הרשתות החברתיות הן המנצחות האמיתיות של מונדיאל 2014

מתוך טוויטר
מתוך טוויטר
אבישי יצחק
אבישי יצחק

מאמר אורח מאת: אבישי יצחק, מנהל מחלקת התוכן במשרד הפרסום teenk, המתמחה בפרסום ושיווק לבני נוער.

10 ימים בתוך המונדיאל ואפשר כבר להכריז על המנצחות הגדולות של מונדיאל 2014 בברזיל – הרשתות החברתיות. אומנם מדובר רק על ארבע שנים מאז המונדיאל הקודם, אבל נסו לפשפש בזיכרון איך נראה הפיד שלכם באותה תקופה? תוסיפו לזה את פריצת אפליקציית הוואטסאפ, צמיחת רשת האינסטגרם ואפליקציית VINE של טוויטר ובעיקר את המצאותם של הסמארטפונים בכל בית אב ותקבלו קרנבל. בינינו לא צריך לטוס לברזיל, אנחנו כבר שם.

זה לא סוד שהרגלי הצפייה השתנו. לפי מדד נילסן, 84% מבעלי הסמארטפונים והטאבלטים גולשים במכשירים הניידים שלהם במקביל לצפייה בטלוויזיה. חווית הצפייה כבר לא מסתכמת בפיצוחים ובירה קרה על השולחן, אלא הופכת משותפת עבור כול חובבי הספורט בארץ ובעולם.

כדורגל והחיים בברזיל
כדורגל והחיים בברזיל

חווית השידור החי בצירוף מסך הסמארטפון אינו מחליף את המסך הראשי, אלא משדרג את החוויה. כיוון שהשידור החי אשר כולל את טכנולוגית ה-HD כבר לא מאתגר ומספק את הצופים, נעזרים הגולשים במסך הקטן בו הם הופכים אם ירצו או לא כקובעי תמהילי התוכן. בגלילה קלה של הפיד בערב של כל אחד מהמשחקים, נגלה ללא הרבה מאמץ את הפרשנים החדשים שייתנו תובנות נוספות תוך כדי משחק ובסופו, יזרקו הערות והגיגים שיצחיקו אותך ויחלקו ציונים והערות עוקצניות על חוסר חדות העין של השדרנים הפרשנים וגם השופטים במסך שבסלון.

לצורך הדוגמא, בטוויטר כבר הכריזו ערב פתיחת המונדיאל שנרשמו יותר ציוצים על המונדיאל בברזיל מאשר על כל המונדיאל הקודם. הכוכבים בעצמם הבינו את הכלים העומדים בפניהם ובעצם יצרו שובר שיוויון בסטטוס קוו עם התקשורת המסורתית בה תמונות מחדר ההלבשה, הצהרות ותגובות דרך הרשת עוברות ב"ערוץ פתוח" ללא מסננים ומתווכים ישר לקהל האוהדים. גם עבור החברות המסחריות מדובר בשינוי נקודת מפנה לפנייה לקהל במותגים.

שימוש נכון בפלטפורמות השונות יכול לעזור ולסייע למותגים להיכנס לתוך השיח מבלי "להטריד" את הצופים בדמות פרסומת שרצה על המסך או מסביב למגרש. עבור אותם החברות והמותגים מונחת האפשרות לשינוי כללי המשחק המקובל כאשר הזירה המשמעותית עוברת לפרסום חכם בזמן אמת. בכדי להיות שחקנים מובילים בתחרות, המותגים צריכים לחיות את החוויה יחד עם הגולשים תוך כדי יצירת עולמות תוכן רלוונטיים שישתלבו בהרמוניה ברשת.

בעולם של שיווק ופרסום בזמן אמת, הציפייה מאנשי התוכן בעידן שכל חובבי הספורט מדברים על השימוש בקצף לסימון מיקום שחקנים בזמן עבירה, הייתה חייבת אחת מחברות הגילוח לראות את ההזדמנות ו"לזנק למגרש". בערב הדחה סנסציוני של אלופת העולם ספרד לאחר שני משחקים בלבד, הייתה צריכה חברת "בורגר ראנץ" לצאת במהדורה מיוחדת של "ספרדי כפול".

לסיכום: המערכת הטלוויזיונית מוגבלת באירועים מסוג זה. השידור המסורתי במעמדים כאלה לחוץ ומתוח, מרווחי הזמנים קטנים והעורכים צריכים לחשוב טוב מה נכנס לשידור, ומה לא. כתוצאה מכך, עולם הרשתות החברתיות,בשילוב כניסת הקהל למשבצת המרכזית כיצרן ועורך תוכן, הופך לפלטפורמה נטולת אינטרסים בה המידע והתוכן נרחב הרבה יותר, מצחיק הרבה יותר, מונגש ונגיש הרבה יותר ובעיקר זמין הרבה יותר.

סרטון VINE: צוחק מי שצוחק אחרון, שוער נבחרת ספרד איקר קסיאס מתבדח עם השופט לפני המשחק:

9GAG: מה מרח מאמן גרמניה יואכים לב על היד של רונאלדו?

אבישי יצחק הוא מנהל מחלקת התוכן במשרד הפרסום teenk, המתמחה בפרסום ושיווק לבני נוער.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

3 תגובות לפוסט

3 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים