פוסט אורח: המדריך לנרקסיסט המתחיל

פוסט אורח: המדריך לנרקסיסט המתחיל
רן פינקלשטיין
רן פינקלשטיין

מאת: רן פינקלשטיין, קופירייטר ומנהל תוכן (קליק לפייס).

בזמן האחרון למדנו להכיר ולאהוב הרבה אושיות פייסבוק או בקיצור "פייסלבס". רובם הגדול התגלה דרך "סטטוסים מצייצים" ואחרים הגיעו לתודעה עקב היותם יוצאי ריאליטי \ ח"כים \ סלבים וכו'. המשותף להם הוא שכולם מעשירים את הפיד שלנו בסטטוסים שנונים ומצחיקים שעושים לנו את עמוד הבית לקצת יותר שמח. אבל לא רק זה, כשחקרתי מעט את העניין הבנתי שכמעט כמו בכל דבר קריאייטיבי, גם בסטטוסים משתמשים לרוב בתבניות קבועות בשינויים קלים. אז בזמני הפנוי (ובעודי מובטל יש לי הרבה זמן כזה) החלטתי ללקט מספר תבניות שהסיכוי לא להניב מהן ססטוס מצחיק הוא קטן. אוהבים שאוהבים אתכם? רוצים לשעשע אחרים עם סטטוסים משלכם? הנה כמה תבניות, שיהיה לכם עם מה להתחיל:

  • דברים ש-X בסדר עולה \ יורד: רשימה קטנה של בערך 4 דברים שמעצבנים, מצחיקים, משעמים וכו'. הפאנץ' הוא שהאייטם האחרון הוא כביכול הכי פחות חשוב אבל בתכלס הוא הכי חשוב. דוגמה: דברים שמומלץ ללבוש מסכת אב״כ בקרבתם (בסדר עולה): דיר חזירים, שירותים כימים, גז חרדל, כרוב מאודה.
  • הצעת חוק: יש משהו שמעצבן אתכם? תציעו חוק איך לפתור אותו, החוק צריך להיות עם עונש כבד במיוחד עבור אותם אנשים אבל עדיין עם קשר לנושא. דוגמה: אנשים שכותבים בתמונה "וואו מי הצלם שצילם את זה" בידיעה שהם אלו שצילמו – יחויבו להצטלם עם ג'סטין ביבר בעירום.

לנהל תוכן ולהישאר בחיים: 6 דרכים שיעזרו לכם בניהול התוכן (פוסט אורח)

  • מסתמן: קרה משהו? ספרו מה הולך לקרות בעקבותיו. דוגמה: מסתמן – ערוץ 10 יאמץ את "השרדות" לשם החדש של הערוץ.
  • #: האשטאג, הסימן הקטן הזה שסוגר לך פינה שלמה, לרוב רושמים משפט לא מובן, או משפט שנראה מאוד לא הגיוני ובסוף מסיימים ב# עם משהו ש"יפיל את האסימון". דוגמה: אם המציאו קרם הגנה מהשמש, למה לא המציאו קרם הגנה מהכאפות? #תהיות של ג'ינג'י.
  • הרגע הזה ש… לכולנו קורים רגעים דומים בחיים, הרגע הזה שאתה הופך את הכרית והצד השני שלה קר, הרגע הזה שאתה מתעורר באמצע הלילה ויש לך עוד 3 שעות לישון וכו' וכו', בדרך כלל ה"הארות" האלו קורות לבד, אבל אם בא לכם סתם להמציא, פשוט תחשבו על תובנה מסוימת שיכולה להוביל ל"רגע הזה ש…" דוגמה: הרגע הזה שאתה כותב פוסט למזבלה ואתה יודע שיצלבו אותך בטוקבקים.
  • עובדה X עובדה פחות X: לציין עובדה שהיא מבאסת, מגניבה, מצחיקה ולאחר מכן עובדה שסובב את הפאנץ' למשהו אחר לגמר. דוגמה: עובדה עצובה – אני יוצא לבד לפאבים , עובדה פחות עצובה – אני תמיד חוזר עם מישהי הביתה.
  • לא רבים יודעים: דומה קצת ל"מסתמן" אבל הפעם אפשר לשחק גם על העבר של אותו מקרה. דוגמה: לא רבים יודעים אבל מי שטבעה את הביטוי האמיתי הייתה המורה של יואב אליאסי: "לך אל הנמלה – הצל!".
  • ביקום מקביל: כל דבר שקורה, היה קורה הפוך ביקום מקביל. דוגמה: ביקום מקביל הלשון שורפת את השלוק הראשון של התה.

זהו לבינתיים. תודה לאבישי יצחק, אסף אפלבוים וגיא גולד על העזרה וייעוץ בהכנת הפוסט.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

2 תגובות לפוסט

2 תגובות

  1. שזה ממש מצחיק ונכון (:

    אני מכיר כל מיני אנשים "שנונים ומצחיקים" עלק שחיים בדיוק על התבניות האלה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים