תיקון עולם (הפרסום): יוסי לובטון פותח פה על לשכת הפרסום הממשלתית

לשכת הפרסום הממשלתית
לשכת הפרסום הממשלתית

"ככה נראה בריף לליהוק של קמפיין, לא סתם קמפיין, אלא קמפיין שממומן מכספי משלם המיסים. המוכרת ״מאמא״ כמובן לא אשכנזיה , האדריכלית ״בהירה״. חייבים לשים לזה סוף. זה מביש." כך כתב היום יוסי לובטון, מנכ"ל משרד באומן בר ריבנאי בפרופיל שלו (קליק לסטטוס), בצירוף לכידת מסך מבריף ליהוק של קמפיין 'מסחר מכוון' של לשכת הפרסום הממשלתית.

לובטון, הנחשב לאחד הטאלנטים הבולטים בקבוצת פובליסיס ובענף הפרסום הישראלי בכלל, החליט מיוזמתו תוך שימוש במעמדו, לתקן לכאורה את העוולות החברתיות המוצגות בקמפיינים השונים, לרבות ליהוק על רקע עדתי, מסרים שוביניסטים, סקסיסטים וכו'. בסטטוס שפירסם היום (ראשון, 5.7), תוקף לובטון את לשכת הפרסום הממשלתית על בחירתה ללהק ניצבים ושחקנים על רקע עדתי; המוכרת בחנות – 'לא אשכנזיה', הבחורה – אדריכלית או מעצבת נדרשת להיות איך לא "בהירה".

הסטטוס של יוסי לובטון
הסטטוס של יוסי לובטון

הסטטוס של לובטון זכה לשיתוף פעולה מלא מצד עובדיו במשרד הפרסום, אשר שיתפו את המסר של המנכ"ל בפרופילים האישיים. הסטטוס זכה לכ-170 לייקים ו-15 שיתופים. מלובטון נמסר כי לא מדובר במתקפה אישית כנגד לשכת הפרסום הממשלתית, אלא המשך לדבריו מהרצאה שקיים במסגרת כנס של פייסבוק ישראל לפני כשלושה שבועות.

באותה נשימה ראוי להזכיר, כי פרסומת של באומן בר ריבנאי לקפה טורקי עלית נבחרה לאחת הפרסומות הסקסיסטיות של ארגון ויצו לשנת 2014, תוסיפו לכך ליהוקים קצת פחות מגוונים בקמפיינים השונים של באומן לרשת סופר-פארם.

בריף הליהוק של לפ"מ
בריף הליהוק של לפ"מ

גם עובדי פייסבוק ישראל הגיבו לדבריו של לובטון, אלעד ברינדט שביט שיתף וכתב בתגובה: "דיברנו על זה בחודש הגאווה. הפרסומות בישראל מציירות ישראל מאוד חד גונית: לבנה, סטרייטית, שוביניסטית עם תפקידים ברורים לאשכנזים, מזרחים, גברים, נשים והומואים. הדוגמא הספציפית הזו פחות חשובה, זה קורה אצל כולם ומספיק להדליק טלוויזיה בהפסקת פרסומות כדי לראות שאנחנו תקועים במאה הקודמת. שמח שיוסי לובטון מעביר את זה מדיון למעשים. בסוף עוד נהיה אירופה".

צפו גם: מקאן אריקסון וגולדסטאר ממשיכים לעצבן את הפמיניסטיות (5.7)

לשכת הפרסום הממשלתית מסרה לחדשות ערוץ 2 כי היא: "מתנערת מאופן הפרסום שכמובן אינה על דעתה. למשרד הפרסום אין קשר ישיר למלהקת. התקציר שהועבר על ידינו דרש ללהק מגוון שחקנים הנותן ביטוי לכלל האוכלוסייה. התקציר נוסח על ידי המלהקת והשתמש במילים שעיוותו את כוונת הלשכה".

מחאת גולשים נגד קמפיין מטרנה של JWT ישראל

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

הוספת תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים