דלף: האם זהו סופן של הודעות יח"צ בחינם? כלכליסט של ידיעות אחרונות ישיק את PRNewsRoom

PRNewsRoom - כלכליסט, ידיעות אחרונות
PRNewsRoom – כלכליסט, ידיעות אחרונות

אתר כלכליסט מקבוצת ידיעות אחרונות, הכוללת בין היתר את אתרי ynet, פרוגי ואחזקות בכיכר השבת, נכנס לאחד מתחומי היח"צ הנושנים – Newswire, שירותי הפצה של ידיעות יח"צ שיווקיות ופרסומיות לתקשורת כך עולה ממידע שהגיע לידי המזבלה.

מתחם ה-PRNewsRoom שהוטמע בשלב זה במיקום ניסתר באתר כלכליסט, כבר מציג מספר הודעות יח"צ, חלקן של בנקים וחברות נוספות המחולקות לקטגוריות מרכזיות: נדל"ן, דיגיטל ומובייל, צרכנות, פרסום וברנז'ה, רכב, ספורט, לייף סטייל, וידאו, כסף, דרושים ומינויים.

בעולם פועלות כיום מאות סוכנויות לצד אלפי שירותים מקוונים להפצת ידיעות לתקשורת, באמצעותם ניתן לשלוח קומוניקטים לגופי התקשורת ולהעלות תכני יח"צ למתחמים ייעודים, השירותים בעיקר מיועדים עבור חברות קטנות ובינוניות וסטארט-אפים אשר אינם מנהלים מערכי יח"צ אינהאוס ו/או באמצעות משרדי יח"צ, אולם גם חברות ענק משתמשות באותם שירותים, בעיקר בשביל איזכורים בגוגל.

עלות שירותי ההפצה היא דינאמית, ונעה בין מאות דולרים בודדים לאלפי דולרים, הכול תלוי בטיב החשיפה הנדרשת, האם תרצו לשלב תמונה או וידאו בכתבה ועוד. בין הסוכנויות המוכרות; PR Newswire ו-Business Wire, לחלקן אף ישנה נציגות ישראלית. ראו עלויות הפצה מטה.

עלויות PR Newswire
עלויות PR Newswire

לסוכנויות ההפצה הגדולות יש הסכמי שת"פ עם אתרי חדשות מרכזיים בעולם, כדוגמת Yahoo, שמקצים עבורן מתחמים ייעודים באתרים, מרבית מאותם מתחמי יח"צ מוסתרים מעין הציבור שגולש לאתרים ואלה משרתים בעיקר צרכי SEO ואיזכורים בגוגל ולכאורה גם עיתונאים ובלוגרים, אולם בפועל אחוז כמעט אפסי מהם נחשף לתכנים או משתמש בהם כרפרנס לכתבות. ראו דוגמא.

על פי המידע שהגיע למזבלה, מדובר ביוזמה של כלכליסט, אולם לא מן הנמנע כי גם אתרים נוספים בקבוצת ידיעות אחרונות, ישיקו מתחם Wire דומה בשלב עתידי, המיועד לפרסום הודעות לעיתונות ותכני יח"צ של חברות ומפרסמים שונים.

בשלב זה לא ברור האם השירות יהיה בתשלום או בחינם, אולם ראוי לציין כי באם השירות יהיה בתשלום הרי שיהיו לכך השפעות מרחיקות לכת על עולם יחסי הציבור והשיווק בישראל, סביר כי באם יושק שירות כזה בתשלום ועוד תחת מטריית ענק כמו ידיעות אחרונות, הרי שמרבית האתרים האחרים לא יפרסמו עוד תכני יח"צ בחינם.

PRNewsRoom - כלכליסט
PRNewsRoom – כלכליסט

בעיות נוספות שעולה משימוש ב-Wire היא תופעת ההפצה העיוורת. מרבית מהשירותים בתחום מפיצים את ההודעה AS IS, דהיינו כפי שהמפרסם ביקש להפיץ, ללא אימות, ללא בדיקה, ללא הגהה, מה שבתיאוריה יכול להניב מבול של קומוניקטים מהללים, מסולפים ולא מדוייקים ששוטפים את הרשת בחסות מותגי ידיעות אחרונות.

ראו דוגמא מטה, השימוש במילה "מ-ב-ז-ק" היא בעייתית ומשקפת על כך שלכאורה מדובר בתוכן חדשותי וכזה כבעל ערך לקורא, אולם בפועל מדובר בתוכן שיווקי של הבנק. בתחתית כל פרסום נכתב: "זהו ערוץ שיווקי והידיעות הינן באחריות המפרסמים בלבד, לכלכליסט אין אחריות על תוכן הידיעות המתפרסמות".

עידכון 18:15: תגובה לא רשמית מידיעות אחרונות/ynet מציינת כי מדובר במיזם של כלכליסט בלבד שעדיין לא הושק באופן רשמי. יתכן וחלק מהפרסומים שמופיעים במתחם הם פילרים לצרכי בדיקות בלבד.

 מבזק: קמפיין תדמיתי חדש לבנק אוצר החייל
מבזק: קמפיין תדמיתי חדש לבנק אוצר החייל

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

הוספת תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים