יוזמה ויראלית: בואו לקחת חלק בתביעה ענק נגד פייסבוק שמאפשרת הסתה לרצח ישראלים ויהודים

שורת הדין
שורת הדין

יוזמת ויראלית חדשה שרצה בשעות האחרונות ברשת תחת השם 'Disconnect Terror' קוראת לישראלים וליהודים בכל העולם להשתתף בתביעת ענק שתוגש נגד פייסבוק בארצות הברית בטענה כי הרשת החברתית מאפשרה להסתה ולקריאות לרצח ישראלים ויהודים לפעול באין מפריע ברשת החברתית.

כזכור, ביולי 2014 נחשף לראשונה במזבלה כי עובדי פייסבוק עצמם תדרכו עמודי פייסבוק בעייתיים המסיתים כדרך קבע לרצח ופגיעה בחיי אדם, כיצד לפעול בצורה שלא תסכן את פעילותם בתוך הרשת החברתית ותעמוד בתקנון השימוש שלה. כאמור פייסבוק במקום למגר לחלוטין את ההסתה, בוחרת משיקולים מסחריים דווקא להשאירה.

תובעים את פייסבוק - מנתקים את הטרור
תובעים את פייסבוק – מנתקים את הטרור

"תובעים את פייסבוק – מנתקים את הטרור" נכתב באותיות ענק בעמוד הנחיתה דמוי פייסבוק. "המחבלים לא באים מעצמם, הם כותבים פוסטים, הם מעודדים את החברים שלהם לרצוח יהודים. הפייסבוק הפך לחממה אנטישמית לרצח" נכתב בעמוד, שמציע לכל מי שרוצה לקחת חלק בתביעה נגד פייסבוק להשאיר את פרטיו. מאחורי הקריאה עומד ארגון "שורת הדין – Israel Law Center", ארגון זכויות אדם יהודי הפועל משפטית נגד ישויות טרור וגופים המממנים טרור או כאלה שמועברים דרכם כספי טרור וכן נגד אנטישמיות עולמית.

קראו גם: פיגוע הדקירה הבא יקרה בגלל האינטרסים המסחריים של פייסבוק

ארגון 'שורת הדין' הוא אינו הגוף היחיד שתובע בימים אלה את חברת פייסבוק. גם אבי לן, מפעיל אתר 'סטטוסים מצייצים' שעמוד הפייסבוק שלו הוסר בעקבות כתבה בגלובס על מכירת סטטוסים לצד שלישי בניגוד לתקנון הפלטרפומה, נמצא בימים אלה בהליכים משפטיים נגד פייסבוק ישראל. בעתירה שהגיש לן נדרשות פייסבוק ורשם החברות להעמיד לפייסבוק כתובת ודרכי התקשורת רשמיים וברורים. לסיפור המלא.

בטופס תתבקשו להשאיר את פרטיכם האישיים וזאת על מנת שתוכלו לקחת חלק בתביעה ולהסמיך את משרד עורכי הדין הניו יורקי ברקמן לפעול בשמכם ולייצג את קולכם ללא עלות כמובן, במסגרת התביעה שתוגש כנגד פייסבוק בארצות הברית. מטרת התביעה היא לעצור את ההסתה לטרור ברשת החברתית, להעלות את המודעות בנושא לתקשורת העולמית ואולי אף לגרום לפייסבוק נזק כלכלי קטן, במיוחד לאור כך שפייסבוק בזכות הסכסוך שהיא מתדלקת, מגלגלת סכומי עתק.

תביעה המונית נגד פייסבוק
תביעה המונית נגד פייסבוק

למזבלה נודע כי מאז השקת הקמפיין לפני שעות ספורות, למעלה מ-5000 איש כבר הצטרפו. המזבלה פנתה למשרד יחסי הציבור של פייסבוק בישראל ולמנכ"לית עדי סופר תאני בבקשת התייחסות לתביעה, אולם זו לא התקבלה בטרם הפרסום. באם זו תתקבל המזבלה תעדכן את התגובה, אולם ראוי לציין כי מדיניות פייסבוק המוצהרת היא לא להגיב לנושאים נקודתיים, כאלו הקשורים למדיניות הפלטפורמה ולהתנהלותה המשפטית

יו"ר ארגון 'שורת הדין' עו"ד ניצנה דרשן לייטנר אמרה ל-ynet: "לכל ישראלי שיושב כעת בבית יש מה לעשות נגד הטרור. הצטרפו אלינו כעת. הדבר דומה בחשיבותו לפעולות של הגברת האבטחה, ומטרתו למנוע את הטרור". לדבריה, "פייסבוק הפך כיום לגן עדן לטרוריסטים. הם מפרסמים בדפי הפייסבוק שלהם את מעשיהם, צוברים תמיכה, מקבלים הוראות והכוונה לרצח יהודים, והכול בחסות חברה מסחרית שבכוחה לעצור זת בקלות. בזמן שפייסבוק מסתפקת במילים ומספרת לנו כי בכוונתה 'להוריד עמודי הסתה', עמודי האתר הולכים ומתמלאים בהסתה חמורה מרגע לרגע, ועלינו לעשות הכול כדי לעצור זאת".

להצטרפות לתביעה

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

הוספת תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים