הלוואת אין ברירה: התאחדות הסטודנטים מצטרפת למאבק נגד הבנקים – "מוכרים לנו אשליות"

הלוואת אין ברירה
הלוואת אין ברירה

התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות בשיתוף ח"כ אורלי לוי-אבקסיס, יוזמת הצעת החוק להקטנת ההון העצמי ברכישת משכנתא לדירה ראשונה ועולה למתקפה אל מול המנגנון הבעייתי מאחורי שוק המשכנתאות. מצד אחד הגבלה ל-30% הון עצמי, מצד שני "הלוואות משלימות משכנתא" בתנאים לא מפוקחים. כל מי שלקח משכנתא לאחרונה ודאי הבחין בתוכניות "משלים משכנתא" למינהן שמוצעת לרוכשים במעמד לקיחת המשכנתא. "הלוואה משלימה" למשכנתא לכאורה נועדה לצורך צרכים נלווים כגון ריהוט ושיפוצים, אולם בפועל היא משמשת כאמצעי "עוקף בנק ישראל" לאפשר משכנתא עם הון עצמי של פחות מ-30%.

כדי להגחיך את הפרסום המטעה ולהציף את הנושא על פני השטח, יזמה התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות קמפיין פייסבוק "משלים (אתכם) במשכנתא", במסגרתו לקחה ההתאחדות פורמטים פרסומיים שונים של הבנקים ושינתה את המלל בפרסומות. לפי סקר שביצעה ההתאחדות, סטודנטים וסטודנטיות יכולים לגייס הון התחלתי של כ- 150 אלף שקלים בממוצע לרכישת דירה.

הלוואת אין ברירה
הלוואת אין ברירה

יו"ר התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות, גלעד ארדיטי אמר: "צעירים שמעוניינים לרכוש דירה הם בני ערובה בשוק הנדל"ן. במעמד החתימה הבנקים מציעים להם אפשרויות מימון נוספות, בתנאים יותר גרועים מתנאי המשכנתא. מדובר בחולה רעה של כל הבנקים בישראל, ובנק ישראל מודע למצב הבעייתי. באותו זמן הצעות חוק חשובות כמו החוק לשכירות הוגנת וההצעה להקטנת חובת ההון העצמי במשכנתא של ח"כ אורלי-לוי אבקסיס עומדות וצוברות אבק. הגיע הזמן לומר בקול רם – בסוף היום, אנחנו מקבלים 90% מימון, אבל בתנאים מסוכנים, לא אחראיים ולא מפוקחים שמרחיקים אותנו מרמת חיים סבירה".

הלוואת אין ברירה
הלוואת אין ברירה

ח"כ אורלי לוי-אבקסיס (ישראל ביתנו): "חשיפת האבסורד בהליך 'הלוואות משלימות למשכנתא' הוא נדבך נוסף שמסמן את הבעייתיות העצומה בה נתקלים כיום זוגות צעירים, אזרחים וסטודנטים שמעוניינים לרכוש דירה, ומדגיש את הצורך בקידום הצעת החוק להקטנת ההון העצמי ברכישת משכנתא לדירה ראשונה. אני מברכת על הצטרפות התאחדות הסטודנטים לקידום המהלך ואמשיך לפעול לקידום היוזמה להקטנת ההון העצמי ברכישת משכנתא, המהווה את החסם המרכזי העומד בפני זוג צעיר בישראל שעובד ומתפרנס בכבוד אך במצב הנוכחי לא יצליח לרכוש דירה בישראל".

הלוואת אין ברירה
הלוואת אין ברירה
הלוואת אין ברירה
הלוואת אין ברירה

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

הוספת תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים