברזולוציה רצחנית את כל החטטים, סימני המתיחות, ה"שחורים" ונקודות החן חן.

2. הקץ לשילוט חוצות. דמיינו את פתח תקווה החיננית, נקייה מכל השלטים המכוערים ומעמיסי העין האלה. גם קמפיין מעולה כמו דפי זהב פעם בשנה לא מצדיק את הזוהמה וההפרעה התמידית. בסאו-פאולו, אחת הערים הגדולות בעולם, כבר עשו את זה.

סאו פאולו - עיר ללא פרסומות
סאו פאולו - עיר ללא פרסומות

תחשבו גם כמה נייר ועצים ודלק וחשמל נחסוך. אבל בעיקר הם יעלמו כי הם לא ממוקדים. ולמה לעלות בחוצות אם אפשר להגיע למכשיר הנייד או לגליון האלקטרוני של מי שרלוונטי?- מה שמוביל אותנו לפנטזיה הבאה:

3. העיתון היומי מנייר יעלם והוא יישודר לגיליון אלקטרוני, (מין מסך מגע דק כמו ניר שמתקפל לכיס) או לחלופין למכשירים הניידים שכבר מזמן לא יהיו סלולרים אלא IP – שם ישודרו פרסומות לפני ותוך כדי התוכן, שם גם נקרא את רוב הספרים.

ניוזוויק - הספרים אינם מתים, הם רק...
ניוזוויק - הספרים אינם מתים, הם רק...

4. הפרינט יהיה מדהים. הפתעה? וזאת כי ישרדו בעיקר מגזיני נישה איכותיים, לאנשים שנהנים מריח של ספר או ירחון חדש על נייר ממוחזר. מגזיני עיצוב, ארכיטקטורה, אמנות ומדע, שם ניתן יהיה לאתר קהלים מתוחכמים שיתענגו על מודעות מאתגרות. רק בשבילן יהיה שווה לשמור את המגזין.

Doctor Pet
Doctor Pet

5. סלולרים לא יהיו סלולרים וזאת לאחר מקרי סרטן ראשונים כתוצאה מהקרינה. מחירי השימוש בניידים ובכבלים/לווין ירדו פלאים היות ורוב התוכן יועבר דרך האינטרנט. מצד שני יהיו אין סוף ערוצי נישה כמו ערוץ הבדמינגטון, ערוץ התספורות, הניתוחים פלסטיים – רובם בחסות מותג זה או אחר.

6. הקץ לאנורקסיה! דוגמניות יחזרו להיות נשים.

7. הקץ למטרוסקסואל, דוגמנים יחזרו להיות גברים.

8. לא יהיו משרדי פרסום. בכל אופן לא כפי שאנו מכירים אותם. אולי יותר משהו בכיוון של שומרי מותג או מנחי מותג שיעבדו בשביל המותגים הגדולים ויפעילו צוותים ייעודיים, על פי משימות מוגדרות ואת מיליוני הלקוחות שלהם – על פי נתונים אינסופיים. מה שמוביל לפנטזיה הבאה:

9. Branded Value, מונח שעד כמה שידוע לי אני המצאתי, אבל מי יכול להמציא משהו בעידן בו כבר חשבו על הכל בגוגל… בכל מקרה, תוכן שיווקי יעשה כמה צעדים קדימה ויהפוך ל"ערך מוסף ממותג" – מותגי העל פשוט ייצרו תוכן, אפליקציות ושירותים המחוברים לערכי המותג. נשמע טוב? רשומה מלאה ודוגמאות בקרוב.

10. חברה קטנה של תיכוניסטים אנרכיסטים שעובדת ממחסן חלקי חילוף בראש העין תמציא את הדבר הבא שיעשה את המהפכה הבאה שתפיל את גוגל ותשנה הכל לגמרי – כל 9 הפנטזיות הקודמות פשוט לא יהיו רלוונטיות.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

5 תגובות לפוסט

5 תגובות

  1. נחמד מאוד. הרוב לא מחדש אבל בכל זאת נהניתי לקרוא שוב. פנטזיה 8 היא הכי מעניינת ומאוד נכונה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים