שגרירי מותג – הדיאטה של השיווק באינטרנט

מזבלה

מאת: אליק קורפו, אסטרטג חברתי ובעלים של לייקאון – רשת מובילי דעה ושגרירים

העולם מתחלק לשני סוגי ילדים ובני נוער. הסוג הראשון הם הילדים שבית הספר היה עבורם חוויה מדהימה, אוסף עצום של חוויות משעשעות, התאהבויות, זכרונות מתוקים, פשוט עולם ורוד. מנגד, עמדו הילדים שבשבילם בית הספר היה חוויה אכזרית, קרה, רווית צרות ובכי, הקנטות חוזרות ונשנות וצלקות נפשיות שעל אף שהגלידו, עדיין שנוגעים בהן, דמעות עולות בזווית העין. לראשונים קראו ה"מקובלים", אלה שבאים בחצר המלכות מתי שרק ירצו. הם רקדו שם, ריכלו והיו בקיעים בסודות השמורים ביותר וברזי הפוליטיקה של האספלט החם. הם, ידעו היכן מרוחה החמאה ופניהם היו מלאות סיפוק ואושר בכל בוקר מחדש. לאחרונים, לפורוליטריון הבית ספרי, לבעלי התחביבים המוזרים, השיניים העקומות, המשקל העודף, שיעור היתר או הגשר, לא היה כרטיס כניסה לחצר. הם, נועדו להעצים את חווית הבאים בדלתה של חצר המלכות.

צילום: דפנה טלמון
צילום: דפנה טלמון

ומה לכל זה ולשיווק? המון.
החלוקה בין ה"מקובלים" לבין אלה שאינם חוצה דורות וגילאים. לקבוצה הראשונה נודעת השפעה מכרעת על קבוצה גדולה של אנשים סביבם ועבור המשווקים מדובר בנכס לא מבוטל. אם יודעים לנהל אותו בחוכמה הוא יכול להניב תוצאות עסקיות שאף מודעת פרסומת תניב, יצירתית ככל שתהיה. בעידן הרשתות החברתיות כוחם של מובילי הדעה החברתיים, ה"שגרירים", הועצם פי כמה והאפקטיביות בשיווק באמצעותם אף מאמירה על אמצעי פרסום אחרים באינטרנט. השגריר יכול להיות כל אחד, רק תבחרו: מנהל פורום, אישיות פופולארית בפייסבוק, טוקבקיסט נלהב, בלוגר יצירתי או כוכב יוטיוב עולה.

ולמה כדאי להשתמש בהם?
תקשורת משתנה: היום יותר מתמיד, ממליצים מומחים לשיווק על שימוש בשגרירי רשת על מנת להניע את המסר הפרסומי קדימה. אמינותם של אמצעי תקשורת מסורתיים יורדת ואיתה גם אמינותם של העיתונאים. שגרירי הרשת הם נושאי המסר הפרסומי החדשים.

תזונה פרסומית מאוזנת: היחס בין ההשקעה בפרסום לבין התוצאה גדל והולך. יצירת פרסום עבור אמצעי תקשורת מסורתיים מצביע על הפניית משאבים גדלים והולכים, דבר שיוצר עומס כבד על המערכת. חגורת השומן נמצאת ממש שם. הוספת שגרירי רשת לתמהיל השיווקי מפחיתה את ההוצאה ומעלה באופן ניכר את התוצאות. אכן מדובר כאן בדיאטה לפרסומאים, אך עבור המשווקים היא דרך חדשה להפחית בהוצאות.

מיצוב: שימוש בשגרירי רשת מטעין את המסר הפרסומי בערכים שפרסומת לעולם לא תצליח להטעין אותו. אמינות, אותנטיות, פופולאריות, חברות, אנושיות וכל ערך אנושי אחר שנרצה להשתמש בו. פעם היו אלה העיתונאים שבאמצעותם השתמש המשווק על מנת לעשות זאת, היום אלה השגרירים.

מיקוד ופילוח: לשגריר יש בין מאות לאלפי חברים ששומרים איתו על קשר באמצעים וירטואלים: הפרופיל בפייסבוק, הפורום שהוא מנהל או הבלוג שהוא כותב. המלצה שלו על מוצר או שירות מסויים מניבה לא רק תפוצה גדולה אלה פרסום ממוקד ומפולח. לשגריר ולחבריו יש מאפיינים משותפים שאותם מגלים באמצעות שיטוט פשוט בפרופיל השגריר. שימוש במנהלי פורומים באינטרנט כשגרירי מותג הם אחת הדרכים האפקטיביות לשיווק ממוקד.

המלצה שווה זהב: בעולם שבו פרסומות תוקפות את הצרכן מכל כיוון ובד בבד מאבדות מהאמינות שלהן, עולה קרנה של ההמלצה. פעם שאלת חבר, היום אתה יכול לשאול 500 אנשים בו זמנית ולקבל המלצות על כל נושא. המלצה זו נתפסת על ידי השואל כאמינה, אובייקטיבית ובעלת ערך. כאשר המוצר או השירות מקבלים את הערכים החסרים ממודעת פרסומת, פוטנציאל הצריכה גדל פי כמה. בישראל אף שוויה של המלצה גדול יותר עקב האופי החברה. בישראל מייחסים להמלצה ערך רב.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

10 תגובות לפוסט

10 תגובות

  1. [Comment ID #70570 Will Be Quoted Here]

    2 משאלות יש לי בחיים,אחת זה להיות רופא,שתיים זה להיות אסטרטג שיווקי ממקדונלס… להיות רופא אני כבר לא יהיה…

  2. בקיאים.
    בקיעים זה כבר עניין אורטופדי, ואתה צעיר מדי בשביל זה.
    אגב, בענייני אורטופדיה – גם הפיסוק שלך לא משהו.

  3. הייתי בטוח שהילד שכתב את הפוסט הזה בא להגן על החנונים המסכנים עם התחביבים המוזרים שהוא מתאר בהתחלה בשגיאות כתיב אבל לא, כל ההקדמה הייתה כדי לאונן על "המקובלים" שלו. אסטרטג חברתי עאלק. איזה מכות היית חוטף ממני בבית ספר בטח

  4. אוףףף, עוד קשקשן אחד. כל ילד פותח היום חברה שמגייסת לייקים.
    הרבה זמן לא ראיתי כזו עילגות וכמות מביכה של שגיאות כתיב ותחביר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים