משרד המשפטים: רק נשים מצטלמות בעירום ושולחות את התמונה לחבר

משרד המשפטים
משרד המשפטים

לשכת הפרסום הממשלתית (לפ"מ) משיקה קמפיין חדש עבור משרד המשפטים בראשות השרה איילת שקד, אשר נועד להילחם בתופעת השיימינג ועבריינות נוער ברשת ולהעלות את המודעות בנושא, וזאת לאור דיון ציבורי ותקשורתי ענף אשר מתנהל בשנה האחרונה, בעקבות אינספור פרשות בהן תמונות דיסקרטיות ואישיות הודלפו לרשת והופצו באפליקציית הוואטס-אפ ובפייסבוק.

עד כאן הכול טוב ויפה אלא שהסרטונים שמציגים שני מקרים לדוגמא; אחד של נערה והשני של נער שתמונותיהם דלפו לרשת מסיבות שונות, בחרו אנשי משרד המשפטים דווקא להציג כאילו רק נערה מסוגלת לשלוח תמונה דיסקרטית ואישית לחבר שלה, בזמן שהנער פשוט צולם ללא ידיעתו אחרי שיעור התעמלות. כאמור זו לא הפעם הראשונה שמשרד המשפטים בוחר לתקשר מסר אי-שיוויוני וסקסיסטי, ב-2014 גולשים רבים מחו לאור המסר שהועבר בקמפיין המזונות של המשרד אשר התריס כנגד גברים.

הקמפיין בהשתתפותם של עו"ד ד"ר חיים ויסמונסקי – ראש תחום משפט וטכנולוגיה בפרקליטות המדינה, ד"ר רחל פסטרנק – דיקנית המכללה למינהל ומומחית לסוציולוגיה וחינוך, עו"ד נוחי פוליטיס – סגנית הסנגור המחוזי, הסנגוריה הציבורית מחוז ירושלים, ו-שרון צונץ – פסיכולוגית חינוכית ומומחית בהדרכת הורים, ונחתם במסר: "העברת תוכן מיני לאחרים בלי הסכמת המצולמים היא עברה פלילית. כתם לשנים ארוכות. משרד המשפטים – מונעים עבריינות נוער ברשת".

מתוך הסרטון של הנערה: "נערה צילמה את עצמה בעירום בטלפון, ושלחה את התמונה לחבר שלה. הוא שולח את התמונה לחבר, והחבר שולח לחברים נוספים".

מתוך הסרטון של הנער: "תתארו לכם נער שאולי הוא קצת לא מקובל, והילדים מצלמים אותו בעירום חלקי אחרי שיעור התעמלות. מישהו מעלה את התמונה בצחוק לאחת מהרשתות החברתיות".

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

הוספת תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים