קמפיין דוחה יתושים: כך עיתון בסרי לנקה פעל להצלת חייהם של קוראיו

Mosquito-Repellent Newspaper
אלירן מלכי
אלירן מלכי

מאת: אלירן מלכי, יועץ תקשורת ובעל משרד היח"צ "אלירן מלכי – יחסי ציבור".

ברפובליקה הדמוקרטית הסוציאליסטית של סרי לנקה, הידועה בשם העממי שלה – סרי לנקה, יש מחלה נגיפית בשם "קדחת דגני" ע"פ ארגון הבריאות העולמי כ-40% מאוכלוסיית העולם נמצאת בסכנת הידבקות. בין 50 ל-100 מיליון מקרים מתגלים כל שנה ומתוכם כ-500 אלף בני אדם מאושפזים בשל כך בבתי החולים. "ברי המזל" שנדבקים בקדחת סובלים מחום, כאבים, פריחה, איבוד נוזלים, דימום ואף מוות. את סט הסממנים הללו רוכשים בקלות באמצעות עקיצת יתוש מזן "אדס" (Aedes).

אז מה הבעיה לקבל חיסון? אין בעיה לקבל אותו, מיד אחרי שחברת תרופות תמציא אחד כזה לאוכלוסייה נכשלת מחוסרת אמצעים כלכליים מדרום מזרח אסיה והאוקיינוס השקט. העובדה שהקדחת עוברת בעזרת יתושים וטרם נמצא לה טיפול מזכה אותה בטייטל הנכסף "הבעיה הרפואית השכיחה ביותר במדינה", אך עם זאת חשוב לציין כי זיהוי וגישה לטיפול רפואי מוקדם מורידים את שיעור התמותה אל מתחת לאחוז בודד. רק לצורך החיבור המתבקש לאווירת המונדיאל, בשנה שעברה בסאו פאולו בברזיל נרשמו מיליון וחצי מקרים של הקדחת הקטלנית. גורמי רפואה בברזיל טוענים כי הקמפיין שהם עשו לנושא לא היה אפקטיבי, ולמרות הכספים הרבים שהממשלה מקציבה, שנת 2013 הייתה השנה הקשה ביותר בהיסטוריה מבחינת הידבקות בנגיף.

העיתון מוובינה (Mawbina), היוצא בסרי לנקה, החליט להתגייס למען המלחמה בנגיף. לרגל שבוע המודעות למחלה הוא פרסם סדרת כתבות ופרסומים המדריכים את האוכלוסייה כיצד יש להימנע מהידבקות. העיתון החליט לקחת את המלחמה בנגיף צעד אחד קדימה, ואם גם אפשר לשלב את זה במהלך שיווקי – כולם הרוויחו. בבית הדפוס של העיתון ערבבו את הדיו עם תמצית של צמח הלימונית (דוחה יתושים) והדפיסו כך את העיתון למשך שבוע שלם. בנוסף, העיתון גם תלה מודעות בתחנות האוטובוס שהודפסו באותה צורה והפיצו ריח נוגד יתושים. באי תחנות האוטובוס נעזרו במודעות, התגודדו לידם ובכך שמרו על עצמם מפני היתושים.

הצלחת הקמפיין הייתה מרשימה לכל הדעות וכבר משעה 10 בבוקר דווח כי מהדורות העיתון אזלו בחנויות והנהלת העיתון דיווחה על עלייה של 30% במכירות. הרבה אנשים טועים לחשוב כי חברה מסחרית לעולם לא יכולה לעשות משהו עבור הציבור מבלי לעבור את מחסום הציניות החברתית. והנה, עיתון "אלמוני" מסרי לנקה העמיד קמפיין גאוני לכל הדעות, העלה את המודעות למחלה, קיבל סיקור עולמי על מהלך השיווקי המדהים שלו המציל חיים והזניק את ריווחיו הכלכליים הצורה חכמה וצודקת. אין מה להוסיף עוד מלבד שאפו!

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

הוספת תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים