2021: שנת המהפך של עולם הפרסום (טור אורח)

אופיר סלע
אופיר סלע

שלטי חוצות יזהו אותנו דרך פנים ואפיון אישיותי או באמצעות מה שאנחנו לובשים, הטלוויזיה תדע שאנחנו צופים בה ותנגיש לנו פרסום מותאם אישית, כבר לא יעטפו דגים בעיתונים והרעיון של מסר פרסומי אחד לכולם ייכחד מהעולם ויפנה את מקומו לשיווק פרסונאלי, נותן ערך ומחייב מערכת יחסים דו כיוונית עם הלקוח. תחזית ממש לא מדע בדיונית על עולם הפרסום בעוד חמש שנים.

מאת: אופיר סלע – סמנכ"ל חברת Wave Digital

בעולם הפרסום מדברים היום על יותר ויותר על החלוקה המשתנה של העוגה. מנהלי השיווק חותכים מדי שנה פרוסה גדולה יותר מהתקציב השנתי שלהם לטובת שיווק דיגיטלי. בשנת 2015 היקף הפרסום הדיגיטלי עקף לראשונה את הפרסום בעיתונות המסורתית, והתחזית היא שבשנת 2016 הוא עתיד לעקוף בסיבוב גם את הפרסום בטלוויזיה. איך ייראה אם כך עולם הפרסום בעוד חמש שנים מהיום? האם לא יהיו עוד ברייקים של פרסומות שננצל כדי לקפוץ לשירותים או למקרר?

תחזית 001 לשנת 2021: יותר פרסונאלי מזה?
אם במדיה הישנות המפרסם פשוט צעק את המסר שלו אל כל מי שבמקרה נחשף אליו, הרי שהמדיה הדיגיטלית כבר היום מאפשרת שיטות מגוונות של פרסונליזציה בפרסום. שיטות אלו מתחילות להחליף אט אט, על אש קטנה, את הפרסום המסורתי. איך הפרסונליזציה הזו תיגע בנו בשנת 2021? היא תגיב אלינו באופן מאוד מיידי, לא רק בהתאם למי שאנחנו באופן כללי (מאפיינים דמוגרפיים שניתן לאסוף עלינו מכל מיני מקורות), אלא גם בהתאם לשלבים בחיים ולתהליכים רגשיים בהם אנחנו נמצאים. כך, למשל, כשנעבור ליד חנות תכשיטים הסמארטפון שלנו או המחשוב הלביש יתריע בפנינו אם לבת הזוג שלנו יש יום הולדת בעוד יומיים וזו הזדמנות טובה לקנות לה מתנה, כי היא אוהבת תכשיטים ויש כרגע שרשרת זהב במבצע בחנות שלידה אנו חולפים.

תחזית 002 לשנת 2021: קונים רק אונליין
בשנת 2015 היקף המכירות אונליין בשוק הקמעונאי בלבד הוערך בסכום צנוע של 1,700 מיליארדי דולרים. בשנת 2021 הסכום הזה צפוי לעקוף את ה-3,000 מיליארד דולר (כ-12 טריליון שקלים). מה מספרי הענק האלה אומרים עלינו? שחלק ניכר מהקניות והרגלי הצריכה שלנו יבוצעו אונליין לחלוטין. המהפך הגדול באמת בחוויית הקנייה שלנו יהיה הבילוי המסעיר שלנו בקניון הווירטואלי. תמיד נהיה בתוך שוטטות תמידית בו הודות לטכנולוגיות המציאות המוגברת שנמצאות בימים אלה בפיתוח מואץ.

בין אם נסתובב עם ה-Oculus של פייסבוק, Cardboard של גוגל, או HoloLens של מיקרוסופט – כל אביזר טכנולוגי כזה יביא אל חיינו חוויית קניה וירטואלית מסוג חדש. זה עוד כלום לעומת ההתפתחות הטכנולוגית הבאה שתאפשר לנו גם לחוש את המוצרים ואף להדמות לנו מדידה של פרטי לבוש או להריח את הבושם החדש.

תחזית 003 לשנת 2021: האינטרנט של הדברים (IOT)
המושג הזה, "האינטרנט של הדברים", הוא אחד מהמושגים שהכי חם לדבר עליהם בשיחות הסלון. עד שנת 2021 צפויים להיות למעלה מ-50 מיליארד מכשירים שמחוברים לאינטרנט וזה בהחלט ישפיע מאוד על הרגלי הצריכה שלנו וכפועל יוצא גם על אמצעי הפרסום הדיגיטליים. כך, למשל, 90% מהמכוניות צפויות להיות מחוברות לאינטרנט ויוכלו להציע לנו מגוון של מוצרים ומענה על צרכים, נגיד החלפת צמיג וניווט ישיר לחנות הצמיגים הקרובה, כולל המלצה איזה צמיג הכי כדאי לרכוש.

לסיכום, בשנת 2021 אולי לא יהיו עיתונים מודפסים, אבל עדיין יהיו שלטי חוצות, טלוויזיה ורדיו. אולם, המודלים העסקיים לפרסום באמצעים הללו יהיו שונים לחלוטין – שלטי החוצות יגיבו אלינו כמו שהאינטרנט והמובייל יגיבו – הם יזהו מי עומד מולם דרך זיהוי פנים, ניתוח אישיות, מראה ולבוש, ואפילו מיקום ויציגו פרסום רלוונטי יותר. הטלוויזיה תהפוך לאינטראקטיבית יותר באמצעות שילוב של מציאות מוגברת ולא רק שנוכל לייצר אינטראקציה עם התכנים שהיא מציגה, גם הפרסום יתקשר אתנו בהתאם. יהיה מעניין, שווה לחכות.

אופיר סלע הוא סמנכ"ל חברת Wave Digital

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

הוספת תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים