התכוננו ל-Black Friday: קנייה בטוחה באינטרנט – המדריך למתחילים

Black Friday
Black Friday

Black Friday (יום שישי השחור) בפתח, ואמריקה כולה תתמלא תורי ענק של אמריקאים שרוצים לקנות בזול. ובצדק. בשישי השחור רשתות השיווק מורידות את המחירים בצורה דראסטית וניתן לרכוש מותגים במחירי רצפה. החדשות הטובות בשביל הישראלים הקוראים שורות אלה הן שגם באתרי הקניות הבינלאומיים תוכלו ליהנות ממבצעי האקסטרים. קרן כהן מאתר buyamerica.co.il בעצות חכמות לרוכש הבינלאומי המתחיל.

איך יודעים אם האתר רציני ואמין?
כשאתם ניגשים לרכוש מוצר באתר קניות בינלאומי, כדאי לבצע בדיקה רוחבית- לקרוא בכל רחבי האינטרנט ביקורות על האתר שאתם רוצים לקנות בו, הביקורות בד"כ אמינות מאוד. באופן כללי כדאי להעדיף את האתרים הגדולים והמוכרים. גולשים שקונים ברשת משקיעים מזמנם וכותבים ביקורות מקיפות על האתרים, ואלה יכולים להיות בעלי תועלת. תמיד עדיף ללמוד מטעויות של אחרים.

Black Friday
Black Friday

והמחיר? הוא שווה באמת?
כמו בכל סיטואציה בה אתם צריכים להחליט היכן לרכוש מוצר, מומלץ לבצע סקר שוק. השוו מחירים של המוצר בו אתם מעוניינים בכל רחבי האינטרנט ולא רק באתרי השוואות מחירים. חפשו כגם באתרים שלא הגיעו לאתרי ההשוואות, אולי תופתעו. חשוב להדגיש שמחיר נמוך הוא לא תמיד המדד היחיד שכדאי לקחת בחשבון. ( מה עוד? המשיכו לקרוא) אתרי ההשוואות מחירים הבולטים הם: shopping.com, Shopzilla, PriceGrabber.com ו- Pronto.

למה האתר מתחייב?
מדיניות החזרת כספים, ביטוח על תכולת המשלוח, התחייבות למלאי המוצר – כל אלה הם דברים שכדאי לבחון בהתחייבויות האתר טרם ביצוע הרכישה, האתרים הגדולים הפכו כאלה בעיקר בגלל מדיניות הוגנת כלפי הצרכנים.

זה בטוח להכניס את כרטיס האשראי שלי לאתר?
יש דרך פשוטה לבחון את רמת האבטחה של האתר בהם אתם מתכננים לרכוש מוצרים. פשוט בדקו בעמוד הקנייה האם הקנייה מאובטחת ברמת SSL (הרמה הגבוהה ביותר כיום לקניות אונליין) ניתן לראות את הסימן כצורת מנעול ליד שורת הכתובת או בחלק התחתון של הדפדפן. מומלץ לבצע רכישות מוצרים מאתרים מחו"ל באמצעות חשבון PayPal. ישנם אתרים שמקבלים כרטיסי אשראי מקומיים בלבד, מה שיכול לצער את הגולש הנרגש בשלב התשלום כשעגלת הקניות שלו כבר מלאה.

אז כמה בסופו של דבר זה עולה לי?
לא בכל אתר אתה יכול לדעת מהו המחיר הסופי של המוצר, הכולל את המיסים, את נפח המוצר ואת דמי המשלוח. לדוגמא ברכישת טלפון סלולארי יש תוספת מע"מ ומכס וזה יכול להגיע ל-35.2% ממחיר המכשיר. ישנם גם אגרות שונות במכס אם המוצר נעצר לביקורת. וכמובן, ביחס ההמרה מדולרים לשקלים יש לקחת את שער החלפה הגבוה מול הדולר. (עוד 2-3% לפחות). רבים הקונים שגילו שכרטיסם חויב בעלויות נלוות ובלתי צפויות, לכן באופן כללי מומלץ תמיד לבחור באתרים המציגים את המחיר הסופי הכולל הוצאות. משלוח ומיסים.

מה?! אסור להזמין דנקן דונאטס לארץ?!
קריטי לדעת מה מותר להכניס לישראל ומה אסור. יש מגבלות על הכנסת מוצרים כמו נשק, אוכל, או אופניים ממונעים. חבל להזמין ולהתאכזב. האתר של המכס מפרסם את כל המוצרים שכניסתם לישראל אסורה. יש מוצרים, למשל, שנדרש אישור מיוחד של משרד התקשורת או משרד התחבורה עבור הכנסתם. עדיף לבדוק מראש ואם כן לספק את האישור מראש על מנת שהמוצר לא יתקע במכס ויגרור עלויות נוספות.

גם בחו"ל, כדאי לעקוב אחר מבצעים!
מומלץ לעקוב אחר מבצעים המתפרסמים על מוצרים שמעניינים אתכם. אהדו עמודי פייסבוק והירשמו לניוזלטרים של אתרי הקניות ורשתות השיווק המעניינות אתכם.

קו
יום שישי השחור הוא כינוי ליום שישי שלמחרת חג ההודיה, שפותח את עונת המכירות לקראת חג המולד. יום זה נקרא "יום שישי השחור" בשל הסימון שהיה נהוג בספרי חשבונות, בהם הצבע האדום סימן הוצאות והפסדים, והצבע השחור סימן רווחים. ביום שישי זה היו קמעונאים רבים "עוברים לצד השחור", כלומר רושמים רווחים. יום זה הוא יום שיא של הצרכנות בארצות הברית. כלכלנים רבים רואים ביום זה דרך בדיקה מצוינת להצלחת השוק הקמעונאי בארצות הברית. בעבר יום זה היה יום הקניות העמוס ביותר בשנה, אך כיום יום השבת שלפני חג המולד תפס את מקומו. ‏‏האביזרים שנקנים לקראת חג המולד הם קישוטים לעצי חג המולד, כרטיסי ברכה, בובות סנטה קלאוס ועוד. בנוסף, ישנה קנייה מסיבית של מתנות לכבוד החג (מקור: ויקיפדיה).

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

הוספת תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים