אתי נחום ורותם דהן שהו בפסטיבל קאן 2014 לפרסום וחזרו עם כמה מסקנות מעניינות

canneslions
Cannes Lions 2014
Cannes Lions 2014

מאת: אתי נחום ורותם דהן, מחברת BlogsRelease – פלטפורמה המפיצה תכנים שיווקיים לבלוגרים.

בתחילת השבוע הסתיים פסטיבל הפרסום הבינלאומי קאןCannes Lions 2014, במעמד של למעלה מ-12,000 מבקרים מ-94 מדינות. כמו בכל שנה, הפסטיבל משך אליו שחקנים, זמרים ויוצרים מפורסמים רבים כמו שרה ג'סיקה פרקר, ליידי גאגא, ספייק ג'ונז, ג'ראד ליטו, קורטני לאב, קנייה ווסט, יוצר "משחקי הכס" דיוויד בניוף ובונו אשר זכה בפרס LionHeart על פועלו נגד מחלת האיידס.

קטגוריית יחסי הציבור בפסטיבל (PR Lions), זכתה השנה למעמד מיוחד כאשר מספר המועמדים לפרסים הוכפל בהשוואה לשנה שעברה. יתרה מכך, השנה, זכתה בפעם הראשונה בתולדות הפסטיבל סוכנות יחסי ציבור (Edelman) בפרס הנחשב ביותר – הגרנד פרי ובפרס איש המדיה של השנה זכה ריצ'ארד פלפלר, מנכ"ל HBO. הנושאים שנידונו במהלך ההרצאות בפסטיבל עסקו ברלוונטיות, בניית קהילות, תוכן, יצירתיות, שיווק, נשים מובילות וכמובן איך אפשר בלי המונדיאל.

רלוונטיות
רלוונטיות היא המפתח למותגים להבין את הצרכים של הלקוחות שלהם, כפי שהשחקן דיוויד הסלהוף אמר כי רלוונטיות היא לחזות מהם הצרכים של האנשים. מכיוון שהצרכים כל הזמן משתנים הרלוונטיות היא דינמית ולכן כל הזמן צריך לדעת מה עושה את המותג רלוונטי לאנשים.

בניית קהילות
הדבר החשוב ביותר ברשתות חברתיות הוא לבנות קהילות, לא לדבר על המותג שלך – אמרו השחקן פטריק סטיוארט ומנהל אסטרטגיית מותג של טוויטר ג'ואל לונפלד.

תוכן
מנהל השיווק של ויזה, קווין בורק, דיבר על הצורך ליצור תוכן יותר רלוונטי ולהפיץ אותו בזמן ובקונטקסט הנכונים. גם מנהל השיווק הגלובלי של פרוקטר אנד גמבל, מארק פריטצ'ארד, אמר כי המציאות שלנו היא שינוי תמידי ולכן איננו יכולים להגיע לכל אדם בכל פלטפורמה.

מה שעלינו לעשות הוא ליצור תוכן רענן ויצירתי על מנת להגיע לאנשים הנכונים, בזמן הנכון, דרך הפלטפורמה המתאימה עם המסר המתאים. מנהל הקריאטייב של סוכנות הפרסום AlmapBBDO, מרסלו סרפה, הדגיש את החשיבות של תוכן. כולם מדברים על דאטה, אך תוכן צריך להיות ההתחלה של הדאטה; אם יש לך תוכן טוב, הדאטה שלך תתפוצץ. לדברי פיג'יי פריירה, מנהל הקריאייטיב בסוכנות הפרסום Pereira & O'Dell בעידן בו התוכן שולט עלינו יש לחשוב כמו איש שיווק, להתנהג כמו בדרן ולהתנהל כמו סטארטאפ טכנולוגי.

יצירתיות
בדומה לתוכן, גם יצירתיות הייתה נושא מרכזי בכל ההרצאות והסדנאות. ניר ווגרזין, מנכ"ל BrandOpus סוכנות קריאטייב מובילה באנגליה, טען כי יצירתיות היא לא לבוא עם רעיונות חדשים, אלא היא מה אתה עושה עם הרעיונות האלה. דיוויד הסלהוף הוסיף בראיון עם Cannes Lions TV כי יצירתיות היא לראות, להאמין וליצור, בעוד פיג'יי פריירה טען בהרצאתו כי גיוון הוא האמא של היצירתיות – Diversity is the mother of creativity.

פיג'יי פריירה
פיג'יי פריירה

שיווק
הקומיקאי קונאן או'בריאן ציין כי שיווק טוב הוא כאשר אנשים לא רק חושבים שהמסר שלך הוא אותנטי , הם יודעים שהוא אותנטי. קית' וייד, מנהל השיווק של יונילוור דיבר על העבר, ההווה והעתיד של עולם השיווק. לדידו, בעבר שיווקנו לאנשים, בהווה אנחנו משווקים עם אנשים ובעתיד אנחנו נשווק עבור אנשים, למען הצרכים שלהם. על מנת שאנחנו נגיע לשם, לטענתו אנחנו צריכים שהתוכן שלנו יהיה באמת רלוונטי, לא להתמקד בוויראליות של התוכן ולהישאר נאמנים למסר של המותג.

וונדי קלארק, שאחראית על שיווק באמצעות תוכן בקוקה קולה, דיברה על שיווק בזמן אמת. לטענתה, מותגים צריכים לזהות את הטרנדים ואת הסיפורים המעניינים ברשת וליצור תוכן רלוונטי כתגובה לטרנדים הללו. בדרך זו, מותגים יכולים לייצר מעורבות ושיח, וכן לבנות מערכות יחסים עם הקהל שלהם.

נשים מובילות
שריל סנדברג, סמנכ"לית התפעול של פייסבוק, דיברה על מקומן של נשים בתעשייה, ובייחוד של נשים שמובילות חברות ומותגים. לטענתה, אם היו יותר נשים בתפקידים בכירים אז היינו מפסיקים להניח שהן לא צריכות להיות שם. כמו כן, היא הזכירה את התכנית של Ben Bossi שלקחה בה חלק על מנת לעודד בנות ונשים להוביל ולקחת את המושכות לידיהן ובכך לעודד מנהיגות נשית.

מונדיאל
כמובן, אין אפשר בלי לדבר על המונדיאל שמשגע את כל העולם. קווין בורק, מנהל השיווק של ויזה, דיבר על הקשר בין מותגים וספורט אשר עוזר לבנות את המותג ולמנף אותו, וכן תומך בבניית מערכות יחסים עם הקהל. מרסלו סרפה הוסיף כי מותגים אשר יוצרים קמפיינים לכבוד המונדיאל צריכים להתאים את המסר של המותג לאווירה של המונדיאל. כמו כן, המסר שלהם חייב להיות ייחודי על מנת שאנשים ישימו לב למותג ויקשרו אל המסר שלו.

קראו גם: תובנות מכנס Content Marketing World בסידני, אפריל 2014

המאמר באדיבות אתי נחום ורותם דהן מחברת BlogsRelease – פלטפורמה המפיצה תכנים שיווקיים לבלוגרים.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

הוספת תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים