גוגל משיקה שני כלים ייעודיים למובייל; מעברון אדסנס ומודעות עוגן

גוגל אדסנס
גוגל אדסנס

חברת גוגל, המפעילה בין שירותיה את פלטפורמת הפרסום הקונטקסטואלי 'גוגל אדסנס' (Adsense), משיקה שני כלים חדשים וייעודים למוניטיזציה של טראפיק מובייל עבור בעלי אתרים, וזאת כחלק מהשינויים וההתאמה לעידן החדש בו מרבית הגולשים צורכים את התוכן ונכנסים לאתרים באמצעות מכשירי הסמארטפון.

אי זיהוי הלך השוק וחוסר ניצול המומנטום, כבר גרם לגוגל לאבד נתחים אדירים משוק המלצות התוכן, עליו חולשות אאוטבריין וטאבולה. גוגל השיקה לפני מספר חודשים את התשובה שלה להמלצות התוכן, אולם הכלי לא זכה להצלחה משמעותית ונראה כי לפחות בשווקים האלו גוגל תצטרך לוותר על הרצון לאחיזת שוק או לחילופין מה שיותר ריאלי, גוגל תרכוש את אחת החברות המובילות בתחום.

בשנים האחרונות, עם התפתחות עידן המובייל, צצו עשרות חברות מדיה וטכנולוגיה המספקות שירותי מוניטיזציה ייעודים למובייל. גם שם גוגל נזכרה לפעול בהצתה מאוחרת למדי, אותה היא מקווה עתה לתקן עם השקת שני כלים חדשים למובייל בשם 'מודעות ברמת הדף' (Page-level ads). גולת הכותרת של הכלים החדשים הן 'מודעות ביניים', מעברונים מבוססי אדסנס ייעודים למכשרי הניידים. הפורמט הנוסף הן מודעות עוגן, שכבר הושקו בשנה שעבר, אולם באחרונה עברו שינויים, בעיקר קוסמטים והותאמו על פי מחקרי אדסנס ליצירת רווח מקסימלי עבור בעלי האתרים.

מתוך גוגל אדסנס
מתוך גוגל אדסנס

עד כה, תקנון גוגל אסר על שימוש במודעות אדסנס כמודעות עוגן או מעברונים, אולם מרבית מהאתרים, בדגש על אתרי חדשות מובילים, עושים בהן שימוש ככאלו, כך שהכלים החדשים שהשיקה גוגל בהחלט יכולים להגדיל את הרווחים עבורם וזאת ללא סנקציות מצד גוגל על אי עמידה בתקנון. השינוי המשמעותי הנוסף שמציגה גוגל היא אי הכללת מודעות העוגן והמעברונים במגבלה הכמותית המותרת על פי אדסנס – 3 מודעות באנרים, 3 מודעות טקסט. ראוי לציין כי בעלי אתרים שעושים שימוש ב-DFP של גוגל, יכולים להשתמש ביותר מ-3 כלי דיספליי של גוגל.

המעברון החדש של גוגל
המעברון החדש של גוגל

הפורמטים החדשים נפתחו בתחילת חודש ספטמבר עבור קומץ של בעלי אתרים, הנחשבים בעיני גוגל כאתרי פרימיום ובעתיד הקרוב כלים אלו יפתחו בפני כלל בעלי האתרים. בשונה ממודעות גוגל אדסנס המוכרות, קוד המעברון ומודעות העוגן הינו קוד נפרד ומעט שונה מהקוד המוכר. לאחר הטמעת הקוד באתר, בעלי האתרים נדרשים להיכנס לכתובת ייעודית וזאת תוך הוספת googleads# לשורת ה-URL של האתר, שם הם יכולים לבחור את המודעות הרצויות ולבדוק התאמה. לכתובת יש להיכנס באמצעות דפדפן כרום במכשיר הנייד בלבד.

עוד ראוי לציין כי מדובר בשלב בטא, דהיינו הפיצ'רים החדשים של גוגל עדיין לא עובדים בצורה מושלמת. מבדיקה של המזבלה עולה כי לא מדובר בכיסוי של 100% אלא בהרבה פחות ממנו, אחוזים בודדים, כך שבשלב זה לפחות, מודעות הגוגל החדשות אינן יכולות להוות תחליף למעברונים ומודעות עוגן אחרות ואין להסתמך עליהן. על מנת לבדוק זכאות לשימוש בכלים החדשים, היכנסו לחשבון האדסנס שלכם, באם לא מופיעה הודעה בנושא, היכנסו ללשונית 'המודעות שלי' ולאחר מכן בחרו באופציה 'מודעות ברמת הדף'.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

הוספת תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים