מחאת הפרסומאים ואוהדי מועדון מכבי חיפה: "שחר, אנחנו הכנסנו את היד לכיס, עכשיו תורך"

מחאת הכיסים
מחאת הכיסים

לאור עונה לא מוצלחת במיוחד ולקראת העונה שבפתח, אוהדי מועדון הכדורגל של מכבי חיפה, משיקים היום מהלך מחאתי גורף תחת הכותרת: "מחאת הכיסים". המחאה של האוהדים שמתפשטת בשעה האחרונה ברחבי הרשת החברתית, מפנה את האצבע המאשימה לנשיא המועדון, יעקב שחר. במסגרת התמונות שמופצות ברשת, מצלמים האוהדים את כרטיס החברות במועדון לצד הכיתוב "שחר, אני הכנסתי את היד לכיס, עכשיו תורך".

בין המוחים גם אנשי פרסום מוכרים, ביניהם; יותם זמרי, אושיית רשת וקופירייטר במשרד הפרסום ענבר מרחב G, דני קמושביץ מפרסום אדלר חומסקי & ורשבסקי, אייל צופן ממשרד הפרסום 'שניידרמן', אביעד רוזנברג, מוש דובצקי ממשרד הפרסום 'דובצקי זקס אוברוצקי' ונוספים.

דני קמושביץ
דני קמושביץ

כזכור זו לא הפעם הראשונה שאוהדי מכבי חיפה מחליטים למחות בדרכים קריאייטיביות. באוגוסט 2013, נחשף במזבלה כי אוהדי הקבוצה הצליחו להטריל את החינמון 'ישראל היום' וגרמו לו לפרסם ידיעת סרק בעיתון, על כך ששחקן הכדורגל היפני יוהי טויודה בדרך למכבי חיפה.

מוש דובצקי
מוש דובצקי

בהודעה מקדימה שפורסמה אמש בפורום האוהדים של מכבי חיפה, נכתב: "חברים, הגיעה השעה לנקוט בפעולה. לאחר חשיבה משותפת והרמונית של מיטב מוחות אוהדינו הירוקים והיקרים, החלטנו לעשות מעשה ולהתחיל מחר להניע את הגלגלים כפי שהוסכם כך: היום בשעה 14:00 מתארגנת מחאת רשת נגד מדיניות המועדון. כל אחד מצלם תמונה של המנוי שלו נמשך מתוך כיס. הטקסט: "שחר, אני הכנסתי את היד לכיס. עכשיו תורך. #מחאת_הכיסים".

מתוך פורום אוהדי מכבי חיפה
מתוך פורום אוהדי מכבי חיפה

נציג מ'פורום אוהדי מכבי חיפה' מספר למזבלה: "עבור כלל אוהדי מכבי חיפה, הקיץ האחרון מהווה שיאה של מגמה הולכת ומתעצמת: מגמת אדישות, יהירות ואוזלת יד של קברניטי המועדון בכל הנוגע להכנה ושדרוגה המקצועי של הקבוצה לקראת העונה הקרובה. שנה אחר שנה מגיעה הקבוצה לתחילת העונה לא מוכנה, נישאת על כנפי ״שפיות כלכלית״ שמשגעת את כולנו. אחרי עונה נוראית כל כך, הוכחנו שוב את נאמנותנו העיוורת, ולמרות עלייה במחירי המנויים, שברנו שוב את שיא המנויים הישראלי: 18000 איש נתנו מכספם ובליבם משאלה אחת – לראות את מכבי חיפה חוזרת למקומה הטבעי בקדמת הבמה של הכדורגל הישראלי".

מחאת האוהדים - רועי כהן
מחאת האוהדים – רועי כהן

האוהדים טוענים כי הנהלת הקבוצה הוכיחה שוב עד כמה שולית עבורה אותה נאמנות, זו לא עושה מאמץ כן ואמיתי לשבור מסגרות ולשפר את הקבוצה על מנת להציבה במקומה הראוי בצמרת. נראה כי דווקא כשההתלהבות של הקהל הירוק גדלה ומתעצמת, התלהבות של קברניטי המועדון הולכת ופוחתת. השאפתנות והרצון של ימי שחר הראשונים הוחלפו בעקשנות, תירוצים קלושים, מנטרות מנותקות בתקשורת וסגידה בלתי מובנת למסגרת התקציב.

תמיר אלחיאני
תמיר אלחיאני

"תקציב שאנחנו, רק בזכות מכירת המנויים, אחראים לכשליש ממנו, אם לא למעלה מכך" מספר אחד האוהדים למזבלה. "נוצר מצב בו אנחנו מקנאים בקבוצות פחות טובות והרבה פחות עשירות מהקבוצה שלנו, רק בשל הרצון והמוטיבציה של בעליהן להעמיד את הקבוצה החזקה ביותר עבור אוהדיהם." "אנחנו פונים היום למר יעקב שחר, נשיא המועדון ואומרים: אנחנו כבר פתחנו את הכיס. אנחנו כבר עשינו את המוטל עלינו" מסכם אוהד אחר.

יותם זמרי
יותם זמרי
מחאת הכיסים
מחאת הכיסים
אייל צופן
אייל צופן
אביעד רוזנברג
אביעד רוזנברג

ויש גם גאגים, קובי רז העלה סרטון ובו כתב: "לא מכיר את שחר אישית, אבל אני הייתי נזהר מלהכניס את היד לכיס".

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

1 תגובות לפוסט

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים