אל תספידו את פינטרסט: כך רשתות הענק הבינלאומיות משתמשות בפינטרסט להגדלת המכירות

IMG_7238
יונית צוק, צילום: שרון לנגר
יונית צוק, צילום: שרון לנגר

מאמר אורחת מאת: יונית צוק, מומחית לשיווק באמצעות תוכן אינטרנטי ובלוגים.

פינטרסט הינה רשת חברתית מבוסס על וויז'ואל. לחיצה על הויז'ואל מקשרת לאתר החברה, לבלוגים, לחנויות און ליין ולעמודי תוכן נוספים בהם הויז'ואלים נמצאים מלכתחילה. לפני מספר חודשים נערך כנס בארה"ב אודות שיווק במדיה חברתית, אחת ההרצאות כללה פאנל של מנהלי המדיה החברתית של הרשת הקמעונית טארגט ורשת המזון Whole Foods Market, והם תיארו את פעילותם בפינטרסט, נתנו טיפים וסיכמו בהצגת השפעת נוכחות המותג בפינטרסט על לקוחותיו ועל המותג.

מעניין לראות את השימושים השונים של שני המותגים ברשת החברתית, פינטרסט, מכיוון וטרגט הינה רשת שמוכרת און ליין באמצעות אתר האינטרנט שלה, דבר שהשפיע ישירות על המכירות לעומת הול פודס מארקט שאינם מוכרים און ליין באמצעות האתר שלהם, ולכן הם משתמשים בפינטרסט כמקום לאהדת המותג, מקום של השראה והרחבה למה שאנשים חושבים על המותג.

מדוע החלטת לשווק באמצעות הפינטרסט?
טרגט: "אנחנו מסתכלים על פינטרסט כמקום להגביר את האהבה של הלקוחות שלנו למותג, ואנחנו רוצים לתת השראה לטובת רכישה בחנויות שלנו. אנחנו עושים את אהדת הרכישה על ידי אהבת המוצר ועל ידי מתן השראה כיצד אפשר להשתמש במוצרים שלנו בחיי היום יום עם הרבה סטייל ויופי. וזאת הפלטפורמה המושלמת לעשות את זה. בתוכן של הנעיצות אנחנו כותבים מלל שכולל מחיר וזה עוזר לניסיון הרכישה כי אם המחירים גלויים והכל שקוף ללקוח, הם יודעים ומרגישים שהם חלק מהתהליך. זה נותן השראה לעוד יותר רכישה כי הם כבר מודעים למחירים ומקבלים את זה, זה לא מהווה מחסום."

הול פודס מארקט: "אין לנו חנות און ליין ולכן רוב התמונות בפינטרסט שלנו מקושרות למתכונים שזה רוב התוכן שאנשים נועצים מהאתר שלנו. הרעיון היה פשוט לתת לאנשים תוכן עם ערך שהם מחפשים כי הם רוצים להכין משהו מדהים. אנחנו מייצרים שיח, אנחנו מביאים את המותג שלנו לחזון שאליו אנחנו רוצים שהלקוח ידמיין אותנו בעיני רוחו באמצעות הפינטרסט, הויז'ואלים והתוכן שאנחנו מייצרים בעמוד שלנו. האסטרטגיה שלנו בפינטרסט לקוחה מהחיים עצמם, ואנחנו יוצרים קהילה ולכן השיח על הול פודס הוא חיובי ומעורר השראת רכישה גם בחנויות שלנו. הבנו מהתמונות שנעצנו שיש לפינטרסט כח עצום להביא טראפיק לאתר של הול פודס, ולכן אנחנו ממשיכים עם אסטרטגית הנעיצות בפינטרסט. כך גילינו שיש לנו יכולת בפינטרסט לספר סיפורים שלא יכלנו לעשות באמצעות האתר".

תיקיות שכדאי ללמוד מהן:
טיפ מספר 1: טרגט פתחו תיקיה בשם "דברים שאתם אוהבים". תיקיה זו כוללת את המוצרים שעל פי סטטיסטיקות מהאתר של טארגט, הננעצים ביותר על ידי הלקוחות של טרגט.

Pins You Love
Pins You Love

מנהלת המדיה חברתית של טרגט הסבירה: "כשבנינו את עמוד הפינטסרט שלנו בנינו אותו במטרה לתת השראה, וככזה חשבנו שצילומי מוצרים (פאקשוט) לא יהיו דברים שיתאימו לפינטרסט ולמה שאנשים בד"כ נועצים, ולכן חשבנו על הרבה נעיצות של מסיבות, והשראה, התמקדנו על מה שהמותג מדבר עליו, על המסרים שלו ופחות על המוצרים הספציפיים של המותג. שמנו לב לשינוי אצל הלקוחות שלנו שהם נעצו בעצמם מתוך אתר טארגט את תמונות הפאקשוט של המוצרים שאהבו. החלטנו לייצר תיקיה נפרדת לאותן תמונות המוצרים, ובאופן מפתיע זאת תיקיה מאוד מוצלחת".

טיפ מספר 2: תיקייה עונתית: התיקיה "Love is all you need" נפתחה לקראת הוולנטיינס. התיקיה נפתחה במטרה להתאים את ההשראות והמוצרים למה שהלקוחות מחפשים באותו זמן, לרעיונות למתנות לולנטיין או מה לעשות לארוחת ערב, כל מה שקשור לאותו חג. תיקיות עונתיות עושות נפלא לטראפיק של המותג.

כדאי לשים לב לשילוב בתיקיה של מוצרים של טארגט כמו כריות אבל יש שם הרבה מעבר, יש הדרכות, יש מוצרים שקשורים לקטלוג אחר כמו קטלוג החתונות, יש מתכונים, יש שם שיתופי פעולה שעשינו עם אחרים ולכן התוכן שקשור בתיקיה הוא מעורבב מכול טוב ולכן הטראפיק לשם הוא מטורף.
ההמלצה היא מאוד פשוטה לביצוע: לערבב את המוצרים בתכנים נוספים ולחשוב מה הלקוחות שלנו אוהבים ומחפשים בפינטרסט, בכדי לתת להם את המענה המתאים.

Love is All You Need
Love is All You Need

טיפ מספר 3: תיקיות שמשרות אוירה ומדברות על ערכי המותג: Whole foods market בנתה תיקית "Super HOT Kitchens". התיקיה כוללת תמונות ולינקים למטבחים מדהימים. זאת אחת התיקיות המוצלחות של המותג. הרעיון מאחורי תיקית המטבחים הוא לקשר את המותג באמצעות תיקיות נושא שקשורות למותג. לקוחות הול פודס מארקט קונים אוכל מצוין והולכים למטבח ולכן זה מאוד הגיוני שהאוכל מתקשר למטבחים יפים, וכשמסתכלים בפינטסרט ראינו שאנשים נועצים תמונות של מטבחים מופלאים, שמדברים באותה שפה והשראה של הול פודס מארקט. הרעיון הוא לקשר את התחושה של הוואו בחנות לתחושת הוואו שהלקוחות רואים את תמונות המטבחים. אנחנו לא משתמשים בתיקיה הזאת כדי לדבר על המוצרים שלכם אלא אתם נותנים תוכן עם ערך שהקהל שלנו מחפש.

Super HOT Kitchens
Super HOT Kitchens

טיפ מספר 4: "תיקית טיולים" – התיקיה נבנתה בעקבות חודש איטליה שערכנו ברשת. בתיקיה שילבנו תמונות של מוצרי אוכל איטלקי ותכנים נוספים כמו מקומות לטייל, נופים, טיפים אודות איטליה, היסטוריה.

פינטרסט היתה המקום המושלם בשבילנו לשלב את חוד שאיטליה עם השראה ענקית לטיול. לא יכלנו לתת את זה באמצעות הסניפים של הרשת, ולכן נתתנו את ההשראה החו"לית באמצעות הפינטסרט. גילינו שבפינטרסט אנשים מאוד מחפשים כל מה שקשור לתרבות, לטיולים, לנופים ולכן זה הביא הרבה לקוחות שצפו בתיקיות האלו. אנשים הגיבו טוב לתיקיות האלה, מה שיצר להם חשק לקנות אוכל איטלקי טוב, אותו מצאו אצלנו ברשת.

אילו המלצות יש לכם למותגים שרוצים להתחיל לשווק באמצעות פינטרסט?
טרגט: "כל כך הרבה דברים, באופן בסיסי לבדוק מה הנתונים של האתר מראים לכם, אני מודדת מי נועץ מתי ומה, אם אנחנו רואים שמשהו עובד טוב אנחנו מעצימים את זה, אנחנו יכולים לראות באופן חי מה עובד טוב, ואנחנו מחקים את זה שוב. אנחנו מנתחים מה ההשפעות שלנו, וגם לא לפחד לקחת סיכון".

הול פודס מארקט: "אני ממליץ לא לפחד לקחת סיכונים, אנחנו כל הזמן שואלים מה אנחנו מקבלים מהזמן הזה ברשתות החברתיות, קשה לנו לפעמים להביא תשובות אנליטיות אבל זה כן מביא טראפיק לאתר, זה גם הרשת הכי גדולה של ויז'ואל זה מביא המון נתונים על קהל היעד שלנו, למי שמנסה למקסם את הקהילה, זה מאוד מלמד על מה אנשים מדברים, מה מעניין אנשים, יש נוכחות מאוד גדולה של כולם בפינטרסט ופה אפשר להבין מה הצרכים של הקהילה שלכם, מה יכול להשפיע על התוכן שאתם מייצרים ואיך אתם מייצרים את התוכן בצורה שתביא את הכי הרבה ערך."

קראו גם:
בלוגים כפלטפורמת שיווק לעסקים

יונית צוק הבלוגריסטית, יועצת לעסקים אודות שיווק באמצעות תוכן באינטרנט, בלוגים, פינטרסט וממשקי משתמש שמעבירים את מסרי המותג ללב הלקוח. מעבירה סדנאות וקורסים אודות בלוגים ופינטרסט. ניתן לקרא מאמרים דומים באתר של הבלוגריסטית.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

הוספת תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים