תג מחיר לפייסבוק: כתובות 'הדם על הידיים שלכם' רוססו על מטה פייסבוק ישראל בתל אביב

מטה פייסבוק ישראל
מטה פייסבוק ישראל

פעולת "תג מחיר" אזרחית כנגד חברת פייסבוק ישראל התקיימה היום (ראשון) בשעות הבוקר המוקדמות, על ידי רותם גז, המוכר בכינוי "מארק צוקרברג הישראלי". גז ריסס כתובות גרפיטי בצבע אדום והדביק מדבקות בהן נכתב "הדם על הידיים שלכם" על כמה מקירות מגדל רוטשילד 22 בתל אביב, שם נמצאים משרדי חברת פייסבוק ישראל. כזכור, נציגות חברת פייסבוק בישראל אותה מובילה המנכ"לית עדי סופר תאני, שכרה במרץ השנה כ-3,500 מ"ר המתפרסים על 4 קומות שלמות במגדל היוקרתי.

רותם גז, דם על הידיים
רותם גז, דם על הידיים

צוקרברג VS צוקרברג: רותם גז, כבר מוכר היטב במסדרונות הנהלת פייסבוק העולמית. בדצמבר 2011 שינה גז את שמו באופן חוקי למארק צוקרברג, וזאת כחלק מקמפיין שנועד לטרפד תביעה של פייסבוק כנגדו לאחר שלטענת הרשת החברתית עסק במכירת לייקים ושירותים נוספים המנוגדים לתקנון השימוש של הרשת החברתית. [ראו גילוי נאות מטה].

רותם גז - מארק צוקרברג
רותם גז – מארק צוקרברג

שינוי שמו של גז לשמו של מייסד הרשת החברתית כפה על פייסבוק מצב לא אידיאלי במיוחד, שבמסגרתו כל הליך משפטי כנגד גז או בשמו החוקי החדש 'מארק צוקרברג' יתוקשר כתביעה של פייסבוק נגד צוקרברג. תרגיל היח"צ של גז זכה בזמנו לחשיפה תקשורתית נרחבת בארץ ובעולם והוביל לכך שפייסבוק נסוגה מכל הההליכים המשפטיים.

עתה חוזר גז בקמפיין נוסף וגם הפעם מדובר במהלך פרובוקטיבי כנגד הרשת החברתית, וזאת לאור ההסתה הנרחבת המתקיימת בפייסבוק וקוראת לפיגועים ורצח ישראלים ויהודים. בשבועות אחרונים כולנו עדים לגל הטרור שהשתלט על הרשת החברתית, עשרות ומאות אלפי עמודי הסתה ופרופילים אישיים פועלים לעיני כל ובאין מפריע בתוך גבולותיה של פייסבוק וקוראים לפגיעה ישירה באזרחי מדינת ישראל וביהודים בכל העולם.

מטה פייסבוק ישראל
מטה פייסבוק ישראל

סיימון מילנר, מנהל המדיניות של פייסבוק במזרח התיכון, אפריקה ובריטניה, ביקר בישראל מספר פעמים בשנה החולפת, מילנר אף השתתף בדיוני חירום בנושא, ביניהם בדיון שהתקיים בכנסת ביוני השנה ובדיון נוסף שהתקיים בשבוע שעבר.

אולם על פניו נראה כי נציגות הרשת החברתית בישראל, מעדיפה דווקא להעלים עין מתופעות ההסתה וזו מסירה מעצמה את האחריות לטיפול בנושאים שכאלו. יתרה מכך, ביום חמישי האחרון נחשפה במזבלה הקלטה שמציגה כי כתבי 'ישראל היום' וכתבים של גופי תקשורת נוספים בישראל אשר פנו לאנשי היח"צ של פייסבוק ישראל ולמנכ"לית עצמה, זכו ליחס מזלזל, שכלל התחמקות ממענה לשאלות, אי מענה לטלפונים ואף ניתוק השיחות עצמן.

מטה פייסבוק ישראל
מטה פייסבוק ישראל

למרות דיווחים חוזרים ונשנים (ריפורטים) של מאות אלפי ישראלים שדורשים את הסרת העמודים והתכנים הקוראים להסתה, פייסבוק במרבית המקרים דווקא מאפשרת לתוכן להמשיך לפעול באין מפריע ולעיתים אף מסירה באופן שרירותי וללא הסבר דווקא תכנים של גולשים ישראלים שמנסים להילחם בעצמם בהסתה. ראו את מקרה ליאת אלון ונועה זיידמן.

בהודעה ששחרר גז לתקשורת נכתב: "פייסבוק היא חברה שמטרה להרוויח ולכך מארק צוקרברג הישראלי לא מתנגד, אולם עמודים הקוראים לרצח אינם אמורים להיות חלק מהמרחב הלגיטימי בפייסבוק. עמודים אלה מלבים את השנאה ומעשי ההקצנה ומסיתים דעתם של צעירים וצעירות לקום ולעשות מעשה שבהצלחתו יגרום לרצח חפים מפשע ובכשלונו למותם שלהם. לכן, אל מול הקבוצות הקוראות להגשת תביעה כנגד פייסבוק, עמודים המפרסמים דעות שכנגד ופעילויות רשת שונות שנוקטים המשתמשים המעוניינים בהסרת עמודים אלה, החליט רותם גז להביא את המחאה לפייסבוק עצמה, במרחב הפיזי".

מטה פייסבוק ישראל
מטה פייסבוק ישראל

גז מסכם: "כל עוד פייסבוק תתמיד בסירובה להסיר עמודים המסיתים לרצח ישראלים ויהודים, דמם של הנרצחים יהיה בין היתר עליה ועל מנהליה. פוסט זה רוסס על קיר משרדי פייסבוק בתל אביב ע"י מארק צוקרברג הישראלי ומשמעותו ברורה: הפסיקו הסיוע והבמה שאתם מספקים למסיתים ואולי בכך תועילו בהקטנת הלהבות, תמשיכו בסרובכם להסיר את עמודי המחאה, דמם של הנרצחים על ראשכם".

עידכון 08:45, סרטון שפורסם ע"י גז, קרדיט: יו טיוב

בדומה לדברי ההסתה שפייסבוק מסרבת לעקור מהשורש ורק לאחר מקרה מתפרסם באתרי החדשות ידיעות כי המפגע כתב בסטטוסים שונים דברים אודות כוונתיו לבצע פיגוע, גם במקרה של גז "הכתובת הייתה על הקיר". בימים האחרונים פירסם גז מספר סטטוסים ותמונות, חלקם מבית דפוס וממשרדי פייסבוק ברוטשילד, שם כנראה הגיע בכדי לאסוף מידע ולסקור את השטח.

בסטטוס שפירסם גז אמש בפרופיל שלו נכתב: "נערים רוצחים מקבלים את מסרי ההסתה שלהם מפייסבוק שלא מוכנה לוותר על ים של אינגייג'מנט. תגובות, לייקים ושיתופים, גורמים לנו להישאר יותר זמן בפייסבוק והתוצאה היא שאנשים נרצחים בזמן שצוקרברג יושב על המוניטור וסופר טראפיק. צוקי, הדם שלנו על הידיים שלך! #‏זה_היה_כתוב_על_הקיר‬".

רותם גז - פייסבוק
רותם גז – פייסבוק

את תגובת פייסבוק ישראל לא ניתן היה להשיג בטרם הפרסום.

*גילוי נאות: קמפיין מארק צוקרברג הישראלי נעשה ב-2011 ע"י ה-Mizbala.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

6 תגובות לפוסט

6 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים