2000 לייקים לא טועים: היתה לי שמלת פסים, פוסט ויראלי של שירי פרציגר-כהן כובש את הרשת

2000 לייקים לא טועים
2000 לייקים לא טועים

בין שלל סרטוני האלימות וההפגנה מאמש דווקא הוויראליות עומדת לצידה של המילה הכתובה. שירי פרציגר-כהן כתבה בבלוג האישי שלה 'אני לא כאן' פוסט אשר כובש את הרשת עם למעלה מ-2000 שיתופים תוך שעות ספורות. בפוסט שירי כותבת (מקור): "ביום חמישי קיבלתי חבילה בדואר מ-Asos שמלת קיץ מושלמת, בפסים של אדום ולבן. שמחתי מאד וכהרגלי בקודש העליתי למחרת את התמונה לאינסטגרם שלי. פחות מ-48 שעות אחר כך, היא עזרה לחברים שלי באינטרנט לזהות אותי מהגב בזמן ששוטר מג"ב משך לי בשער באלימות והוריד לי את הראש למטה".

2000 לייקים לא טועים
2000 לייקים לא טועים

עכשיו, אתם אולי לא מכירים אותי. אולי אתם מניחים שאני אדם אלים שהתפרע ושבר חלונות, וזרק ביצים על שוטרים. אולי אתם חושבים שאני מהאנשים שאומרים עליהם שהם רק אוהבים לצאת לרחובות ולצעוק – ניהיליסטית, אנרכיסטית, קומוניסטית, הגיע לה שתחטוף קצת, שתראה מה זה

זהו שלא. עמדתי על המדרכה ליד אח שלי מחוץ לגן העיר. צעקנו, לא אומרת שלא צעקנו. אבל לא התפרענו, לא שברנו חלונות, אפילו לא חסמנו את הכביש. פשוט היינו קרובים מדי לפרצוף של תנ"צ יורם אוחיון, שבמו עיני ראיתי מסמן את אח שלי, 3 שניות לפני ש 10 מג"בניקים קפצו עליו באלימות, ואז נכנסו גם בי כשניסיתי לעזור לו.

אני קוראת את הכותרות – אלפי מפגינים ניפצו זגוגיות ופלשו לסניפי בנק – וזה מרתיח אותי. אני לא חושבת שההפגנה היתה צריכה להתדרדר לונדליזם, אני חושבת שזו היתה טעות. אבל התקשורת יוצרת מצג לפיו עדרי מפגינים אלימים השתוללו ברחובות תל אביב והמשטרה רק עשתה את העבודה שלה. לא. היו מספר אנשים, נגיד 20 או 30 או – אתם יודעים מה – 50, שהשתתפו במעשים האלימים יותר, אבל השאר פשוט הפגינו, בלי להשתולל להפוך פחים או לתקוף שוטרים. האלימות שהופנתה נגדנו היתה בבירור תוצר של הוראה מגבוה – להפחיד את האזרחים הבורגנים שלא ירצו לצאת ולחטוף מכות בהפגנות וישאירו את זה לקומץ שולי שלא יצליח לעורר אהדה ציבורית.

אז אני רוצה לפנות אליך, תנ"צ יורם אוחיון – אני רואה בך אחראי ישיר למה שקרה לי ולאח שלי אתמול. אתה אחראי לזה שאנשים לא אלימים נגררו בשערות, פוצצו להם את השפתיים, והם בילו את הלילה במעצר כי אתה החלטת לשבור להם את הידיים והרגליים. והתרבות שאתה כנראה מנחיל לפקודים שלך גורמת להם לשקר במצח נחושה ולהגיד שהיתה התנגדות ברוטלית למעצר בשעה שהתמונות מוכיחות אחרת לגמרי. תתפטר אוחיון, נכשלת. אתה לא שומר על האזרחים אתה שומר על התחת שלך.

ואליך, מר בנימין נתניהו – בקיץ שעבר הואשמתי שאני עובדת בשבילך, כי הייתי שותפה בצוות הסושיאל מדיה של ועדת טרכטנברג. אמרו לי "את כלי שרת בידיים של ביבי, הוא מנסה למסמס את המחאה", אבל אני התגייסתי. כי האמנתי באמת שיש דרך לפתור את המצב המתדרדר במדינה שלנו, ולתת לילדים שלי עתיד טוב יותר. אתה לא אכזבת את המבקרים – מסמסת את מה שהיה יכול להיות תחילתו של שינוי אמיתי. אתה בושה וחרפה לדמוקרטיה הישראלית, ואנחנו נאבק לשמור אותה על אפך וחמתך.

קרדיט תמונה: אמיר וייס

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

4 תגובות לפוסט

4 תגובות

  1. איפה מנהלי הרשתות החברתיות של קסטרו / פוקס או אמריקן איגל / גולף / U NAME IT – פוסט כל כך חזק ואף אחד לא תפס טרמפ לתת לה שמלת פסים חדשה עם כיתוב – "מחזקים אותך בשמלת פסים חדשה".

  2. [Comment ID #91293 Will Be Quoted Here]

    גדול! איך הכנסת לה והתעסקת בדיון האמיתי!

  3. למה ללבוש שמלה חדשה של ASOS להפגנה?
    ולמה לצאת להפגין על יוקר המחיה אם היא קונה בגדים באתרים כמו ASOS? (שאי אפשר להגיד שהיא זול)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים