ענף הפרסום מגיב לחברת האם החדשה של גוגל 'אלפבית'

קוקה קולה ישראל
קוקה קולה ישראל

ענקית האינטרנט 'גוגל' (Google) הסעירה את הרשת לאחר שבתחילת השבוע הודיעה על הקמת חברת אם חדשה בשם 'אלפבית' (Alphabet). תחת החברה החדשה יתאגדו כל מותגי גוגל הקיימים והחדשים וזו תנוהל על ידי לארי פייג' וסרגיי ברין, מייסדי גוגל, שגם מעבירים את מושכות הניהול של גוגל עצמה למנכ"ל החדש סונדאר פיצ'אי, בתפקידו האחרון סגן נשיא בכיר בחטיבת המוצרים של גוגל.

התגובות לחברת האם החדשה של גוגל לא איחרו להגיע, גם מגזרת המותגים הישראלים וגם מגזרת המפרסמים הבינלאומיים. אלון זמיר, סמנכ"ל השיווק של קוקה קולה ישראל (החברה המרכזית לייצור משקאות קלים) וצוות האינהאוס של של המותג, העלו לפייסבוק כרזה המברכת את גוגל על השם החדש; "קוקה קולה ישראל מברכת את גוגל על השם החדש" נכתב.

קוקה קולה ישראל
קוקה קולה ישראל

במשרד יחסי הציבור 'רוני חסיד' היח"צן אופיר אבסלנדר ניצל את הטיימינג סביב השקת חברת האם של גוגל ושיגר הודעת יח"צ משעשעת למדי על חברת אדריכלים בשם 'א.ב מתכננים' שהחליטה לפנות לגוגל ולהסביר לה שהשם 'אלפבית' כבר תפוס בישראל, תוך קריאה לבחור שם חדש. לדברי א.ב. מתכננים, הזיהוי שעלול להיווצר עם גוגל יכול ליצור בעיות ואי הבנות בפעילות במספר מדינות כמו למשל סין שחוסמת את כל שירותי גוגל וג'ימייל וכן במדינות אחרות בהן המותג האמריקאי לא זוכה לאהדה רבה.

"בחברת א.ב מתכננים, חברת התכנון והאדריכלות השלישית בגודלה בישראל, נדהמו לגלות הבוקר שמייסדי גוגל החליטו לנכס לעצמם את שמה של החברה שבאמצעותו היא פועלת מזה 25 שנים בארץ ובחו"ל ולקרוא לחברה החדשה בשם דומה."

לדברי קובי בוגין, מנכ"ל א.ב מתכננים, החברה בנתה את שמה לאורך שנים בארץ ובעשרות מדינות בעולם תחת השם "אלפבית". חלק מהפרויקטים שתכננו בוצעו עוד לפני שמייסדי גוגל חלמו על הקמת החברה. בבחירת השם הושקעה מחשבה רבה והוא מבטא את העבודה היסודית בתכנון פרויקט חדש מהיסוד. במשך למעלה משני עשורים השקענו סכומים גבוהים בבניית המוניטין וכעת נצטרך להסביר בכל מקום שאין לנו קשר לחברת גוגל העולמית.

חברת א.ב מתכננים לראשי גוגל
חברת א.ב מתכננים לראשי גוגל

חברת Alphabet מקבוצת BMW העולמית, שאוחזת בדומיין Alphabet.com, דומיין שגוגל הייתה מאוד שמחה לרכוש, החליטה להזכיר לגוגל שמדובר בקצת יותר משם…

Alphabet - BMW
Alphabet – BMW

מותג הילדים רחוב סומסום (Sesame Street), צייץ תזכורת לגוגל בצירוף סרטון לכך שאותיות הא-ב, הם חלק אינטגרלי מהמותג כבר מאז 1969.

חברת מרקים בינלאומית אף היא הזכירה לגוגל שהאותיות הם חלק אינטגרלי ממוצריה:

מרק אותיות
מרק אותיות

חברת החדשות RANsquawk יצרה גאג המציג את הלוגו החדש של גוגל אלפבית:

גוגל אלפבית
גוגל אלפבית

גם אתר המסחר הפופולארי אמזון (Amazon) הזכיר את מוטיב ה-A-Z בלוגו שלו:

אמזון
אמזון

במותג הדגנים 'Alpha-Bits' של חברת Post בירכו את גוגל על שינוי השם:

Alpha-Bits
Alpha-Bits

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

2 תגובות לפוסט

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים