30 דברים שלמדנו על פרסום בפייסבוק (פוסט אורח)

30 דברים שלמדנו על פרסום בפייסבוק
30 דברים שלמדנו על פרסום בפייסבוק

מאת: אורטל כהן, בעלי סוכנות אורטל דיגיטל – Ortal Digital

איך יוצרים קמפיין ממומן ב'פייסבוק' שבאמת עובד, בעיקר עבור לקוחות קטנים ובינוניים? סוכנות הניו-מדיה 'אורטל דיגיטל' הפיקה מודעות בשווי של מיליוני שקלים ועקבה אחר התוצאות ב-3 השנים האחרונות. הנה, באומץ והכי תכל'ס, 30 דברים שלמדנו מ-3 שנים של פרסום ממומן בפייסבוק.

אורטל כהן
אורטל כהן

1. זה לא הלייקים: ברוב המקרים אין שום קשר לכמות הלייקים שיש למותג שלך בדף העסקי להצלחת הקמפיין הממומן. למרות זאת, דף עסקי שיש בו אפס לייקים משדר חוסר אמינות.

2. מעורבות ≠ כסף: למרות שמעורבות תורמת לחשיפה של הפוסטים, לקוחות שעושים לייק, מגיבים או משתפים לא בהכרח מייצרים הכנסה לעסק. מעורבות היא ערך מוסף לקמפיין, לא המטרה הראשית בפרסום הממומן שלך.

3. עיצוב מקצועי משפיע: זה משתלם להשקיע בנראות של המודעות והפוסטים. זה לא מספיק שאתה טוען שהמוצר או שירות שלך איכותי, העיצוב צריך להעביר את המסר. ברוב המקרים, אנשים שופטים את המוצר לפי האריזה שלו.

4. אותנטי או מקצועי: להחליט מראש מה הקונספט של הקמפיין. קמפיין אותנטי יראה תמונות מהחיים האמתיים, לא ערוכות, שמשדרות יחס אישי בגובה העיניים. קמפיין מקצועי חייב לעשות שימוש בתמונות מעוצבות וגרפיקה ברמה גבוהה שמעבירות מסר של אמינות ומקצועיות, ממתגות את העסק ועוזרות ללקוח לזהות את הפוסט עוד לפני שהוא התעמק בתוכן. אבל תעשו לנו טובה… לא משהו באמצע. זה פשוט לא עובד. זה גורם ללקוח לחשוב שהמוצר ברמה נמוכה ועושה נזק לעסק.

5. מה שלא מודדים, לא קיים: בניגוד לפרסום המסורתי, בעולם הדיגיטלי יש לנו יכולת למדוד ולהעריך מה עובד, מה לא. באורטל דיגיטלי אנחנו בודקים מגוון של תמונות, כותרות וטקסט לכל מודעה כי אי אפשר לסמוך רק על השערות ודעות. לא בהכרח המודעות שהכי הרבה אנשים מקליקים עליהם, הם אלו שמביאות הכי הרבה לידים, פניות ומכירות לעסק.

6. פייסבוק הוא הבלוג החדש: גם בפייסבוק, התוכן הוא המלך. אבל, פייסבוק לא אוהב שמוציאים את הגולש לאתר חיצוני. לכן, לגרום לגולש להגיע לאתר שלך כדי לקרוא תוכן יהיה יקר יותר (ולא תמיד משתלם) מאשר להציג לו את התוכן ישירות בפייסבוק. אנחנו נמצאים בתקופה שאנשים כמעט ולא קוראים בלוגים. גם אם כן, רוב התנועה מגיעה מפייסבוק.

7. פייסבוק זה לא קידום אתרים: חברות קידום אתרים שכנעו את עולם העסקים שצריך הרבה תוכן כדי להצליח בשיווק באינטרנט. בפייסבוק, לא צריך הרבה תוכן כדי להצליח. באורטל דיגיטל אנחנו משתמשים באסטרטגיה שבה פלח מסוים של קהל היעד עובר תהליך בעזרת חשיפה מבוקרת לתכנים ספציפיים (לפעמים מספיקים 5 פוסטים טובים) ואז הקהל בשל יותר למכירה.בחר קהל מסוים ותתמקד בו במשך תקופה.

8. אי ידיעת החוק אינה פוטרת מעונש: במשטר של צוקרברג, נדמה שחוקי הפרסום פוגעים בעסקים. אנחנו נתקלים מפעם לפעם ב"שיטה חדשה" לפרסום שמצליחה לרמות ולעקוף את החוק. גלינו שמי שמשחק לפי החוקים מרוויח לאורך זמן. פייסבוק חכם יותר, תעבדו לפי הכללים ואל תתפתו לתוכנה החדשה שעושה קיצור דרך כזה או אחר.

9. המסלול הישיר או המסלול העקיף: יש עסקים שניתן להוריד את עלות הלקוח המשלם בעזרת איסוף פרטים מקדים בעזרת הרשמה לניוזלטר או מתנה חינמית כלשהי. אם מישהו לא מוכן לתת לך את הפרטים שלו, הוא גם לא יהיה מוכן להוציא את הארנק. אם עסק מתקשה להשיג לידים בדף נחיתה שמוכר את המוצר, אולי כדאי לנסות למשוך את הקהל דרך המסלול העקיף תחילה ואז לפרסם שוב, רק לאותו קהל שכבר ביצע פעולה מסוימת.

אורטל דיגיטל
אורטל דיגיטל

10. מה אתה באמת רוצה להשיג: לפני שקמפיין כלשהו עולה לאוויר, חשוב לעשות הגדרת מטרות. האם המטרה היא איסוף לידים ומכירה, הגברת החשיפה למותג או יצירת אפקט ויראלי ועידוד שיתוף של התוכן.

11. כולם זה לא הלקוח האידאלי שלך: הרבה פרסומות נופלות כי קהל היעד לא מוגדר מראש בצורה נכונה. העסק מנסה לפנות לקהל גדול מידי ולכן המסר מתפספס ועושה אפקט הפוך. בנה פרסונה של לקוח אידאלי מדויק, שאל כמה שיותר שאלות אודותיו, מה מניע אותו, מה הוא אוהב, ממה הוא מפחד, מה מעצבן אותו וכדומה.

12. זמן פייסבוק: בפייסבוק תפיסת הזמן שונה מהמציאות. בגלל קצב הפצת המידע המהיר, כל שעה הופכת ליממה והלקוחות נוטים לשכוח דברים מהר יותר. אסור להפסיק לפרסם אפילו לרגע אחד. גם אם כרגע סיימת קמפיין מכירה ונראה כאילו יש מספיק לקוחות לעת עתה, זה הזמן לאסוף מתעניינים, לבנות את רשימת התפוצה ובעיקר לטפח את הקשר עם הקהל.

13. השתמש באפקט השייכות: תן לקהל להרגיש חלק מהמוצר או מהשירות. משמעות חברתית משחקת תפקיד משמעותי בהפצה אורגנית של המותג שלך. תן ללקוח להרגיש שכאשר הוא רוכש את המוצר שלך, הוא מקבל כרטיס כניסה לקבוצה מצומצמת ואיכותית של אנשים שהוא שואף להשתייך אליהם.

14. הבטחה גדולה לתועלת ייחודית: אחד הדברים החשובים ביותר בפרסום העסק שלך בפייסבוק הוא השאלה: מהי ההבטחה הגדולה שלך ללקוח? הבטחה היא לא טענה או סלוגן. זו התועלת שהלקוח מקבל מצריכת המוצר או השירות שלך. כדי להצליח בפרסום בפייסבוק עליך להבטיח תועלת ייחודית ותחרותית. כמובן שהמוצר או השירות אמור לענות על ההבטחה הזו. רוב הפרסום לא מבטיח שום דבר ללקוח ולכן הוא צפוי לכישלון.

15.הגודל לא קובע: הרבה מפרסמים ואף מרצים לשיווק טוענים שכדאי תמיד לכתוב טקסט קצר. באורטל דיגיטל מצאנו שטקסט קצר לא תמיד עובד יותר טוב. כן, אנשים קוראים טקסט ארוך וזה אפילו מוכר יותר. המאמר הזה הוא באורך של XXX, והנה אתה קורא אותו. אל תתפתה להאמין לשטויות של משרדי פרסום גדולים ובוגריהם. "ספר יותר – מכור יותר".

16. הברווזון המכוער: כשמדובר בדפי נחיתה, מכירה ואתרים, לא תמיד היפה ביותר הוא המוכר ביותר. באחוז גורף של המקרים, לדעתו של בעל העסק על יופי הדף אין שום משמעות. בסוף הכל נמדד לפי ביצועים והכנסה.

17. אי אפשר לפרסם משהו שאתה לא מאמין בו: בתור מפרסמים חשוב מאוד לחוש, לבדוק ולהתנסות במוצר או בשירות שאתה אמור לפרסם. לכן תמיד תראו אותנו בכנסים של הלקוחות שלנו, אליהם אנחנו מגיעים כדי ללמוד איך לשווק את המוצר בצורה הטובה ביותר.

18. מדרגות השיווק לגן-עדן: באורטל דיגיטל מצאנו כי יותר קשה למכור מוצרים יקרים לקהל חדש שלא נחשף אל העסק בעבר. יש תהליך, כדאי לשווק מוצר זול בהתחלה ואז לפרסם לאותו קהל שרכש את המוצרים היקרים יותר. בשפה המקצועית קוראים לזה "משפך שיווקי" ובפרסום בפייסבוק זה נכון יותר מבכל פלטפורמה אחרת.

לייקים
לייקים

19. אנשים קונים מאנשים: בפייסבוק פרסונליזציה היא שם המשחק. חשוב לשתף את הקהל במי שעומד מאחורי המוצר או השירות. כדאי לעשות שימוש חכם בתמונות העובדים, בעל העסק והלקוחות המשלמים. אותו כלל תקף גם לעסקים שמוכרים לעסקים אחרים. "אין יותר B2B או B2C, יש רק B2P" אמר יאן יאנקו.

20. אל תהיה משעמם: אי אפשר לשעמם מישהו לרכישה של מוצר או שירות. למרות זאת, רוב המודעות הן לא אישיות, מנותקות וקרות. זה משתלם לעניין את הלקוח. תהיה מגניב, יצירתי, שנוי במחלוקת, תעצבן, תרגש, תפתה. אנחנו מבטיחים שזה ישתלם לך בגדול.

21.מי עומד מאחורי ומלפני: אם כבר הצלחת לגרום ללקוח להיכנס לדף העסקי שלך,הוא צריך להבין מהר מאוד לאן הוא הגיע ומה הוא יכול לקבל ממך. חשוב מאוד לספק מידע ברור ומפורט אודות העסק בכל מקום שפייסבוק מאפשר לעשות זאת. למשל, אזור האודות, תמונת הקאבר והפוסט הראשון אותו רואים שנכנסים לעמוד.

22. שפת התועלות: שתפו את הלקוח בהתקדמות של העסק שלכם אבל אל תשכחו לציין איך זה מועיל לו. הלקוח לא יבין לבד. את הלקוח מעניין רק מה הרווח עבורו.

23. הישארו מעודכנים: בפייסבוק יש קצב מהיר של שינויים ופיצ'רים חדשים. טכניקה שעבדה היום יכולה לפתע לא לעבוד מחר. עליך לוודא כי המשווק שלך בפייסבוק ממשיך ללמוד ולחקור. מספיק שבוע של חוסר תשומת לב והעסק שלך נשאר מאחור.

24. בעולם הדיגיטלי כולנו שווים: בעולם השיווק הדיגיטלי, אמצעים פרסומיים שהיו שמורים רק לשחקנים הגדולים בשוק, זמינים עכשיו לעסק בכל סדר גודל שהוא. כיום כל עסק יכול להרשות לעצמו לשווק כמו תאגיד גדול בעלות נמוכה יחסית. אל תחשוש להתנסות ולעשות שימוש ווידאו, אנימציה וסרטי תדמית.

25. לייקים לא רלוונטיים: ימי הלייקים מקבוצות המיעוט תמו. אם אתם ממשיכים לקבל לייקים מוזרים מקהלים לא רלוונטיים עבורכם, כנראה שאתם צריכים להחליף את איש השיווק הדיגיטלי שלכם. עבדנו קשה וכיום, באורטל דיגיטל, יש לנו דרך לנטרל חשיפה לקהל לא רלוונטי מבלי לפגוע בחשיפה לקהל האידאלי.

26. החשיפה האורגנית לא מתה: ישנם דפים מסוימים שבהם ניתן להשיג חשיפה טובה לקהל יעד רחב ללא פרסום ממומן.

27. לא כל הנוצץ זהב הוא: מערכת הפרסום בפייסבוק משיקה פונקציות ופיצ'רים חדשים במהירות מסחררת. אבל אל תמהרו להשתמש בחידושים לפני שאתם מבינים עד הסוף איך זה משתלב במערך הפרסום והאם הוא משפר את תוצאות הפרסום. בחלק מהמקרים, ראינו ירידה משמעותית במחיר הליד אך גם באיכותו.

28. כוח וידאו: וידאו זה נהדר. הבעיה היא שהוא לא מניע לפעולה. בד"כ אנחנו מקדמים וידאו, ממנו יוצרים קהל שצפה בתוכן ורק אז מפרסמים לו מסר שמניע אותו לפעולה. זהינו שזאת הדרך האפקטיבית ביותר להשתמש בוידאו כיום.

29. שלוש שניות של חסד: כאשר עושים שימוש במודעת וידאו, שלוש השניות הראשונות הם הקריטיות ביותר. זמן זה קובע האם נצליח לתפוס את תשומת ליבו של הגולש ולגרום לו לצפות בסרטון עד לסופו. ולא… הלוגו המסתובב שלכם זה לא הדבר הראשון שהלקוח צריך לראות כשמתחיל הסרטון.

30. הסוכן הסמוי: המודעות הכי טובות הן אלו שלא נראות כלל כמו מודעות. אנשים לא מגיעים לפייסבוק כי הם מחפשים לרכוש משהו. באורטל דיגיטל גילנו שהמודעות שעובדות הכי טוב הן אלו שלא צועקות "פרסומות" אלא מספקות ערך אמיתי ללקוח.

>> ליצירת קשר עם הכותב

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

3 תגובות לפוסט

3 תגובות

  1. אחלה עצות, את 19 ו30 אהבתי במיוחד 🙂 חשוב לשלב בין ערוצי שיווק! יש לא מעט עסקים שבונים עמוד בפייסבוק, מפרסמים פוסט או שניים בשבוע וחושבים שזה שיווק מספק וחבל כי הם מפספסים קהל לקוחות לא קטן. יש אינטגרציות מעולות בין פייסבוק לדפי נחיתה ודיוור אלקטרוני, כמו טפסי הרשמה שאפשר להטמיע בפייסבוק, קמפיינים בפייסבוק שיכולים להוביל לדפי נחיתה ועוד ועוד ועוד. אינטגרציות כאלה יכולות להקפיץ את מערך השיווק ולעשות לו פלאים, ודיוור אלקטרוני למשל הוא אפילו הרבה יותר זול משיווק בפייסבוק.

  2. אחלה עצות! את 19 ו30 אהבתי במיוחד 🙂 חשוב לשלב את הפרסום בפייסבוק עם ערוצי שיווק נוספים כמובן, יש אינטגרציות מצוינות לפייסבוק עם דפי נחיתה וכמובן עם דיוור אלקטרוני (בעזרת טפסי הרשמה וכו'). זה שמפרסמים בפייסבוק, לא אומר שצריך לוותר על שאר הערוצים, אלא להיפך. יש לא מעט עסקים או משווקים שבונים לעצמם דף בפייסבוק וחושבים שבזה הם סיימו את העבודה שלהם וחבל, נסו לשלב פרסום בפייסבוק עם דיוור אלקטרוני ודפי נחיתה של אקטיב טרייל. http://www.activetrail.co.il/

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים