האם פייסבוק באמת עובדת על כולנו? כך תמקסמו את הפרסום ברשת החברתית

עומר בר
עומר בר
עומר בר
עומר בר

מאמר אורח מאת: עומר בר, יזם אינטרנט ומרצה בתחום השיווק וחווית המשתמש. בר שותף בחברות הסטארטאפ WorkerWise ו-Eventsround.me.

קודם כל אני אגלה לכם את הסוף של המאמר הזה ואספר לכם שלא, אבל למה אני כל כך בטוח בעצמי שאני יכול לצאת בהכרזה הזאת? בשנה האחרונה ניהלתי תקציבים בפייסבוק בעשרות אלפי שקלים, וכמו כל מפרסם בתחילת הדרך – הכסף התבזבז ולא באמת קיבלתי החזר על ההשקעה. נכון, הכלי הזה רחוק מלהיות מושלם. אבל זה לא הפריע לעשרה מיזמים שונים שעסקתי בהם בשנה האחרונה להמריא – בעיקר בעקבות פרסום בפייסבוק.

אז למה אנחנו סובלים מכל הבעיות הללו?

1. בנובמבר 2012 התחלנו כולנו להרגיש איך פייסבוק חותכת ללא רחמים את החשיפה האורגנית של הפוסטים שלנו. מחשיפה של פוסט ל 60-90% מקהל עוקבי העמוד – האחוזים היום עומדים על 10-20%, במקרה הטוב. זה אומר דבר אחד, אם נרצה או לא אנחנו חייבים להשתמש בכלי הפרסום הממומן בכדי לקדם את הפוסטים שלנו לקהל העוקבים האורגני.

2. כצעד משלים פייסבוק החלו לפתח את מערכת הפרסום בקצב מטורף. למעשה זה אורגניזם חי שמתפתח ומשתנה כל יום. לכן הוא לא חף מבאגים ובעיות, סטטיסטיקות שגוייות ומספרים בעייתים, לרוב זה נפתר לאחר מספר שעות ומסתדר מעצמו. לפעמים אנחנו צריכים להתייחס לנתונים בערבון מוגבל ושים את היד על הדופק. כמו שעשינו לפני הסטטיסטיקות השתלטו על עולמנו.

3. לבעיות שאנחנו סובלים מהם כיום יש לרוב פתרונות צד שלישי ואפשר להטמיע או להפעיל פתרונות אלו לצד מערכת הפרסום. אורך חיי המוצרים הללו הוא לרוב קצר כי בשלב מסויים פייסבוק יוצרת בעצמה כלים דומים ומשלבת אותם באופן אינטגרלי במערכת הפרסום.

4. לפייסבוק יש אינטרס אחד, שתוציאו כמה שיותר כסף על פרסום בתשלום. הדרך שבה הם גורמים לזה לקרות היא על ידי זה שהם מוודאים שאתם מקבלים החזר על ההשקעה, אחרת אתם לא תמשיכו לפרסם. זה הסכם לא כתוב ביננו לבינם, אם הם יפשלו לאורך זמן – אנחנו פשוט לא נהיה שם!

אז מה צריכים לעשות כדי לא לבזבז את הכסף שלכם על פרסום ללא תוצאות:

1. פייסבוק מנסים לחסוך לנו כסף – ועל הדרך הם עושים לנו נזק. למה? כי אנחנו לרוב מגדירים את המודעות שיבצעו אופטימיזציה אוטומטית ולכן המודעות נחשפות לאנשים שיותר זול לפרסם מהם בתור קהל היעד שהגדרנו. אם אנחנו רוצים איכות נצטרך לשלם וכנראה לעבוד יותר קשה.

2. כולנו רוצים להגיע לקהל היעד האיכותי ביותר, אבל אנחנו לא יוצרים פילוח ממוקד מספיק. לכן בהעדפה בין איכות לכמות מערכת הפרסום תמיד תבחר בכמות ולאיכותיים יהיה יותר קשה ויקר להגיע.

3. שמור על הערך של הלייק. עם הגדילה בפרסום הממומן כך עלתה כמות הלייקים לעמוד, אבל ירדה המעורבות של כל אחד מהאנשים בעמוד שלנו. אנחנו לא חייבים ליפול למלכודת של יותר לייקים זה יותר טוב. אפשר לנהל עמוד עם מאות או אלפים בודדים של אנשים ועדיין להגיע לתוצאות מצויינות.

4. לנהל קמפיינים זה מקצוע, ידע, הבנה ונסיון הם תנאים בסיסיים להצלחה. אי אפשר לצפות להגיע לתוצאות יוצאות דופן בלי אותם תנאים. גם בלי להכיר את העדכון והשיפור האחרון, מי שמבין את העקרונות הבסיסיים ומצליח להבין את ההגיון שמאחורי כל מרכיב במערכת הפרסום של פייסבוק – יוכל לפרוץ את הגבולות ולקבל החזר מצויין על ההשקעה שלו.

5. למה לא לשבור את הכללים ? לא חייבים לבצע פעולות שהחוקיות שלהן בספק, אבל בהחלט לא חייבים ללכת אחרי המוסכמות. אחרי הכל זה מה שהופך פרסום לפרסום מוצלח.

קראו גם: כך הרשת החברתית עובדת על המפרסמים

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

הוספת תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים