8 שנות ניסיון ו-8 תובנות על שיווק בפייסבוק, בדיגיטל ובכלל שמוכיחות את עצמן בשטח פעם אחר פעם

שי עגיב
שי עגיב
שי עגיב
שי עגיב

מאמר אורח מאת: שי עגיב, בעלים ושותף של סוכנות נטו נט לשיווק עסקים בפייסבוק.

1 – אל תדפקו את הלקוחות!
זה אולי נשמע בנאלי ואפילו מוזר אבל זו מציאות קיימת שכולנו נתקלים בה, היא נוצרת בד"כ כשמפרסמים חושבים יותר מידי על מכירות ושיווק ופחות מידי על הצרכן הסופי, כולנו מכירים את שיטות השיווק שבהן ת`כלס מאלצים אותנו לעשות משהו שאנחנו לא באמת רוצים ומצמידים אותנו לקיר, בסוף אנחנו מרגישים מרומים (דמי אחזקה כשלא צריך, עמלות וקנסות, מדיניות בלתי הוגנת, שיווק-יתר לדברים שאנחנו לא רוצים במבצעים ועוד ועוד). התרגלנו לעשרות שנים של נורמה צרכנית כזו אבל בסוף, מתישהו זה חוזר כמו בומרנג לעסק ובמיוחד היום בעידן הפייסבוק כשהכל פתוח וניתן לשמוע את קולו של הצרכן למרחקים גדולים (וכבר ראינו משברי תדמית שמתחילים בפוסט קטן בדף סטטוסים מצייצים למשל).

ובפייסבוק? פעילות שוטפת בפייסבוק מאפשרת במה בלתי מוגבלת להעניק ללקוחות, למתעניינים ולקהל חדש שרלוונטי אליכם את החוויה הטובה ביותר כך שהערך, התדמית והמוניטין שלכם יהפכו למשהו ויראלי שאנשים ירצו לספר ולשתף אותו הלאה, או במילים פשוטות – תעשו טוב בצורה חכמה ויצירתית בפייסבוק, והטוב הזה יעבור הלאה ויחזור אליכם בעוצמה גדולה יותר.

2 – שירות לקוחות = זהב, ויכול להפוך לשיווק טהור ואיכותי.
גם במקרה זה, בגלל נורמות ושיטות מיושנות עסקים לא משקיעים בשירות לקוחות מתוך מחשבה שזה לא כלכלי או חשוב. פעם אחר פעם מחקרים מוכיחים שהסיבה הראשונה והעיקרית בגללה לקוחות נוטשים היא בעיקר יחס או שירות (ולא מחיר כפי שנהוג לחשוב), כולנו יודעים שההשקעה בלקוח חוזר קלה ונמוכה משמעותית מהשקעה בגיוס לקוחות חדשים ואם זה באמת ברור שהשיווק הכי טוב הוא שיווק מפה לאוזן אז החשיבות של שירות לקוחות כדי להעצים זאת צריכה להיות גבוהה.

8 תובנות שיווק בפייסבוק ובדיגיטל בכלל שמוכיחות את עצמן בשטח פעם אחר פעם
8 תובנות שיווק בפייסבוק ובדיגיטל בכלל שמוכיחות את עצמן בשטח פעם אחר פעם

3 – השקעה בפעולות מוניטין, מיתוג ותדמית, תוכן וחשיפה מחזירות את ההשקעה לטווח הרחוק בענק!
בעלי עסקים קטנים ובינוניים כמעט תמיד יתלוננו שתדמית וחשיפה זה נחמד לחברות גדולות ומותגי על כמו קוקה קולה ואפל אבל..אנחנו? אנחנו צריכים לראות את ההחזר על ההשקעה של אתמול כבר היום וככה לעשות גם מחר. אז תראו, מצד אחד ברור שלאף אחד אין כסף מיותר ותקציבים מנופחים אבל מצד שני הגישה של "לסגור את היומית" או החודשית בקופה משאיר את העסק במתח תמידי של רדיפה אחרי הכנסות, לכן חשוב מאוד לאזן בניהם – כי היתרונות של ביצוע פעולות ה"מסביב" שאינן מכירות נטו כמו תדמית, יצירת תוכן והגדלת החשיפה או ההשקעה במיתוג וגרפיקה מבודלת (מבודלת – מלשון בידול – שיוצרת הבדל ברור בין איך שאתם נראים לאיך שהמתחרים) כל אלו הם פעולות שיעזרו לכם במכירות, אבל לטווח הארוך ולא תמיד הקצר והמיידי.

ופייסבוק? – בפייסבוק זה כמו כדור שלג – אתם צוברים אוהדים (לייקים) על הדף שלכם ואתם נשארים איתם אח"כ בקשר! בשונה למשל מפלאיירים, פרסום בעיתון, רדיו או טלויזיה או שילוט חוצות או אפילו באנרים ב-Ynet – בכל הדוגמאות הללו – כשנגמר בהתקציב של הקמפיין שלכם – מה שהצלחתם למכור שלכם ומה שלא אבוד, בפייסבוק יש לכם כלים להמשיך לפרסם להם, להרחיב את קהל האוהדים שלכם ויצור איתו תקשורת על בסיס קבוע ואיכותי ולכן ככל שישימו לב אליכם אנשים שאתם מעניינים אותם, ככה זה יתורגם למכירות וצמיחה.

4 –גם אם העסק שלך מדהים, תמיד צא מנקודת הנחה שאתה לא מעניין, לא רוצים לעשות מה שאתה מבקש ואין לנו זמן בשבילך, עכשיו תתמודד.
זה פשוט כורח המציאות, בני האדם הופכים היפראקטיביים יותר ככל שהטכנולוגיה המודרנית מציעה להם הסחות דעת זמינות ונגישות, לכן בכל פרסום ותוכן בכל צורה ופלטפורמה צריך להיות מתוחכם (או פשוט) יותר כדי להשיג תוצאה טובה.

בפייסבוק – מזמן לא מדובר רק בהעלאת סטטוס לדף אלה באסטרטגיה שיווקית שעושה שימוש בכלים ודרכים מקצועיות לייצור תקשורת שוטפת מדליקה וייחודית עם קהל יעד רלוונטי לעסק שלכם, וב-2014 כדי למנף זאת ביצירתיות ולא להיות "עוד עסק משעמם בפייסבוק" עליכם לתת ערך מוסף יוצא דופן ורלוונטי עבור הגולשים הללו כדי שהם יזכרו אתכם, יקנו מכם ויהיו שגרירים שלכם!.

5 – כל פעולה שנועדה להפעיל גולשים ברשת חייבת להתבסס על רגש מסויים כי לאף אחד אין זמן להתעסק עם הרציונל, והיגיון זה מההזה משעמם..
אל תדברו אל המח הוא עסוק מידי לשים לב לדברים אחרים כמו שבסעיף 4 הקודם, דברו אל הלב כי אם תצליחו לתפוס אותו הוא שלכם.

6 – שליטה על הצד הטכני חשובה מאוד, אבל יצירתיות חשובה יותר והכרחית להצלחה!
רעיונות גרנדיאוזים שלא ניתן לממש לא שווים כלום עם כל הכבוד ליצירתיות מתפרצת ומצד שני שליטה טכנית חזקה על כל תפעול הפייסבוק והפרסום בו אבל לשים מודעות בנאליות ומשעממות גם לא יתרומו הרבה, החוכמה היא למצוא את השילוב המושלם בין רעיון קריאטיבי שפוגע בול בפוני, שרלוונטי מאוד למטרה שלשמה אנו מכינים אותו יחד עם שימוש מושכל בכלי השיווק המתקדמים והטכניקות לפרסום נותן את הנוסחא המנצחת!

7 – צור הזדהות כדי ליצור מכירה, אל תיצור מכירה כדי ליצור הזדהות.
רוצים לסחוף את האוהדים שלכם, את הקהל שמבקר בחנות או מגיע לאירוע או למה שזה לא יהיה שדרכו אתם מנסים ליצור מכירות? צרו הזדהות איתכם, תחשבו על הדברים המשותפים לכל קבוצת האנשים שרלוונטית אליכם ואם אתם חלק ממנה מה היה גורם לכם להיות מעורבים בשיחה, מה היה גורם לכם כן להירשם לדיוור או לעשות שיתוף בפייסבוק או לספר עליו למשפחה בארוחת שישי.

אל תצרו מכירה כדי ליצור הזדהות – הכוונה היא שהרגשה טובה צריכה להיות קשורה לסיפור שמאחורי המוצר או השירות (ולא רק מחווית הרכישה או השימוש במוצרשירות כפי שנהוג לחשוב), אנשים מונעים ע"י רגש ולא היגיון (סעיף 5) בנו סיפור, פעילות מדליקה, אירוע, תוכן באתר או ניוזלטר בנושא אקטואלי שמדבר לצד הזה ורלוונטי לעולם התוכן שלכם.

8 – לכל עסק יש את הקול היחודי שלו שאותו עליו להשמיע ולהציג בצורה שונה ויצירתית
לכל פנצ`ריה או חנות של הכל בדולר או תחנת דלק (ואני יכול להמשיך עם אינסוף סוגי עסקים וזה כולל את כולם) יש את הסיפור שלה, גם אם אתם פשוט זולים יותר או ממוקמים באזור סואן או שיש לכם את קהל הלקוחות שלכם וזהו זה אף פעם לא נגמר בזה. לבנות בידול תדמיתי וסיפור מקורי לעסק זו אומנות בפני עצמה והיא זו שיוצרת את השוני בניכם לכל השאר, אפשר לבנות עליה קמפיינים שלמים וליצור נאמנות לקוחות חזקה רק בזכותה, היא יכולה להתבסס רק על סיפור ההקמה שלכם או יכולה להיות דינאמית ולהמציא את עצמה מחדש בכל שבוע, מצאו את אותו קול פנימי וסיפור ייחודי שלכם ותראו את ההבדל כשתציגו אותו כחלק מהערכים המוצרים והשירותים שלכם.

שי עגיב הוא בעלים ושותף של סוכנות נטו נט לשיווק עסקים בפייסבוק.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

הוספת תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים