פוסט אורח(ת): פייסבוק – יחסינו לאן

ליעד קליין
ליעד קליין

ליעד קליין
ליעד קליין
מאת: ליעד קליין, מנהלת הקריאייטיב של נקסט אין. // פייסבוק. 2012. מחקרים מוכיחים שאפילו מותגים אהובים וסקסיים נאבקים ברמת אינטראקציה נמוכה עם החברים שלהם בעמוד. נדמה שאתה חייב להיות מותג סקסי, שיודע לייצר תוכן, עם תקציב גבוה, כדי לראות איזושהי הצלחה בפייסבוק. ואם הם מתקשים, מה זה אומר על מותגים לא סקסיים, בלי הרבה תקציב, שלא מסוגלים לייצר תוכן מעניין מתוך הארגון? זה אומר שצריך רגע לעצור, ולחשוב כיצד פייסבוק יכול לתרום למותג, ולא כיצד המותג יכול לתרום לפייסבוק.

הנה מספר דרכים ועצות כיצד להוציא את הטוב ביותר מהפייסבוק עבור המותג:
1. אם אין למותג יכולת לייצר תוכן מתוך הארגון (כמו עיתונים, מוסדות לימוד, מוסדות פיננסים, מותגים שמגיעים מחו"ל ויכולים לתרגם תכנים וכו'), אולי הגיע הזמן להעביר את המשאבים מאפליקציות ופעילויות ליצירת תוכן איכותי. הראייה הזו לא מתאימה רק לפייסבוק אלא לעידן הסושיאלי שאנו חיים בו. מותג שישכיל לתת דגש לתוכן ייהנה ממיתוג איכותי שלאורך זמן יעשה לו הרבה יותר טוב מאשר אפליקציה או פעילות עם פרסים. אין שום דבר חדש במה שאני כותבת ובכל זאת לא נראה שמותגים משכילים לעשות זאת עדיין. חייבים להבין שפייסבוק מנסה להביא את המותגים למצב שבו התוכן של המותגים שווה ערך לתוכן שהגולשים מייצרים. אם זאת, אין ספק שפתרון התוכן לא מתאים לכל מותג ויש לחשוב האם עולם התוכן של אותו מותג מספיק רחב והאם הוא באמת יכול לתרום לאורך זמן.

2. אם למותג לא מתאים להתבסס על תוכן, מכל סיבה שהיא, אז העמוד שלו צריך לשמש כזרוע נוספת לתקשור עם הלקוחות, ערוץ תקשורת קל ונוח המאפשר לגולשים לפנות למותג עם כל בעיה, שאלה, לבחון את מגוון המוצרים/שירותים, ופשוט לדבר עם המותג דיבור ישיר. פשוט להיות שם עבור הלקוחות. פייסבוק לא מתאים לכולם. זה בסדר, לא כל מותג צריך לירוק דם בשביל להתבלט בפייסבוק. זה לא אומר שלא חשוב להיות בפייסבוק, זה פשוט אומר שצריך לדעת כמה להשקיע בו, ולפעמים, תתפעלו, לא שווה להשקיע הרבה.

3. פעילויות ותחרויות עם פרסים – out. פעילויות שיווקיות – in. כל פעולה שתעניק ערך מוסף אמיתי ושיווקי מבורכת וגם תביא איתה עוד חברים לקהילה. למשל, קופונים בלעדיים להנחה בעמדת הרכישה, דוגמיות של מוצרים שנשלחות לחברים, סדרת מוצרים במהדורה מוגבלת ובלעדית לחברי העמוד (לדוגמא) וכו'.

4. מתי כן לצאת בפעילות גדולה ומושקעת? כאשר מותג רק הקים עמוד ועדיין אין בו עדיין נפש חיה וכאשר יש השקה חשובה או אירוע גדול. במקרים כאלה בהחלט אפשר להפציץ בפעילות ייחודית. היא צריכה להיות ויראלית, כלומר שיהיו בה מאפיינים של חבר מביא חבר, אך מטרת הפעילות היא לא רק להביא אנשים לעמוד ולכן חשוב שתהיה מקורית ומעניינת כדי שתתרום למותג בטווח הארוך.

5. כנראה שמר צוקרברג הבין בעצמו כי יש בעיה בפייסבוק מבחינת אינטראקציה ועלות מול תועלת, ולכן בפייסבוק מפתחים ומריצים ממש בימים אלו מספר כלים פרסומיים חדשים, בנוסף ל-ppc הטוב והמוכר, שיעזרו למותגים להגדיל את החשיפה של התכנים שלהם. אחד המוצרים למשל הוא חבילה שמותגים ירכשו על בסיס ריטיינר והיא תאפשר להם לקדם פוסטים כך שיגיעו ל-75% ומעלה חשיפה בקרב החברים בעמוד.

בסופו של דבר, חשוב להיות קשובים לשינויים שקורים ברשתות החברתיות לאורך הדרך ולא להיכנס לשם בכוח, אלא בחוכמה.

קו
ליעד קליין היא מנהלת הקריאייטיב של משרד הפרסום הדיגיטלי נקסט אין. קליק לפרופיל הפייסבוק שלה. מקורות לכתבה: AdAge, Insidefacebook, Fastcocreate

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

18 תגובות לפוסט

18 תגובות

  1. [Comment ID #87694 Will Be Quoted Here]

    לא, אני פשוט עובדת בתחום ומודעת לכמות ההקלקות שיש על באנרים.
    וכמו שאמרתי, זה לא שחור ולבן כמו שאתה מנסה להציג את זה

  2. [Comment ID #87694 Will Be Quoted Here]

    תכלס…
    ישנם אולי שני סעיפים מדוייקים בכתבה. זהו.
    ניסיתי למצוא חן בכתבה, אבל הכתיבה מאוד בינונית, על גבול העילגות. זה דרעק.

  3. [Comment ID #87684 Will Be Quoted Here]

    ואף אחד לא לוחץ על באנרים.

    כן, בטח.
    זה לא כזה פשוט כמו שאתה (או את) מתאר את זה.

  4. תובנות על פייסבוק
    1. לרוב האנשים הבוגרים אין פייסבוק או לא נכנסים אליו ברמה יומית או אפילו שבועית.
    2. גם רוב הצעירים מגיל 25 ומעלה כבר התעייפו מלשבת כל היום מול הפייסבוק
    3. אפילו למתחברים אוטומטית באפליקציה זמן החשיפה לאתר הצטמצם משמעותית בשנה האחרונה
    4. נשארה מאסה קריטית של משתמשים כבדים שהם ילדים או ג'אנקים של צומי
    והם לא באמת כח קניה מאסיבי במושגי מותג ושיווק באופן גורף גם אם יש להם עוצמה ויראלית במעגלים של עצמם.
    5. גוגל עדיין שחקן עיקרי לחיפוש באינטרנט וישאר מוביל

  5. מה שברור, זה שלא משנה אם בברנז'ה או בזבל – בבונים יש בכל מקום :grr:

    תכל'ס, הכל נכון, גם אם לא מדויק.
    ולא מדויק, כי יש זרימה וצמיחה ודברים משתנים בצורה מהירה. מי שמוצא לנכון לעבוד בפייסבוק, מקבל בערך כל רבעון מציאות חדשה. פעם זה הצוקרברג שמשנה אלגוריתם וזה עולה לך בחצי מה-Reach ופעם אחרת, זה קהל הגולשים שלך, שפתאום הבין שזה לגמרי לגיטימי לשפוך עליך עצבים על כל מוכרת שלא עמדה בעומס.

    לירוק דם – לגמרי. כל יום מחדש. עם או בלי תקציב.
    נוסחאות – אין. לפעמים הפעילות הכי "מפגרת" יכולה להביא להצלחה מטורפת, גם בחנויות.
    מסקנות – יש לי רק אחת: אם מנהל המותג/השיווק מאמין ומכיר בכוח המדיה החברתית ומשלב אותה באופן פעיל בעבודה שלו – זה יצליח בגדול.

    מחר תהיה לי מסקנה אחרת, כי זה כל הקטע של מדיה חברתית.

    ותודה שהקדשת זמן 🙂

  6. אחלה פוסט, רלוונטי ביותר גם לכל מני פרילנסרים שמנהלים דפים לעצמם או חברות אחרות. הפוסט גם כתוב יפה, קליל ולעניין אני נותנת לו חמישה פחי זבל!!! 😀

  7. מה זה נקסט אין ולמה כל אחת שיש לה חשבון פייסבוק וכמה מאות טפשים שהיא אישרה והם עושים לה לייקים, חושבת שהיא מבינה בפייסבוק?

  8. יש עוד הרבה פקטורים ויכולות למקסם את פייסבוק עבור המותג שלך.
    סתם כדוגמה, הרבה פעמים רעיונות, אפליקציות או פעילויות תוכן מאבדים את הכח שלהם רק בגלל שלא הוסבר ללקוח היטב מה הצד שלו בעניין (אני מדבר על השקעה הכי מינימלית ברכש מדיה, באנרז וכו)
    הרבה משרדים עושים את הטעות של לכוון לניו לייקס וכמה שיותר מהר במקום להביא ערך מוסף קיים לתוך הדף, המטרה היא ליצור קהל שלא יתנדף בשניה שקיבל את הפרסים שלו.
    מי שמכוון לכמות, לא יכול למגרף (האם המצאתי מילה כרגע?) ללקוח צפי משוער לתועלות הלקוח.
    מצחיק אותי שכל פעם שפייסבוק משנה את הממשק שלה, אפשר לראות לחץ מהרבה כיוונים. לו הייתה השקעה לאורך זמן בתכנים, באוהדים, בטיפול המהיר, בהטבות שמחכות לאוהד דווקא אצלכם, לא הייתם צריכים כל הזמן לחשוב איפה מוצאים hook שישאיר את האוהד אצלכם. המטרה היא לא הקינוח הטעים (אוהד חדש בדף) אלא להשביע בארוחה טובה, מרכיבים איכותיים ועם אחלה שירות וכך ה"מסעדה" שלכם עוברת מפה לאוזן ואנשים יגיעו לבד לאכול בה!!!
    LONG LIVE THE QWEEN

  9. ליעד, מי שקורא במזבלה הוא מהצד הלא נכון, הכתבה שלך יכלה להיות סופר חשובה אם הייתה מפורסמת באתר שלקוחות קוראים ולא ב"ה"אתר של הברנז'ה.

  10. כתבה יפה 🙂
    הערה קטנה אחת: המטרה היא לא להיות בפייסבוק מטרת המותג היא למכור
    בניגוד לגוגל, פייסבוק לא משכילה לנצל את הכח האדיר שלה לטובת המפרסמים
    ואנחנו מזהים התעוררות בקרב בעלי מותגים שמתחילים לשאול אז למה אני בכלל צריך את הפייסבוק הזה? אז זהו, שלא חייבים בטח לא בכל מחיר

  11. [Comment ID #87639 Will Be Quoted Here]

    אחחח… המגיב הראשון. כמה מרגש.
    מה לא רציני במה שכתבתי?
    ואם אני מציינת את המובן מאליו, איך זה שאף מותג לא הפנים לעשות את זה והרוב עדיין מתעסקים באפליקציות מטופשות ובסטטוסים מגוחכים?
    התפיסה שכתבתי כאן אולי מוכרת לכל מי שעוסק בתחום מצד משרדי הפרסום, אבל לא למותגים!
    דרך אגב, למה בחרת לא להזדהות בשם האמיתי שלך? כנראה שאת/ה באמת סתמישהו

  12. די כבר נו די, זה שכותבים דברים ברורים מאליו אבל עושים את זה בפוסט אורח במזבלה ועם חלוקה יפה לקטעים לא הופך את זה למשהו רציני.
    אם אין משהו חכם להגיד אז לא צריך להגיד, תהיי יפה ותשתקי (ואם טל נברו רואה את זה אז גם את)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים