כך הרשת החברתית עובדת על המפרסמים: הונאת ה-get more likes של פייסבוק נחשפת

Facebook Fraud

מאמר אורחת מאת: יפעת גיא, בעלת חברת מרינגו.

סרטון שעלה לפני יומיים לערוץ היוטיוב Veritasium מציג את הכלי get more likes של פייסבוק באור מאד שנוי במחלוקת. על פי הסרטון, איכותם של אוהדים שגויסו באמצעות כלי זה לא עולה על איכות לייקים קנויים מהסוג המושמץ. אלה שקונים בקילו, מגיעים בבת אחת ומקורם באלוהים יודע איפה.

בבדיקה מקיפה, שאת פרטיה תוכלו לראות בסרטון, מוצג הדימיון המדהים בין אוהדים שנקנו מחוות לייקים מפוקפקות לאלה שגויסו באמצעות get more likes, כשהמכנה המשותף ביניהם: הם אוהדים עשרות או מאות דפים, מקורם במדינות מתפתחות (בהיעדר פילוח) ומורידים את מדד מעורבות הגולשים בעמוד לריצפה. גם בקמפיינים בהם נעשה פילוח איזורי נראה כי איכות האוהדים דומה.

את הסיבה המדהימה לתופעה הזו תוכלו לראות בסרטון. על הנזק ומה אפשר לעשות תוכלו לקרוא מיד אחריו.

הנזק בגיוס אוהדים מסוג זה הוא בתפוצה של הפוסטים שמפורסמים על ידי הדף. בגלל חוסר הרלוונטיות של האוהדים שגויסו, והיעדר המעורבות שלהם, כמות החשיפות של הפוסטים צונחת אימים. ומה עושים כשאין חשיפות לפוסט? כמובן – Boost. כך יצא ששילמנו על גיוס האוהדים, ושילמנו שוב על מנת להגיע אליהם.

אז מה אפשר לעשות?
• פילוח מדויק המבוסס על מיקום גאוגרפי מדויק ומצומצם ככל שניתן.

• דפים אחרים שהקהל אוהב – כלי פילוח פופולרי מאד, ולכאורה פרקטי. פשוט מזינים את דף המתחרה המוביל של המותג ולכאורה זוכים בקהל הנכון. אולם כאן שווה להשקיע בבחינה מעמיקה של העמוד עליו אנחנו משעינים את הקמפיין שלנו. מומלץ לבדוק האם העמוד נהנה מאינגייג'מנט שנראה הגיוני לכמות האוהדים שלו. לעיתים עדיף לבחור עמוד עם מספר אוהדים קטן ומדד מעורבות גבוה מאשר עמוד עם כמות אסטרונומית של אוהדים ומדד מעורבות נמוך.

קראו גם: יוצרי התוכן העצמאי ברשת – פייסבוק כופה עלינו לקדם תכנים בתשלום

• פעילויות גולשים – תחרויות ופעילויות גולשים שנבנות בחכמה, משרתות את צמיחת העמוד באוהדים איכותיים באופן המיטבי ביותר. לדוגמא: העליתם תחרות שהפרס בה הוא המוצר אותו אתם מוכרים? זכיתם בקהל שבאמת מתעניין במוצר שלכם, מה שמצמצם את האוהדים שגייסתם לקהל לקוחות פוטנציאליים איכותיים שיכול בסופו של דבר להביא למכירה – הסיבה שבגללה כולנו כאן בעצם.

• עוד מילה על פעילויות גולשים: לפני מספר חודשים שינתה פייסבוק את המדיניות באשר לקיום תחרויות גולשים על הטיימליין. עד אז לא היה ניתן לקיים תחרויות על גבי הדף עצמו, וחלה החובה לרכוש אפליקציה ייעודית למטרה זו. לכאורה צעד שבא לטובת העמודים, אולם כשגולש משתתף בתחרות ומעלה פוסט על הטיימליין של עמוד אוהדים, פעולה זו זוכה לויראליות נמוכה בהרבה מאלה שמייצרות אפליקציות הפייסבוק הייעודיות, מה שמאלץ את מנהל העמוד להשקיע תקציב גבוה יותר בפרסום בפייסבוק על מנת להגיע לצמיחה המבוקשת. (והנה לכם המניע לשינוי החוקים והמרוויח האמיתי מהם). מסקנה: השימוש באפליקציות פייסבוק לפעילות גולשים מניב צמיחה ויראלית גבוהה יותר.

• יחסי ציבור אונליין – אין ברירה. על מנת להגיע לכמות אוהדים שמכילה את קהל הקונים האמיתי של המותג צריך להשקיע ביחסי ציבור אונליין. ככל שהקרייטיב שלכם מוצלח יותר, ומנוע היח"צ שלכם משומן יותר, תזכו לסיקורים במדיות מרכזיות יותר, שאף לייק מזויף לא קורא.

הכותבת היא הבעלים של מרינגו – סוכנות למדיה חברתית, ומרינגו אפגרייד – ליין אפליקציות לעמודי אוהדים, ופיתוח אפליקציות לפייסבוק.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

2 תגובות לפוסט

2 תגובות

  1. לגבי האפליקציות- בזבוז כסף לקנות אותם והיה נחמד אם הייתי מוסיפה גילוי נאות.
    "חברת מרינגו מוכרת פלטפומרות לתחרויות ולכן אני משנה את הנתונים לטובתי"

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים