המסחרה שמאחורי 'בחורות שוות בין בחורים' – השדכנית שהפכה ליחצנית

בחורות שוות בין בחורים
בחורות שוות בין בחורים

מאת: דניאל אלעזר

מי שמחפש אהבה יודע שזאת לא משימה פשוטה בכלל, גם בעידן הנוכחי כאשר הרשת מרושתת בעשרות אתרי היכרויות. אם בעבר עולם הדייטינג באינטרנט נשען על אותם אתרי אינטרנט מסורתיים כדוגמת jdate ודומיו, הרי שהיום הוקמו לא מעט קבוצות שידוכים בפייסבוק שמטרתם זהה, לגרום לכם להתאהב מבעד למסך מבלי לצאת מהבית. לפחות לא בשלב הראשוני.

אחת מהקבוצות הרבות שקיימות היא הקבוצה המצליחה של שירה ג'רבי, שדכנית ומנהלת הקבוצה "בחורות שוות בין חברים", שמונה כ-9,000 גברים שנמאס להם לישון באלכסון וצמאים לאהבה. בקבוצה, מפרסמים גברים שונים את ידידותיהם או בחורות שהם מכירים, תוך תיאורן בכמה משפטים במטרה למשוך את תשומת ליבם של שאר החברים בעמוד.

ראו גם: הז'אן ד'ארק של דירות מפה לאוזן בת"א – מאינטרס חברתי לאינטרס מסחרי

לאחרונה, הודיעה שירה בקבוצה על קיומה של מסיבה אקסקלוסיבית לרווקים ורווקות, בהפקה בלעדית שלה, שתתקיים ביום שישי הקרוב ברידינג 3, בת"א, מחוץ לזירה הוירטואלית. על פניו מדובר ביוזמה מדליקה שנועדה להפגיש בעולם האמיתי את הרווקים והרווקות שנמצאים מאחורי המסך ללא אפשרות למגע מוחשי.

אחרי הכל, מי לא היה רוצה להגיע למקום שמתפרש על שטח של 980 מ"ר ומכיל עשרות אנשים, בלי שתהיה לו האפשרות לשמוע את המשפט הכל כך מוכר "מצטערת, יש לי חבר". נכון, אולי תצטרכו לשמוע משפטים מהסוג האחר, אבל לפחות מהמשפט הכל כך מעצבן הזה יהיה לכם מנוח.

בחורות שוות בין בחורים
בחורות שוות בין בחורים

אולם בדיקה קטנה ברחבי הרשת ושיחה עם אחד היחצנים של המסיבה, מגלה עובדה שעשויה להכעיס לא מעט מאלה שמתכננים ביום שישי להגיע לגן העדן של הפנויים פנויות ולחזור עם פרטנר/ית לחורף הקרוב. המסיבה הקרובה, היא כלל לא מסיבה בהפקתה של שירה ולא מקוטלגת כמסיבה לרווקים ורווקות.

בחורות שוות בין בחורים
בחורות שוות בין בחורים

למעשה, מדובר במסיבה רגילה שפתוחה לקהל הרחב ללא התניה במצבם הזוגי של הבליינים שמעוניינים להגיע, כך שהסיכוי לפגוש ברווקים ורווקות באותה מסיבה, הוא בדיוק כמו הסיכוי שתפגשו בהם בכל מסיבה אחרת. ג'רבי היא בסך הכל יחצנית, אחת מיני רבים שהופקדו על האירוע, שמנצלת את הפלטפורמה החברתית שיצרה בעלת אלפי האנשים לטובת רווחה האישי, זאת למרות שפרצופה מתהדר בקאבר ההזמנה לאירוע והיא מציינת בכל מקום שזו הפקה פרטית שנועדה לשם מטרת הקבוצה – היכרויות בלבד.

בחורות שוות בין בחורים
בחורות שוות בין בחורים

אף אחד לא מטיל דופי ביכולתה של שירה לקיים מסיבות שידוכים ואף ייתכן כי גם במסיבה הקרובה תיצור אלמנטים שיגרמו לאינטראקציה בינו לבינה, בדיוק כפי שעשתה בהפקותיה הקודמות. כך לדוגמה באחת מהמסיבות שערכה חילקה מנעולים לבחורות ומפתחות לבחורים, כאשר על הבחורים היה לגשת במהלך המסיבה לכל בחורה ולנסות ולפתוח את המנעול בעזרת המפתח שכל אחד מהם קיבל. מדובר בסיטואציה מגניבה שבהחלט עשויה לשבור את הקרח ולעזור לאלה שלא ממש יודעים איך לגשת ולהתחיל עם בחורה.

יחד עם זאת, חבל שג'רבי בוחרת להשתמש בקבוצה שאותה הקימה ממניעים אלטרואיסטים, לטובתה האישית וזאת על ידי הטעיית החברים בעמוד כאילו מדובר במסיבת היכרויות ייחודית. נכון, אף אחד שכנראה יגיע ביום שישי למסיבה לא באמת מאמין שהוא ייצא משם עם אהבת חיו, אבל עצם העובדה שאותם אנשים יבחרו ללכת למסיבת היכרויות ולשלם ממיטב כספם, ובפועל יגיעו לעוד "סתם" מסיבה, עשויה לאכזב אותם לא פחות.

ראו גם: מאינטרס חברתי לאינטרס מסחרי

בחורות שוות בין בחורים
בחורות שוות בין בחורים

*הבהרה: לקבוצת הפייסבוק "בחורים שווים בין חברות" בניהולן של תאיר ודנה אין קשר לקבוצה זו.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

הוספת תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים