כך תמדדו תוצאות באמצעות מערכת לשיווק אלקטרוני

אסף שטרן
אסף שטרן

מאת: אסף שטרן, מנכ"ל קומסטאר מערכות (קליק לאתר).

אסף שטרן
אסף שטרן

מערכת לשיווק אלקטרוני הינה מערכת בעלת אופציות רבות לשיווק באינטרנט ולהגדלת מאגר הלקוחות. באמצעות מספר כלים פשוטים ניתן לבדוק בצורה סטטיסטית האם השיווק אכן עובד, מה יותר עובד? במה הלקוחות יותר מתעניינים? מה יותר מושך את העין? ומה גורם ללקוחות לברוח. אז איך עושים זאת נכון?

אחוזי פתיחה וכמות הסרות
עבור כל הודעה שנשלחת באמצעות מערכת דיוור ניתן לבדוק את אחוזי הפתיחה, כמה אחוז הודעות נכשלו, כמה שלחו מייל לחבר וכמה הסירו את עצמם. כלי ההסרה הינו אחד הכלים המרתקים במיוחד. כידוע, מערכת דיוור מאפשרת לכל נמען שבוחר להסיר עצמו לרשום את סיבת ההסרה או הודעה אחרת לשולח. זה לא סוד שאחד הכלים הטובים ביותר להגדלת העסק היא קבלת משוב ופעולה בהתאם.

אולם החלק המעניין באמת הוא המסקנות שאפשר להסיק על רשימת התפוצה, ועליי – כמדוור ובעל עסק. הנמען הישראלי הוא "נמען – אינסטנט" – הוא ממהר יותר ומנומס פחות, רוצה יותר אך נותן פחות. המסיר-עצמו-הישראלי לרוב לא יטרח לרשום תגובת הסרה כלל, אך התגובות המעטות שכן תקבלו יוכלו ללמד אתכם המון – רשימה איכותית תתאפיין בעצות – הרי אין חכם מהלקוח הישראלי שיודע הכל, או בתלונה עדינה כמו "יותר מדיי מיילים" או "לא מתעניין יותר בתחום". ההודעות האישיות לרוב ילוו באחוזי צפייה גבוהים, גם אם התחלופה גבוהה יחסית.

רשימה פחות איכותית מאופיינת פעמים רבות ב"גלי" עזיבה, והודעות בוטות מעט יותר. אין צורך להיבהל – המערכת תחסום את אותם משתמשים, תגן עליכם מטעויות, ואתם תוכלו ליהנות מרשימה מצומצמת ואיכותית יותר מבלי לשלם יותר.

קראו גם
>> איך מערכת דיוור יכולה להפוך עסק קטן לרווחי

תזמון – רבים שואלים "מתי הזמן הנכון לשלוח מיילים? בבוקר? בצהריים?
רובנו מגיעים בבוקר לעבודה ומתחילים מיד להשלים משימות ולעבוד במרץ, ולקראת שעות הצהריים סף הריכוז יורד ואנו מתחילים "לגלוש" ופותחים את המייל. לכן, שעת צהריים יכולה להיות זמן מתאים לשליחת מיילים.

כותרת שעושה את ההבדל
כותרת שעושה את ההבדל

אך כמובן כל מקרה לגופו, ומיילים מסוימים מומלץ דווקא לשלוח בתזמון שונה, לדוגמא אם שולחים ללקוחות ניוזלטר עם עצות לדיאטה עדיף לשלוח אותו ביום ראשון בבוקר כך שהמייל הראשון שיראו בתחילת השבוע בדיוק כאשר החליטו להתחיל בדיאטה יהיה המייל שלכם.

מייל בנושא חופשה זוגית כדאי לשלוח לקראת סוף השבוע כאשר אנשים כבר מותשים מכל השבוע ורק רוצים לצאת לחופש, וכן הלאה. תזמון השליחה חשוב מאד ומשפיע לאין שיעור על אחוזי הפתיחה של ההודעות. אין דומה הודעה שנשלחה בזמן לא מתאים להודעה שהגיע ללקוחות "בול בזמן".

כותרת כותרת כותרת
לכותרת חשיבות עצומה על ההחלטה האם לפתוח את המייל. כותרת מושכת ומעניינת, עם יתרון ללקוח, גימיק, עקיצה או משהו לא רגיל, תסקרן את הלקוח ותגרום לו לפתוח את המייל. תוכלו לראות בתמונה המחשה לחשיבותה של הכותרת.

תרגיל מעשי
כדי לתרגל את נושא הכותרות ולהבין מהן כותרות מעניינות ומה פחות, פתחו את תיבת המייל האישית שלכם – מן הסתם ישנן עשרות או מאות הודעות שלא פתחתם. קראו את הכותרות ובדקו עם עצמכם מדוע לא פתחתם את המייל. התרגול יעזור לכם הבין מה באמת מעניין אנשים ומה לא, ויעורר מחשבות אלו כותרות באמת מעניינות ואלו פחות.

אסף שטרן הוא מנכ"ל חברת קומסטאר מערכות – בית תוכנה לפיתוח מערכות מבוססות אינטרנט לניהול חברות ואתרים, המתמחה בבניית אתרים, בבניית מערכות שיווק אינטרנטיות מותאמות לקוח, פיתוח מערכות אינטרנטיות לניהול העסק ופיתוח מערכת הדיוור "שלח מסר". (קליק לאתר).

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

הוספת תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים