שיווק באינטרנט: כך תקדמו סרטוני יו טיוב לתוצאות הראשונות בחיפוש סרטונים בגוגל

biuds

מאמר אורח, מאת: דניאל זריהן, משווק אינטרנט ובעל אתר מדריכים בתחום.

כל מי שמוכר שירות או מוצר מסוים, רוצה נוכחות בולטת בגוגל, קרי החמישיה הראשונה או לפחות דף ראשון – כל מי שלא נמצא שם כמעט ולא קיים, בעולם התחרותי של מנועי החיפוש.

קידום ללא אתר אינטרנט – נהוג לחשוב שעל מנת שאנשים ימצאו אותנו או את העסק שלנו באינטרנט, אנו חייבים שיהיה לנו אתר. אך האמת היא שזה לא נכון ויש לא מעט נכסי אינטרנט חינמיים שאנחנו יכולים לנצל לטובתנו על מנת להיות מדורגים בעמוד הראשון של גוגל.

כמה דוגמאות לנכסים כאלו: פרופיל חברתי כלשהו (פייסבוק, גוגל+, טוויטר וכו'), בלוג חינמי, סרטון יוטיוב ועוד. לרוב מדובר באתרים סמכותיים מאד, שגוגל "אוהב" לפרגן להם בתוצאות ולכן נמצא אותם מדורגים במקומות הראשונים על מאות ואלפי שאילתות חיפוש שונות.

דניאל זריהן
דניאל זריהן

המאמר הנוכחי יתרכז באתר יוטיוב (Youtube), אחד האתרים הגדולים בעולם ומנוע החיפוש השני בגודלו, מיד לאחר גוגל (שגם רכשה אותו אי שם בשנת 2005). כתוצאה מהקשר המשפחתי בין האתרים, לגוגל יש אינטרס רב להציג תוצאות וידאו מיוטיוב במסגרת החיפוש הכללי, והאינטרס הזה עולה בקנה אחד עם האינטרס שלנו – בעלי עסקים, לקדם ולשווק את עצמו דרך יוטיוב, ולגמרי בחינם אך עם קצת השקעה.

השלבים לקידום סרטון ביוטיוב שיגיע לדף הראשון בגוגל במהירות

שלב 1: בדיקת התחרות: כמו בכל דבר בחיים, כדאי לבדוק טוב טוב עם מי אנחנו מתחרים, לפני שאנחנו קופצים למים. בגוגל, מספיק שיהיה שינוי של מילה או אפילו אות בכדי לראת שינוי משמעותי בתוצאות החיפוש. לכן, לפני שאנו מעלים סרטון ליוטיוב, עלינו לבחור בקפידה על איזה ביטוי/ביטויים אני רוצים למקד אותו.

מה שיפה באינטרנט, זה שכל התשובות כבר מונחות שם, ועלינו רק לדעת איך למצוא אותן. ברמה מעשית יותר, בשביל לבדוק האם יש כבר סרטונים שמדורגים על הביטוי הרלוונטי לסרטון שלי, פשוט נריץ חיפוש בגוגל ואז נבחר בטאב של ה"סרטונים".

לאחר שנעשה את זה, גוגל יציג לנו תוצאות וידאו בלבד, הן תוצאות מאתר יוטיוב והן מאתרים אחרים ברחבי הרשת. בשלב הזה מומלץ לסרוק היטב את הדף הראשון של התוצאות, ולנסות להבין עד כמה הסרטונים הספציפיים שמדורגים שם, אכן ממוקדים ספציפית לביטוי שחיפשתם. אינדיקציה טובה וזריזה לכך היא לראות האם הביטוי מופיע בכותרת של הסרטון. במידה והוא לא מופיע בכותרת של רוב הסרטונים, זאת התחלה טובה. השלב הבא יהיה להיכנס ל3-4 הסרטונים הראשונים ולראות עד כמה הם חזקים באמת: כמה צפיות יש להם? כמה לייקים, תגובות כו'? ככל שהמספר קטן יותר – כך יהיה לנו גם קל יותר להתחרות ולעקוף אותם בסופו של דבר.

בדיקה נוספת שיש לעשות היא – האם יש תוצאות וידאו בחיפוש הרגיל?
חיזרו לחיפוש הרגיל של גוגל, ותבדקו האם הוא משלב תוצאות וידאו בדף הראשון או השני. במידה וכן, זה סימן טוב כי לא בכל סוג של חיפוש גוגל משלב תוצאות וידאו, ואם הוא כבר עשה זאת יש לנו סיכוי גבוה מאד לעשות זאת גם כן ובצורה טובה יותר.

חשוב לדעת, כי יש ביטויים שמטבע הדברים מתאימים יותר לתוצאות של וידאו, להלן כמה דוגמאות: סקירות של מוצרים, מדריכים שונים (איך לעשות משהו – HOW TO), קליפים, מתכונים, ראיונות, ועוד.

בדיקת הכותרת בסרטונים
כלי שימושי נוסף, הוא הפרמטר intitle בגוגל, שמאפשר לנו לחפש עמודי אינטרנט לפי הכותרת שלהם. למה זה טוב? כי זה נותן לנו מושג די טוב האם העמוד מעוניין להתברג על ביטוי הספציפי או לא – סוג של הצהרת כוונות אם תרצו. אם נכניס מרכאות בחיפוש שלנו, נקבל את התוצאות המדויקות ביותר – כאלה שהמחרוזת שרשמנו תופיע בדיוק בצורה שרשמנו אותה, ללא תוספות ושינויים. לדוגמא:

שיווק באינטרנט לעסקים קטנים
שיווק באינטרנט לעסקים קטנים

אז מה יש פה בעצם?
פה אנחנו אומרים לגוגל: תראה לי רק תוצאות וידאו שבם יש בכותרת את המחרוזת המדויקת "שיווק באינטרנט לעסקים קטנים". ניתן לראות שגוגל מחזיר לנו 3 תוצאות בלבד – זאת אומרת אנחנו מתחרים ראש בראש רק עם עוד 3 סרטונים, מה שאומר שהתחרות פה נמוכה במיוחד – ועל פניו נראה שזה ביטוי סבבה להתמקד בו. למה רק על פניו? כי לפני כן, מומלץ לבדוק אם יש לביטוי הזה בכלל פוטנציאל כלשהו, כלומר האם אנשים מחפשים אותו. ניתן להשתמש בכלים כמו מתכנן מילות המפתח של גוגל (קליק) או Google Suggest (מנגנון ההשלמה של גוגל).

אם נחפש את האח הגדול של הביטוי הזה – "שיווק באינטרנט", נקבל תמונה שונה לחלוטין:

שיווק באינטרנט
שיווק באינטרנט

כלומר, אנחנו מתחרים פה עם 3530 סרטונים אחרים שיש להם את הביטוי בכותרת (בפועל, אנחנו מתחרים מול הרבה יותר) – זאת אומרת שאם בא לנו להיות בעמוד הראשון בגוגל בעוד יומיים, כדאי להתרחק מהביטוי הזה ולחפש אלטרנטיבה.

תהליך הקידום של הסרטון בפועל
קידום של סרטון יוטיוב, או כל דף אינטרנט לצורך העניין, למעשה מתחלק לשני דברים: האחד, תכונות העמוד עצמו והשני – פרמטרים חיצוניים כמו קישורים, שיתופים וכו'. כל אחד מהם זה עולם ומלואו ולא ארחיב עליהם במאמר הנוכחי.

אופטימיזציה לסרטון
בכל הנוגע לסרטונים ביוטיוב, יש לנו את השליטה על 3 אלמטים מרכזיים: כותרת הסרטון (שמופיעה גם בתוצאות החיפוש), תיאור הסרטון ותגיות. בואו נרחיב על כל אחד מהם:

1. הכותרת (Meta Title)
הכותרת של העמוד היא אחד המרכיבים שהיו ונשארו מהמשמעותיים ביותר, שעוזרים לגוגל להבין על מה העמוד הספציפי מדבר, ומשפיעים ישירות על הביצועים שלנו בתוצאות החיפוש.

כותרת טובה צריכה להכיל 3 דברים:

  • יש לכם 65 (המקסימום שגוגל מציגים בדרך כלל בתוצאות) תווים לנצל, עשו זאת בחכמה.
  • הביטוי המרכזי שעלו אתם מכוונים.
  • ניסוח שיווקי ומסקרן.

ברשותכם אמשיך עם הדוגמא של השיווק באינטרנט ואתן כמה דוגמאות לכותרות טובות:

  • "שיווק באינטרנט: 9 דברים שאתם חייבים לעשות כדי לעקוף את המתחרים"
  • "עושים שיווק באינטרנט? 7 דרכים לייצר תוכן שהקוראים שלכם ישמחו לשתף"
  • "מהן הטעויות הכי נפוצות של שיווק באינטרנט שמונעות ממכם להתקדם"

בנוסף, יש מקרים מסוימים שמומלץ להכניס מספר טלפון לכותרת. דוגמא? נניח ואתם תקועים בלי מצבר באיזשהו מקום, אין לכם מספר טלפון של גרר בשלוף ואתם מחפשים בגוגל. במקרה הזה – סביר להניח שאם מישהו ירשום את הטלפון שלו בתוצאות – הוא יהיה הראשון שתתקשרו אליו.

2. התיאור
תיאור הסרטון זה המקום שהרבה נוטים להזניח, בדרך כלל תראו שם לינק לאתר הרלוונטי (לא לשכוח קידומת //:https אחרת הקישור לא יהיה לחיץ…) אבל לא הרבה מלל.

אז מה כן מומלץ לעשות? קישור לאתר זה מבורך – ותמיד שיהיה בשורה הראשונה, על מנת שלא יהיה צורך לגלול וללחוץ "למידע נוסף" על מנת לראות את הקישור. דבר נוסף – יש לכם שטח די נדיב לכתיבה של טקסט (לא בדקתי כמה בדיוק אבל אפשר להכניס שם מעל 200 מילים בכיף) – נצלו זאת בחכמה! זה לא אומר שצריך להאביס את גוגל במילות מפתח מיותרות אבל כן לכתוב כמה משפטים על הסרטון ו/או על העסק שלכם ולנסות לשלב בצרוה אינטליגנטית וריאציות שונות של הביטוי המרכזי שלכם על מנת שאנשים יוכלו למצוא את הסרטון שלכם בכל מיני דרכים.

3. תגיות
עד היום לא ראיתי יותר מדי השפעה כתוצאה משימוש בתגיות ביוטיוב, אבל מה שכן מומלץ להכניס בהן זה את שמכם ו/או את שם העסק שלכם, התחום שרלוונטי לסרטון ונושא הסרטון עצמו. זה מסייע לחיפוש הפנימי של יוטיוב וזו דרך נוספת שאנשים יוכלו למצוא את הסרטון שלכם.

טיפ נוסף: תמונה מותאמת אישית

ידעתם שאתם יכולים לשלוט על תמונת התקציר של הסרטון שלכם ביוטיוב – שזו גם התמונה שמופיע בתוצאות החיפוש? איך עושים את זה? קודם כל, עליכם לאמת את חשבון היוטיוב שלכם (קליק), במידה ועדיין לא עשיתם זאת. לאחר מכן – אתם יכולים להיכנס לעריכה של סרטון קיים (או בשלב העלאה של סרטון חדש) ופשוט להעלות תמונה מותאמת אישית לסרטון. התמונה יכולה להכיל טקסט או כל מה שעולה על דעתכם בכדי לייצר תמונה מסקרנת שתגרום לאנשים ללחוץ דווקא על הסרטון שלכם. זה הזמן לגייס את כישורי הפוטושופ שלכם או לבקש טובה מחבר שיודע.

קישורים, יחסי ציבור ושאר ירקות
לאחר שהסרטון שלנו מוכן ומדוגם, מה שנשאר לנו כעת זה להפיץ אותו, לשכנע אנשים לקשר אליו ולמעשה לשווק אותו (כמעט) בכל צורה אפשרית. למה כמעט? כי יש כל מיני חאפרים שיבטיחו לכם אלפי צפיות לסרטון שלכם תוך כמה שעות או משהו בסגנון הזה – מומלץ להתרחק, מדובר בבוטים אוטומטיים שלא באמת תורמים לקידום הסרטון בשום צורה. השאיפה היא להשיג צפייה של אנשים אמיתיים בסרטון, ולעורר כמה שיותר אינטראקציה – לייקים, תגובות, שיתופים וכו'.

כמה דרכים לקידום הסרטון שלכם:

  • כבר בשלב צילום הסרטון, ובהנחה שהוא נתן ערך אמיתי לצופים – עודדו את הצופים בו לעשות לכם לייק, לשתף את הסרטון ברשתות החברתיות וגם להירשם לערוץ שלכם ביוטיוב. במידה ואתם מצולמים בסרטון, תוכלו פשוט להגיד את זה במהלך הוידאו. במידה ולא – ניתן לשלב את זה באמצעות הערות שיושתלו בסרטון עצמו.
  • פנו לאתרים בתחום שלכם והציעו להם להטמיע את הסרטון באתר שלהם, בתוספת של מלל קצר ומקורי. הם מקבלים מזה תוכן איכותי בחינם ואתם מקבלים פרסום בחינם. win win.
  • כדי לעודד את גוגל למצוא את הסרטון שלכם ולאנדקס (להוסיף לאינדקס) אותו מהר יותר, ניתן להשתמש באתרים כמו תפוז היט שנסרקים על ידי גוגל בתדירות גבוהה.
  • הפיצו את הסרטון בכל פרופילים שלכם ברשתות החברתיות ואף נסו לגייס חברים וקולגות שיצפו, יתנו לייק וישתפו – שיפרגנו לכם, מה יש?

הכי חשוב – תהנו מהתהליך! מקווה שהפוסט הזה לימד אתכם דברים חדשים. לאשמח לקבל תגובות, שאלות והערות על הפוסט ובכלל.

דניאל זריהן הינו משווק אינטרנט, עוסק בקידום אתרים ובצילום ובעל האתר דיזו המספק מדריכים על עולם הצילום והשיווק באינטרנט.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

1 תגובות לפוסט

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים