למה אני אוהב פרסום

אסף פיידר

מאת: אסף פיידר, מנהל צוות קריאייטיב ב-D-Say אינטראקטיב

לקריאייטיב אמיתי אין גבולות. פרסום זה לא מודעה, שלט חוצות, או באנר ואפילו לא סרט עטור תקציב. קריאייטיב אמיתי הוא רעיון טוב והרעיון הזה יכול להתבטא בכל צורה ובכל מדיה. בעיני הרעיונות הטובים הם אלה שמשלבים בין העולמות השונים – מתחילים ברשת ויוצאים החוצה. או להפך. זה סוג הפרסום שכובש היום את העולם, את טקסי הפרסים ולתקוותי גם את הצרכנים. אבל הרעיונות הכי הכי טובים, אלה שממחישים יותר מכל את חוסר הגבולות היצירתי, הם כאלה שממציאים מדיה משלהם.

לפני בערך שבועיים ראיתי ברשת סרטון על קמפיין שנעשה ברוסיה לרשת ספרים מקומית. במטרה להחזיר את הרוסים, "עם הספר" המקורי, אל חנויות הרשת, הפרסומאים השתמשו בתובנה נהדרת – יש מקום בבית שפשוט חייבים בו משהו לקרוא – וזה כמובן השירותים. אין ספק שמדובר בתובנה גדולה, אבל מה שהופך את הקמפיין לגאוני בעיניי הוא הביטוי הקריאייטיבי שלה. המצאת מדיה חדשה: פרסום על גבי מטהרי אוויר. הפרסומאים הרוסים הדפיסו פרקים מתוך ספרים קלאסיים על הצד האחורי של המטהר (עם הנעה לפעולה לרכישת הספר בחנות כמובן) וחילקו את מטהרי האוויר לבתי עסק, קניונים ומשרדים באזור. הרעיון עבד כל-כך יפה שהם אפילו החלו למכור את המטהרים ברשתות השיווק המקומיות…

רגע לפני שתתחילו לצפות בסרטון, אני רוצה לשתף אתכם במשהו שאני מאוד לא אוהב בפרסום: משפטים כמו "BTL? השתגעת? אנחנו משרד אינטראקטיב!" או "להפנות אנשים לפייסבוק? מה פתאום, מה אנחנו דיגיטל?". בגלל משפטים כאלה והאנשים שאומרים אותם, רעיונות גדולים כמו זה, לעולם לא היו נולדים. מאחל לכולנו לשמור על אמונה, ראש פתוח ושותפים טובים לדרך כמו שבוודאי יש לחבר'ה האלה מרוסיה. נ.ב. יכול להיות שסתם יצאתי פלצן ורק צריך להחליף את המים המינרלים בישיבות בבקבוקי וודקה.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

13 תגובות לפוסט

13 תגובות

  1. המשפט הכי חשוב בפוסט זו הדרישה להחליף את המים בוודקה. אני בעד!

  2. סתם ככה לידע כללי מדובר במשרד הכי קריאטיבי ברוסיה שכבר 2-3 שנים ברציפות עושה עבודות ברמה בינלאומית. מה שמאוד ייחודי לו בנוסף לכך זה שהוא לא ממוקם במוסקבה כמו רוב המשרדים הגדולים ברוסיה, אלא יושב לו אי שם בהרי אורל בייקטירנבורג.
    יש כאן עבודות נוספות למי שמעוניין
    http://www.coloribus.com/agencies/voskhod/

  3. מלחיץ אותי ששמעת על המהלך הזה רק לפני חודש למרות שהוא כבר כמה חודשים קיים. 🙂

  4. נתקלתי לפני איזה חודש ומאוד אהבתי את המהלך

    במקרה הזה פרסום במקום חדש שהצרכן נהנה ממנו.
    להבדיל אלף הבדלות מלוקיישנים חדשים שלפעמים פחות נעימים =\

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים