דעת מיעוט: למה כולם אוהבים לשנוא את לפיד?

gingi_new

מאת: גינגי פרידמן, מנכ"ל ADMAN.

גינגי פרידמן
גינגי פרידמן

גילוי נאות. אינני נמנה עם תומכיו של לפיד ולא הצבעתי עבורו בבחירות האחרונות. כל מי שעוקב אחר התקשורת ובעיקר אחר השיח בפייסבוק יכול להתרשם שיאיר לפיד הפך לאיש השנוא ביותר והמושמץ ביותר בפוליטיקה הישראלית. הרבה יותר מהזוג המלכותי וזה בלבד הישג מפוקפק ביותר. מהתרשמות אישית, נראה לי שככל שמדובר בצעירים יותר, בורגנים יותר ו"טרנדיים" יותר הכעס והמשטמה ללפיד רבה יותר. בקיצור , זה מאוד IN להתנגד ללפיד.

אז איך הפך המאמי של המדינה לשד כל כך נורא? איך הפך מגיש הטלוויזיה האהוד ,בעל הטור הפופולרי ביותר במדינה והאיש שבא משום מקום וקיבל 19 מנדטים , בן לילה, למטרה נוחה ללעג ולשנאה בקרב רוב הציבור הישראלי? איך הופך אדם מקובל ואהוד לאדם דחוי כהרף עין? השאלה עשויה לעורר תמיהה בקרב כל חוקר שאיננו ישראלי. אנחנו הישראלים רגילים למהפכים האלה ולכן זה נראה לנו טבעי ביותר, הנטייה לרומם ולהמליך ומיד להוריד ולנתץ טבועה ב-DNA הישראלי/יהודי. עוד מימי משה רבנו.אנחנו מרוממים אנשים וממהרים לקפד את ראשם עם או בלי הצדקה, רק כיוון שהגיעו לפסגה. העם נתן והעם לקח.

אז, ברשותכם הבה נבחן את תופעת יאיר לפיד בעיניים של חוקר זר. הבחור סימפטי ומעורר אהדה מיידית, הוא מקרין חום אנושי, הוא לא תוקפני להכעיס, אינטליגנטי במידה, רהוט ונראה מצוין. בקיצור, החתן החלומי של כל אמא יהודייה. בטוריו הרבים בעיתון של המדינה הוא ידע לקלוע אל לב הקונסנזוס הלאומי ומעולם לא הביע דעה שנויה במחלוקת. כך זכו טוריו למקום של כבוד על כל מקרר ישראלי. כשרץ לכנסת, הוא ידע לזהות את המיאוס שהציבור הישראלי חש כלפי הפוליטיקאים הקטנים והקטנוניים שלנו והציב אלטרנטיבה אטרקטיבית. דווקא על רקע זה לא היתה כל הפתעה בהישגו הסוחף.

ואז, הוא נכנס למשרד האוצר והתחיל למלא את תפקידו ופתאום התגלה לנו יאיר לפיד האמתי. בשר ודם. גילינו להוותנו שהוא בעצם לא שונה מאתנו. מה זה לא שונה? הוא מאוד אנחנו. הוא יהיר, הוא חפיפניק, הוא לא יסודי, נוטה לשגות בנתונים כלכליים כמו שהוא שוגה באזכורים ההיסטוריים שלו, הוא לא תמיד דובר אמת ולא תמיד מקיים את הבטחותיו, הוא מסובב את עצמו בחברים וקרובים כי הוא יודע שרק עליהם הוא יכול לסמוך, הוא מהיר שליפה וכותב דברים בדף הפייסבוק שלו ללא מחשבה שניה, מה שמפיל אותו פעם אחר פעם לבורות מביכים. הוא שונא ביקורת ולכן אין לה מקום על דף הפייסבוק שלו. הוא מאמין בכוחו להשיג הכל ולהתגבר על כל מכשול. הוא בטוח שגם מי שמפקפק בו היום יבין את צדקתו/ראייתו/חוכמתו בעתיד לבוא.

מזכיר לכם מישהו? אם לא , תסתכלו בראי. ובדיוק בגלל זה אנחנו אוהבים לשנוא אותו כי אנחנו ציפינו למישהו שהוא לא אנחנו. כשאנחנו מרוממים מישהו אנחנו מצפים למישהו גדול מאתנו או בעצם גדול מהחיים. אם הוא כמונו ולא שונה מאתנו אז למה הוא שם ואנחנו פה?

הבהרה: אני מניח שיהיו רבים שישאלו, במידה רבה של צדק, מה הטור הזה עושה באתר של פרסומאים ואנשי קריאייטיב ? ובכן יש לזה רק סיבה אחת: על פי הערכתי 100% מהקוראים כאן נמנים עם מנאצי יאיר לפיד ואליהם , בעצם, מופנים דבריי.

הכותב הוא מנכ"ל ADMAN החברה למשאבי אנוש לענפי הפרסום, השיווק והתקשורת

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

8 תגובות לפוסט

8 תגובות

  1. יאיר לפיד מפשל ללא הפסקה, בצורה בוטה ויהירה. הוא לא מפגין חוכמה, מנהיגות, חזון או יושר. הוא הוליך שולל ציבור ענק שרצה לעשות שינוי אמיתי, וקיבל תחליף חסר תועלת לשטייניץ, שהוא לפחות אדם עם ידע ודעה, שני דברים שחסרים מאוד לשר האוצר שלנו. מה היתה השאלה?

  2. התשובה: כולנו מוכרחים למצוא אשם, אחד ששונאים. כל פעם הציבור מוצא מישהו אחר לשנוא. אין תקופה שהציבור לא שנאו (שינאה קולקטיבית=תסמונת העדר) מישהו. אם זה אריק שרון, אולמרט, ביבי, שרה נתניהו ועכשיו – לפיד קיבל את השינאה המנותבת. כולם שמחים לאידו, מצקצקים בלשונם – הלב שלי נחמץ שהשינאה והלעג כל כך עזים לאדם שמנסה. הרי עוד לא נולד האדם שישביע את רצון העם. ברגע שהיה מדובר שציפי ליבני אולי תהיה ראש הממשלה – כבר התחילו לחרחר שינאה כלפיה ולחפש דפקטים.

  3. סחתיין חביבי על הפוטושופ הכבד .אכן הפנמת ש ביקום הוירטואלי – וההפוך –

    גם מתהפכת המנטרה של כל המוסיף גורע לכל הגורע מוסיף .

    ד.א אם פני הדברים אכן כפי שמשתקפים מדבריך, ומה שנכון נכון, לפחות כבעל עסק

    לתקשורת תן כבוד לשר . מה זה " הבחור" ? חבר שלך ? ויותר מזה , תן כבוד

    לעצמך. על הרמה של הכתיבה נדסקס פעם אחרת ( :

  4. פשוט מאד, קוצרים את מה שזורעים.
    לפיד בנה עצמו על איפה הכסף, ברמיזה עבה לכיוון החרדים.
    מתברר שהוא אמנם קיצץ לחרדים אבל הכסף לא שם.

    ואז פתאום יש פגיעות במעמד הביניים וכל ההבטחות נמוגו.

    אז מה יש לנו?
    1. ליבוי שנאה (הוא לא יחיד אבל הוא טוב מכולם זה).
    2. יהירות.
    3. חוסר הקשבה גם כשהטעויות נראות לעין.
    4. חוסר רצינות בסיסית.

    מה אין לנו?
    1. שר אוצר.

  5. המאמר מעניין ויש בו הרבה אמת. רק נדמה לי שבעקיפין גם אתה נפלת לתחביב הלאומי של ביקורת לפוליטיקאים בכלל וליאיר לפיד בפרט והפיסקה השלילית שלך כלפיו מציירת אותו באור שלילי מידי לטעמי ולא תמיד מדויקת בלשון המעטה. יש הרבה מאד חיובי במה שהוא כבר השיג בתקופה כלכך קצרה בתפקידו והדרך כולה לפניו להדיג עוד ועוד. אני לא אכנס כאן לפרטים אבל באופו כללי להערכתי אין פוליטיקאי (קיים\מוכר) שהיה משיג יותר ממנו או מתפקד טוב ממנו בתפקיד שר האוצר תחת הנסיבות הקיימות. ועצוב שזה לא נחשב בעיני רבים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים